Canada Goose...?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Canada Goose...?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
843097
February 15, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Mean Machine]När man börjar betala sina kläder själv inser man hur j**la onödigt det är med JL/Tiger/Kanada gåååås.
.

betalar min kläder själv och har gjort det några år nu.

"Wow".
Får jag ta på dig?

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
843118
February 15, 2005 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=azN-][quote=Mean Machine]När man börjar betala sina kläder själv inser man hur j**la onödigt det är med JL/Tiger/Kanada gåååås.
.

"Wow".
Får jag ta på dig?

Du kan få äta mig...

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
843219
February 15, 2005 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Mean Machine][quote=azN-][quote=Mean Machine]När man börjar betala sina kläder själv inser man hur j**la onödigt det är med JL/Tiger/Kanada gåååås.
.

"Wow".
Får jag ta på dig?

Du kan få äta mig...

[Image Can Not Be Found]

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
843329
February 16, 2005 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

kfo wrote: Jag har en "vinterjacka", jag köpte för cirka 3 år sedan.. Den har jag åkt snowboard i osv. Det är ett i princip okänt märke.. "h20".

Den är något galet varm, inte frusit en sekund i den. Den har fickor där
man behöver och luva osv.. Flisdoring inuti, den kostade mig 300 kr.

Jag slår vad på min vänstra fot.. att du inte hade köpt en Canada Goose
jacka ifall den hetat "Alpine" eller nåt annat vintrig.

Min vänsterfot..

hehe h20 äger peak.. o h2o e inte speciellt okänt 😀

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
843330
February 16, 2005 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

Seriöst är dethär med märkeskläder så jävla olika , jag har inget problem med att köpa märkeskläder , då med skatestuk... men jag klankar inte ner på folk som vill köpa JL, osv osv osv (offentligt)

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
843333
February 16, 2005 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: [quote=FonzzziE]Köp fjällräven eller peak..
dvs om du inte vill va som alla andra.

Eller gör som jag, köp en canada goose snow mantra, det är inte många som har en sån :bgrin:

den va tuff 😛 fast den ser lite extrem ut 😛 haha
o jag som trodde min peak va extrem 😀
annars funkar denna
[Image Can Not Be Found] det ända posetiva med gässen e väl deras pälsar som e så jävla snygga.
fick inte ens äkta päls på min peak. o den kostar typ dubbelt så mycke som d flesta gässen..

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
843445
February 16, 2005 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

FonzzziE wrote: [quote=Joni^][quote=FonzzziE]Köp fjällräven eller peak..
dvs om du inte vill va som alla andra.

Eller gör som jag, köp en canada goose snow mantra, det är inte många som har en sån :bgrin:

den va tuff 😛 fast den ser lite extrem ut 😛 haha
o jag som trodde min peak va extrem 😀
annars funkar denna
[Image Can Not Be Found] det ända posetiva med gässen e väl deras pälsar som e så j**la snygga.
fick inte ens äkta päls på min peak. o den kostar typ dubbelt så mycke som d flesta gässen..

Jag har en sånhär
[Image Can Not Be Found] lagom extrem den med ;D men varm och go är den iaf och jag har aldrig sätt någon annan med en sån :bgrin:

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
843452
February 16, 2005 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem vill ha riktig päls? Stackars små djur B<

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
843517
February 16, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: Hej!
Nu var det såhär att jag har funderat på att köpa en Canada Goose jacka, den kostar 3000:-, så det är ju nästan samma pris som en "vanlig" jacka (min Everest kostade 2000:-).
Men problemet är det att jag vet inte om det kommer vara helt "ute" med Canada Goose nästa vinter, det är ju inte så kul o gå runt i en sån då liksom.
Så vad tror ni, är det värt att köpa en? embarassed

köp den om du vill ha den, som sagt, skit i vad andra säger, anledningen till varför inte ja köper en sån är för att den är på tok för dyr för mej, plus att asmycket folk har en sån, men om inte det är samma med dej så köp!
lite jobbigt med folk som bryr sig mer om andra än om sig själv.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
843538
February 16, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
843600
February 16, 2005 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Som folk säger; det är väl klart att du ska köpa den om du gillar den! Jag tycker personligen att den är snygg, men jag har redan en Peakjacka varför jag inte är speciellt sugen på en gås. Dessutom är de lite väl vanliga för min smak.

Personligen köper jag snygga och välfungerande kläder. Är de billiga är det givetvis en fördel, men jag har av erfarenhet kommit fram till att billiga kläder brister i både snygghet och funktion - Ralph Laurens pikétröjor sopar mattan med H&M:s dito på alla vis och så pass mycket att jag gärna betalar det högre priset, och detta är jag definitivt inte ensam om.

Hur som helst, diskussioner om kläder på NH slutar alltid i att man får tre grupperingar:
1. Folk som är måna om sitt utseende och gärna betalar för sig.
2. Folk som är principiellt "anti" och undviker märkeskläder av ren princip.
3. Folk som inte bryr sig så mycket och således klär sig billigt av ekonomiska skäl.
Tråkigt nog består 90% av NH av personer tillhörande grupp två. Skärpning, grabbar.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
843629
February 16, 2005 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Bennos wrote: [quote=Nomic][quote=Vamp][quote=Spyder]Självklart ska du lega ned köpet, varför duger inte en
1000kr jacka för? Nä lägg resten av pengarna på
datoruppgraderingar o annat roligt iställe för en
dum jacka..

Smirnoff: Precis så va de när jag va i Stockholm dom senaste gångerna
också.. Blev irriterad på över alla ungdomar som går runt med dom..
Hur fan har dom råd?? j**la pappa betalar ungar..

Finns många såna nu, i jämförelse med förr.
nu är jag iofs bara snart 17 år, men borde ju kunna använda order "förr" då det är stor skillnad.
Nu på senaste tiden har jag sett 12 åringar med tex Goose jackor, och supernya mobiltelefoner och ja vettefan allt.
Jag menar, jag är skitglad att jag fått betala så gott som allt själv.
Men nu verkar det som om alla små barn får allt dom vill ha.
För jag tror knappast dom jobbar och får ihop flera tusen sjävla.
Hoppas det blir förjävligt för dom i framtiden och att dom lär sig en läxa att man kan inte få allt i livet.

Mobilerna får dom genom enkronors erbjudanden vilket i längden är en enda fet ripoff.

Canada goose är säkert en bra jacka men man ska inte köpa den FÖR ATT alla andra har den,fattar inte varför folk vill vara som alla andra.

jag gillar o sticka ut. tycker alla borde göra det,,,fast det är klart...alla klarar inte av att ha sin egen stil och är osäkra och följer hellre med mängden

Men du kan inte säga att dom som är "main stream" inte klarar av att ha egen stil och är osäkra. Personligen tycker jag själv inte om människor som skall sticka ut för mycket och visa upp sig samt skryta om att de är mycket bättre än folk och "står emot". Ett extremt exempel är ju folk som har grönt hår. Undrar varför dom färgar det grönt egentligen.....kanske för att då lite uppmärksamhet då de är osäkra? Så man kan inte säga att en folkgrupp är bättre än en annan pga dom inte vill vara dom DU.

ok kan hålla med om att det finns en poäng om att man inte ska försöka övertala folk hur dom ska klä sig då hela mitt tankesätt går ut på att man ska få klä sig hur man vill.(nu sa jag emot mig själv men jag hoppas du är ödmjuk nog att förstå vad jag menar) sen när det kommer till mig så ser jag ut som vilken person som helst i princip förutom att det inte står JL på mina munktröjor ( tycker dom är grymt sköna ) Men om vi säger så här, en liten flicka börjar högstadiet, alla går med en viss klädstil, hon har fortfarande kvar sin egen lilla stil, ingen vill prata med henne, så nästa vecka går hon in på NK köper en helt ny garderob med alla möjliga "Populära märken" o sen får hon stå i rökrutan o vara med o mobba lilla Pelle som går i vinteroverall. Du förstår min poäng? ungefär så funkar det, sorgligt men sant. Pengar köper status. Men inte i mina ögon.

Men jag vidhåller i att det är mycket ballare o ha en jacka som kanske 2 till i hela länet har, en att ha en jacka som 70% av ungdomarna i länet har... 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
843729
February 16, 2005 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: Hej!
Nu var det såhär att jag har funderat på att köpa en Canada Goose jacka, den kostar 3000:-, så det är ju nästan samma pris som en "vanlig" jacka (min Everest kostade 2000:-).
Men problemet är det att jag vet inte om det kommer vara helt "ute" med Canada Goose nästa vinter, det är ju inte så kul o gå runt i en sån då liksom.

LoL

seriöst, bryr du dig verkligen om det är "inne" med ett visst märke på jackan ?
jag trodde det var nånting 12åriga tjejer fick för sig när dom skaffade sin första BH.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
843741
February 16, 2005 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=azN-]Hej!

LoL

seriöst, bryr du dig verkligen om det är "inne" med ett visst märke på jackan ?
jag trodde det var nånting 12åriga tjejer fick för sig när dom skaffade sin första BH.

Tack för att du är en som la märke till den meninen. Det jag försökte säga från början, sen började alla snacka om hur sköna dom var och shit 😛

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
843750
February 16, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote:
Hur som helst, diskussioner om kläder på NH slutar alltid i att man får tre grupperingar:
3. Folk som inte bryr sig så mycket och således klär sig billigt av ekonomiska skäl.
Tråkigt nog består 90% av NH av personer tillhörande grupp två. Skärpning, grabbar.

Jag köper märkeskläder. De kostar lika mycket om inte mer som dessa JL-tröjor och allt vad de heter. Men skillnaden är att på min kläder står det inte stort vad det är för märke etc. Jag gillar sköna hood's och t-shirt's med något fint tryck. Har kommit fram till att ju dyrare tröjorna är ju skönare är dem. Det är sanningen. 😉

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
843756
February 16, 2005 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Hur som helst, diskussioner om kläder på NH slutar alltid i att man får tre grupperingar:

Lite väl grov indelning tycker jag...

Jag skulle aldrig köpa något plagg för att det är inne, jag köper det jag själv tycker är snyggt. Men nästan alla kläder jag köper är märkeskläder, med det menar jag inte att jag springer runt i JL och canada goose grejjer utan Volcom, Rip Curl, Flip, Westbeach etc...

Jag är mån om mitt utseende och betalar "gärna" för mig för att få de plagg jag vill.
Men jag är "anti" märken som JL, canda goose etc för att jag inte tycker att det är några snygga kläder.
Jag har heller ingenting emot att köpa billigare kläder ifall jag hittar något jag tycker är snyggt så länge det inte är ett plagg jag tror många har. Alla vill väl spara lite pengar ifall man kan?

Suizide
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 746
843757
February 16, 2005 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

JL har det nog gått för bra för. Nästan alla har nåt JL plagg och snart vill ingen ha det. Jag skulle då aldrig köpa nåt JL plagg nu bara för att det är på tok för vanligt. Jag gillar märken som elvine, evisu och nudie m.m

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
843759
February 16, 2005 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Jag köper märkeskläder. De kostar lika mycket om inte mer som dessa JL-tröjor och allt vad de heter. Men skillnaden är att på min kläder står det inte stort vad det är för märke etc. Jag gillar sköna hood's och t-shirt's med något fint tryck. Har kommit fram till att ju dyrare tröjorna är ju skönare är dem. Det är sanningen. 😉

Ja, jag gör som sagt som du, och många fler med mig 🙂

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
843773
February 16, 2005 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Lite väl grov indelning tycker jag...

Jag skulle aldrig köpa något plagg för att det är inne, jag köper det jag själv tycker är snyggt. Men nästan alla kläder jag köper är märkeskläder, med det menar jag inte att jag springer runt i JL och canada goose grejjer utan Volcom, Rip Curl, Flip, Westbeach etc...

Jag är mån om mitt utseende och betalar "gärna" för mig för att få de plagg jag vill.
Men jag är "anti" märken som JL, canda goose etc för att jag inte tycker att det är några snygga kläder.
Jag har heller ingenting emot att köpa billigare kläder ifall jag hittar något jag tycker är snyggt så länge det inte är ett plagg jag tror många har. Alla vill väl spara lite pengar ifall man kan?

Du går in under kategori 1, du betalar gärna för dig. Att du sen ogillar vissa märken för att de är fula är en helt annan sak, för se, det gör även jag 🙂

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
843800
February 17, 2005 - 7:06 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [Image Can Not Be Found]

fy fan va mobbat, skulle skämmas ihjäl om ja tillhörde dom där.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 103
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL