January 30, 2002
Är det inte fler än jag som tycker att musikindustrin beter sig ondskefullt?! Då menar jag deras ideér om att hindra oss konsumenter att spela upp musik på datorn. Ok, kan förstå att man inte vill att konsumenterna ska kopiera musiken o dela ut den gratis men...
Själv gör jag så att jag köper de skivor jag tycker är bra (ser ju inte så snyggt ut med kopierade skivor i samlingen) o är det ngn artist jag är nyfiken på eller inte tycker är så bra kanske jag laddar ner låtar för att kolla upp dem.
Finns så mycket skit skivbolagen försöker kränga så så jag tycker de kan lära sig en läxa...
Självklart ska man stödja artister man tycker är bra, men nästan 200:- för en skiva. Där går min gräns...
Vad tyker ni?
October 8, 2001
Priserna är för höga helt klart men angående skydden så bjokottar man dom som skyddar musik.
men endå, dom skivbolag som skyddar skivorna kommer bara vara sånna som ger ut skit som popo, hip-hop och sånt shit.
Sånt ska bort, och jag sprider glädeligen så att dom går back, bort med sånt skit, inga problem för mig att dom skyddar dom, vill inte ha dom endå.
January 30, 2002
On 2002-02-18 09:37, [Molotov] wrote:
Priserna är för höga helt klart men angående skydden så bjokottar man dom som skyddar musik.men endå, dom skivbolag som skyddar skivorna kommer bara vara sånna som ger ut skit som popo, hip-hop och sånt shit.
Sånt ska bort, och jag sprider glädeligen så att dom går back, bort med sånt skit, inga problem för mig att dom skyddar dom, vill inte ha dom endå.
Tyvärr är det ju så att det i slutändan inte finns så många olika skivbolag... De flesta ägs på ett eller annat sätt av de större bolagen. Fast jag håller med om att det finns allt för mycket skit musik, å andra sidan är det ju upp till konsumenten att välja vad den vill lägga pengarna på... reklamens makt är ju enorm!
Fast kopieringskydd kanske men inte ska kalla det för. Lär säkert inte dröja innan man kommer på hur man ska gå förbi det hela. Antagligen bara ett sätt för dem att visa att man tar upp kampen mot kopiering.
Suck, tacka vet jag den g:a hederliga vinylskivan! Fast den är ju lite svårt att spela i datorn Hmmm, kanske ska tipsa skivindustrin om att ta tillbaka vinylen. Samma princip vad gäller kopieringsskydd!
December 5, 2001
Ingen som har tänkt på att en skiva kostade typ 139 för bara ett par år sen, och då var det väl ingen som kopierade mindre? Eller?
Jag tror inte det där argumentet håller, "om de kostade 100-150 så skulle jag sluta kopiera". Kan man få det gratis och bara bryr sig om själva musiken och inte att få ett snyggt fodral så gör man ju det.
my 2 cents.
//Anders.
January 30, 2002
On 2002-02-18 12:37, UnderDOG wrote:
Ingen som har tänkt på att en skiva kostade typ 139 för bara ett par år sen, och då var det väl ingen som kopierade mindre? Eller?
Jag tror inte det där argumentet håller, "om de kostade 100-150 så skulle jag sluta kopiera". Kan man få det gratis och bara bryr sig om själva musiken och inte att få ett snyggt fodral så gör man ju det.my 2 cents.
//Anders.
Men om man bara bryr sig om musiken borde man kanske tänka på dem som gör musiken genom att betala för sig också? Ska inte påstå att jag inte laddar hem musik ibland men jag tycker ändå att man bör tänka lite på detta. Säg att en skiva kostade 100:- (fullpris). Tror du inte att fler skulle köpa skivor då? Jag tror att en hel del av pengarna vi ger för skivorna sedan går till de riktigt stora artisternas marknadsföring och kontrakt. För mycket monopol o för få oberoende skivbolag helt enkelt?!
July 18, 2001
Skivorna är alldeles för dyra!! Länge sen jag köpte en skiva så jag har inte märkt att dom har höjt priset på dom men dom har alltid varit för dyra..
Kopieringsskydd är så patetiskt tycker jag! man ska väl få spela skivorna i datorn om man vill! Tur att Philips är emot skyddet iaf..
Det går väll att spela av skivorna till band och sen från bandet till datorn, eller? Tycker det verkar lite svårt att göra ett sånt kopieringskydd..
December 5, 2001
Jan-e: Iofs sant, Som när jag köpte HL bara för att lägga av att spela online två veckor efter, för att jag tyckte att jag hade lirat det så mycket att jag var skyldig utvecklarna det.
Om man inte kan leva utan en piratkopierad skiva som man har så tycker jag också att man ska köpa den, och då borde den ju iofs vara billigare.
//Anders.
January 30, 2001
Jag tycker att till och med 100 kr är för dyrt, åtminstone vi som inte har några jobb. 50 kr skulle vara bra, då skulle jag köpa typ en skiva i månaden (nu köper jag 1(!) om året, cirka). Jag är inte urfattig, men jag känner ett motstånd mot att blåsa 200 spänn på något man kanske ledsnar på efter 2 månader. Nej, om en skiva är bra och billig så köper jag den istället för att piratkopiera den. Det borde alltså vara ganska enkelt för skivbolagen att minska piratkopieringen (av bra musik). Dålig musik kommer aldrig någon vilja betala för.
2 Guest(s)