November 7, 2001
Eftersom oxygenial inte fick chansen att svara pÄ mitt inlÀgg sÄ tycker jag att han ska fÄ möjlighet att göra det hÀr...
Ămnet Ă€r ju politiskt och allmĂ€nt.
Ordet Àr vÀl fritt?
SnÀlla lÄs inte denna trÄd...
För mer info, se trÄden "Vilda LAN i USA"...
/WiLt
September 7, 2001
Jag hÄller med dig till 100%
Jag ser absolut inte nÄgon anledningen till varför trÄden lÄstes. Möjligtvis att den lÄg i LAN delen, men dÄ kunde ju moderatorn flyttat trÄden istÀllet. Till och med tonen i trÄden var ju bra. Inga personpÄhopp eller dylikt. Varför lÄstes trÄden Leviathan?
December 23, 2000
Det framgick ganska tydligt varför den lÄstes. Den spÄrade ur! Ska ni sitta och snacka droger, sÄ regga er pÄ flashback!
Det hör egentligen inte hemma speciellt mycket pÄ ett hÄrdvaruforum och speciellt inte pÄ avdelningen LAN!!
Nu vet ni, om det gick er förbi i mitt inlÀgg i den lÄsta trÄden...
[ Detta InlÀgg Àndrades av: LeviAthaN den 2001-11-11 23:21 ]
September 7, 2001
Ok. Jag kan förstÄ att trÄden spÄrade ur pÄ det sÀtt att den frÄn började om LAN i USA (dÀr dom rökte pÄ) och sen blev en debatt om droger i Sverige. Skulle det vara ok om nÄgon startade en ny trÄd dÀr det debatterades om droger? För om inte drogdebatter hör hemma i "AllmÀnt" hör dÄ prat om bilar, musik och filmer hemma hÀr? (Detta Àr ju trots allt en hÄrdvarusida.)
Det hÀr Àr saker som Àr bra att diskutera om sÄ att folk kan bilda sin egen uppfattning.
[ Detta InlÀgg Àndrades av: TheGeorgeEscape den 2001-11-12 01:07 ]
September 7, 2001
"Everything is political" LKJ
Debatten om legalisering av cannabis eller inte, Àr ju helt klart politisk. Jag tycker att det Àr dÄligt att man inte ska fÄ diskutera frÄgor av det hÀr slaget, för att inte sÀga idiotiskt. SjÀlvklart ska man fÄ uttrycka sin Äsikt.
Molotovs inlÀgg tÀnker jag inte ens kommentera.
[ Detta InlÀgg Àndrades av: TheGeorgeEscape den 2001-11-12 18:05 ]
September 7, 2001
September 7, 2001
Det hÀr Àr ju meningslöst. Visst. AvrÀtta alla som anvÀnder droger. DÄ blir det du och ca 8 - 10% kvar av den svenska befolkningen kvar. Vad mysigt (Jag Àr emot dödstraff överhuvudtaget). Jag förutsÀtter att du rÀknar med alkohol nÀr du anvÀnder ordet droger, eftersom det Àr precis vad det Àr, en drog.
[ Detta InlÀgg Àndrades av: TheGeorgeEscape den 2001-11-13 17:03 ]
September 12, 2001
Hmmm..var det inte en svensk lÀkare som ville behandla mÀnniskor med THC?
Har för mig att han hette Sandberg o att han förlorade lÀkarlicensen..
Nej jag Àr inte för att legalisera detta utan utan vidare men det dÀr ligger i nÄt minnesvrÄ i skallen vad det gÀller lÀkaren..
July 14, 2001
On 2001-11-13 03:53, Farenheit wrote:
SjÀlv tycker jag som ja sa förut att alla som andvÀnder/sÀljer droger ska avrÀttas pÄ nÄgot extremt smÀrtfullt sÀtt.
Den enda bra pundaren Àr en död pundare.
puckat uttalande,, men jag antar att det inte Àr sÄ frekvent,, hoppas jag
October 17, 2001
On 2001-11-13 18:34, skiroy wrote:
Farenheit har en rabiat instÀllning mot alkohol(droger) o för att inte tala om homosexuella..i dessa Àmen gÄr det inte att prata med honom.
Iövrigt sÄ gillar jag Faren..man fÄr ha överseende med varandras Äsikter.(man har ju rÀtt att ha sin Äsikt)
heheh,,, nu ska jag vara elak (mot farenheit, om det nu Àr som du sÀger) och berÀtta lite vÀl dokumenterad fakta.
FrÄga vilken vÀlutbildad psykolog som helst om detta (rÀdsla för homosexuella) sÄ fÄr du följande svar:
Anledningen att man Àr rÀdd för / hatar bögar Àr att man Àr osÀker pÄ sin egen sexuella lÀggning.
Om man Àr 110% sÀker pÄ att man Àr hetrosexuell sÄ har man ingen som helst anledning att ogilla bögar, för man vet ju att dessa inte kommer göra dig nÄgot ÀndÄ! (den som inbillar att bögar gÄr omkring och vÄldtar andra killar i större utstrÀckning Àn vad killar vÄldtar tjejer Àr bara dum).
Men om man dÀremot undermedvetet Àr osÀker pÄ sin sexuella lÀggning sÄ utvecklar man en rÀdsla och ett hat mot bögar dÄ man Àr rÀdd för att sjÀlv "trilla i fÀllan".
/interfact den vÀderspÀnde.
September 12, 2001
Ja det dÀr Àr gamla fakta..homofobi helt enkelt..oavsett det Àr det ju trots allt en viss rÀdsla bakom men inte alltid.(lÄngtifrÄn)
MÄnga har detta med sig frÄn hemmets trygga vrÄ..vÀrderingar vill sÀga,det kan kan handla om invandrare,bögar lr vad som helst.
SÄ man fÄr ha liiiite öveseende trots allt för alla har ju rÀtt till sina Äsikter Àven om dessa kanske Àr itutade i skallen frÄn början..men som sagt..lÄngtifrÄn..
1 Guest(s)