June 28, 2001
Starscream wrote: Det luktar förmodligen cannabis men smakar nog inte så mkt.
En kompis har en doftgran i bilen som luktar cannabis heh.. dock oöppnad så jag har ingen aning hur det luktar. 🙂
mindre bra om polezie stoppar nissen =)
Absinth vill jag testa nångång, är den så "something" som alla säger att den är ? får man hallisar ? eller är allting bara en myt för att sälja den ?
August 8, 2003
November 22, 2001
Mind wrote:
Absinth vill jag testa nångång, är den så "something" som alla säger att den är ? får man hallisar ? eller är allting bara en myt för att sälja den ?
Får du tag i riktig absinth får du nog hallisar. Vet dock inte om det görs överhuvudtaget längre.
Den som finns på systemet däremot e god och eftersom den är 60% så finns det ju en risk att man blir riktigt kalasfull på den.
Jag har druckit en utländsk 70% absinth o det enda jag kan säga om den e att den va inte god.
June 23, 2002
Json_81 wrote: [quote=Mind]
Får du tag i riktig absinth får du nog hallisar. Vet dock inte om det görs överhuvudtaget längre.
Den som finns på systemet däremot e god och eftersom den är 60% så finns det ju en risk att man blir riktigt kalasfull på den.
Jag har druckit en utländsk 70% absinth o det enda jag kan säga om den e att den va inte god.
Absinth görs i utlandet ja och finns att köpa där..
Drack f.ö absinth på förra skolavslutningen och det var ju allt annat än god, den var 70%-ig dock minns jag inte så mycket från den kvällen.. Har även druckit absinth i vintras dock bara lite droppar då i några groggar, fyfan vad äckligt det är ...jävla äckel lakritssmack. :cy:
November 22, 2001
macrus wrote: Absinth görs i utlandet ja och finns att köpa där..
Det riktiga receptet innehåller ju någon drog, kommer inte ihåg om det va hasch eller något.
Är du säker på att det tillverkas och säljs?
Btw, ang. hallucinationerna var det någon känd snubbe som skar av sig örat efter några glas absint. Har för mig det var van gogh, men är väldigt osäker.
October 11, 2002
Jag har druckit äkta Absinthe utomlands, när jag var i Spanien för ett par år sedan. Det var allt annat än en rolig upplevelse den kvällen.
Det enda jag kommer ihåg är att vi började förfesten på en balkong på kvällen och tog ett par shots Absinthe, sen är allting svart. Tydligen hade jag blivit helt konstig och sen börjat må riktigt dåligt.
Det konstiga var dock att jag inte blev något bakfull dagen efter, kanske hade nåt med ingredienserna att göra? Eller att det kanske var så pass ren sprit, vad vet jag.
Nu på senare tid har jag testat systemets Absinthe och kan säga att den är inte alls som den riktiga utländska versionen..
April 14, 2002
Json_81 wrote: [quote=macrus]Absinth görs i utlandet ja och finns att köpa där..
Det riktiga receptet innehåller ju någon drog, kommer inte ihåg om det va hasch eller något.
Btw, ang. hallucinationerna var det någon känd snubbe som skar av sig örat efter några glas absint. Har för mig det var van gogh, men är väldigt osäker.
Sägs väl att han skar av sig örat för att slippa några röster han hörde eller har jag fel?
November 22, 2001
Marcan- wrote: [quote=Json_81][quote=macrus]Absinth görs i utlandet ja och finns att köpa där..
Sägs väl att han skar av sig örat för att slippa några röster han hörde eller har jag fel?
Kanske va hörlucinationer?
Jag vet inte, har bara hört att det va så.
March 14, 2004
Json_81 wrote: [quote=Marcan-][quote=Json_81][quote=macrus]Absinth görs i utlandet ja och finns att köpa där..
Kanske va hörlucinationer?
Jag vet inte, har bara hört att det va så.
De är ju sjukt
August 20, 2001
Json_81 wrote: Det riktiga receptet innehåller ju någon drog, kommer inte ihåg om det va hasch eller något.
Opium är det väl? Och jo äkta sådan tillverkas faktiskt.
Vurt wrote: Är inte alkohol en drog?
Satan... Skulle precis skriva den 🙂
January 28, 2003
Json_81 wrote: Btw, ang. hallucinationerna var det någon känd snubbe som skar av sig örat efter några glas absint. Har för mig det var van gogh, men är väldigt osäker.
Var inte det Hemingway?? 😕
Vet iaf att han var ett stort fan av absint, och mer eller mindre galen.
Vad jag vet så tillverkas riktig absint bara på ett ställe i hela vida världen, en liten ort i Tjeckien. Iaf enligt något program jag såg på Discovery 🙂
3 Guest(s)