June 5, 2004
Ja, är det så att det helt plötsligt är nyttigt med cashewnötter?
Min syster som läser nån fitness-tidning berättade att det stod om folk som åt nötter som mellanmål för att det ökar fettförbränningen eller något sådant så dom går ner i vikt. Så läste hon även om någon som hade skickat in till experterna i tidningen o sagt att hennes pojkvän äter flera påsar om dagen och frågade om det kan vara nyttigt. Hon hade fått svar i stil med: Flera påsar kanske är lite överdrivet men det finns inte någon viss gräns.
kan detta stämma? Och jag förutsätter att dom som äter massa nötter också tränar en hel del.
Jag själv har ingen koll på detta så det vore kul om något kunnigt träningsfreak kunde ge ett simpelt svar.
Vore ju helt klart skönt isf, bara dricka öl och äta nötter för att gå ner i vikt 😀
//Rickard
June 28, 2001
I träningssynpunkt kan nötter vara bra för dom innehåller nyttigare fett än tex den fina fettkanten som finns runt en fläskkottlett.
Och trycker man inte i sig fett så gör inte kroppen slut på nått fett, då är nötter ett bra fettsupliment.
Edit: ang artikeln på AF häromdagen då dom påstog att Öl var ett bra sätt att tappa vikt är feltolkat, Öl är nyttigare i gämförelse med cola och liknande drickor pga mindre sockermängd.
Alkohol gör att levern inte har tid att omvandla fett till energi för den har fullt upp med att oskadligöra alkohol.
Tänk er ett liv utan lever, en öl och du är full för resten av livet =)
June 5, 2004
EliXyR wrote: kan ju säga direct att du får skippa bersen ivf, kanske vatten o nötter? 😀
https://www.nordichardware.se/.....35324.html
syftade på den tråden
May 5, 2004
azN- wrote: [quote=EliXyR]kan ju säga direct att du får skippa bersen ivf, kanske vatten o nötter? 😀
https://www.nordichardware.se/forum/l-ar-bra-for-dig-vt135324.html
syftade på den tråden
hahahah jo polaren sa nått om de dumma jänkarna , just a reason to drink beer!
December 28, 2004
Kan inte tänka mig att man ska gå ner på något sätt bara för man äter nötter.
Kroppen är så gjord att allt som kommer in kommer ut och det som kroppen ser som något värt att spara på lagrar den som fett (om kroppen nu inte behöver det på en gång).
Det ända som får kroppen att bränna fett är att röra på sig.
Bättre att röra på sig lite än inget alls.
1 Guest(s)