September 7, 2001
February 19, 2001
Nävermind: Ja jag dricker alcohol
TheGeorgeEscape: Nej det blir inte 8%-10% kvar av den svenska befolkningen. Jag bryr mig så hääääääääär
mycket att du är emot dödsstraff(hmm,vad tycker du sydafrika ska göra med de männen som våldtog den 9månader gammla babyn?)
Du förutsätter att jag räknar med alkohol när jag andvänder ordet droger?
Nej, jag har skrivit en avancerad 20 siders uppsatts om ämnet så jag vet vad jag pratar om.
"Narkotika är enligt Sveriges Narkotikastrafflag ”läkemedel eller hälsofarliga varor med beroendeframkallande egenskaper eller euforiserande effekter eller varor som med lätthet kan omvandlas till varor med sådana egenskaper eller effekter och som
1. på sådan grund är föremål för kontroll enligt internationell överenskommelse som Sverige har biträtt, eller
2. av regeringen förklarats vara att anse som narkotika enligt lagen”.
För att enklare kunna kolla vad som är lagligt och inte så har Läkemedelsverket satt upp en lista (narkotikaförteckningar) också kallad fem. Där finns det c:a 240st ämnen som har klacificeratts som DROGER. På listan finns också ett antal svampar som är förbjudna eftersom de innehåller de förbjudna ämnena psilocybin eller psilocin.
Narkotika delas offtast upp i fem stycken huvudgrupper: Cannabis, Opiater, Central stimulerande medel, Hallucinogener och Läkemedel.
Jag hänvisar till:
http://www.can.se (Centralförbundet för Alkohol- och Narkotikaupplysning)
http://www.carnegieinst.a.se (Svenska carnegie institutet)
http://www.drugsmart.se (Socialdepartementet)
http://www.fhinst.se (Folkhälsoinstitutet)
http://www.mpa.se (Läkemedelsverket)
http://www.police.se (Rikspolisstyrelsen)
http://www.snpf.org (Svenska Narkotikapolisföreningen)
Alkohol är inte x-tremt beroendeframkallande därav är det ingen drog. Så nu vet du det...
Thomas: Puckat utalande ?, dina är ju såå mycket smartare, bätte på alla möjliga sätt, varför inte upplysa oss om dina åsikter istället för att göra narr av andras som du hela tiden verkar göra. OMFG TEH LAME = YUE
Skiroy: Du verkar ha en avancerad framtoning på dina ord när du pratar..hmm.whatever.. Rabiat inställning ? WTF Skärp dig... det går visst o prata med mig... DU har dock inte gjort det..så jag vetefaan var du har fått de där skitsnacket ifrån.
Skiroy/interfact: Jag är inte rädd för homos, jag är inte heller emot dem. Jag är emot dem som tycker och är övertygade om att det är normalt, för det ÄR INTE NORMALT... 2 männ tillsammans,..WTF ??? JAG har då alldrig sett två elefanthannar sätta på varandra... Och att de sedan ska få adoptera ett barn och uppfostra det, är skrämmande...Min sexuella läggning har fanimej inte ett j**la dugg med det hela o göra. Vissa saker är som de SKA vara och alltid har varit. Man ska inte ändra på Naturen...Jag tänker bara på människorasen's överlevnad... Tur är det att det är en minoritet som är gay.
Sådär, mina åsikter, jag hade skrivit mer om jag orkat men då hade ju inte en j**el orkat läsa
September 7, 2001
Det du snackar om nu farenheit är ju droger som är förbjudna i Sverige. Det finns många olika droger som är mindre beroende framkallande än alkohol och ändå är förbjudna här i Sverige. Ta bara t.ex cannbis som innehåller THC. Cannabis skapar ett psykist beroende men ingen har kunnat bevisa att det skapar ett fysiskt beronde.
Alkohol är ju alltså fortfarande en drog.
Anledningen till varför staten inte förbjuder alkohol är att befolkningen aldrig skulle gå med på det.
För övrigt så finns det även homosexuella djur. Även om de tillhör en minoritet.
Mitt ställningstagande vad gäller dödstraff står kvar. De män som våldtog bebisen ska självklart spärras in och aldrig mer släppas ut bland människor men jag tycker inte att vi har rätt att ta någon annans liv.
[ Detta Inlägg ändrades av: TheGeorgeEscape den 2001-11-15 17:24 ]
September 12, 2001
Lugna ner dej lite grann nu Faren..hmm avancerad framtoning på mina ord,kanske det beror på att jag inte slänger ut en massa fula ord månne
Apropå homosexualitet så håller jag inte med dej det du kallar normalt..jag kallar det för naturlig variation..vi kan ju ta själva naturen som exempel.Gå ut i naturen o titta närmare så ska du se att inte en blomma,grässtrå,snöflinga,löv o mkt mer aldrig är exakt likadana.Det är vad jag kallar variation av naturen skapad..
Samma när det gäller människor,ponera att du låter klona dej..sannolikheten att den personen blir exakt som du är mkt liten..vi tänker alla på olika sätt o reagerar olika.
Tur att vi människor inte är skapade på det sättet,vad tråkigt det skulle bli om alla skulle tycka o tänka på samma sätt..man kan ju ha vissa gemensamma tankegångar o det är ju ok..
Så du tycker att det är skrämmande om två människor av samma kön uppfostrar ett barn? Det tycker inte jag..tvärtom så tror jag att om det bara gäller människor med ett gott hjärta o en god hjärna så kan jag inte se något fel i detta.
varför verkar många tycka att vi ska "straffa" människor bara för dens skull att dom har en i alltför mångas synvinkel "fel" sexuell läggning..jag tycker att detta är ett inhumant beteende..Lika bra att vi då löper linan ut o avlivar alla barn som födds med handikapp.. o även om vi gör det så skulle det ändå bli helt olika människor.
Kort sagt..vi är inte o kommer aldrig någonsing vara stöpta i samma form.
Du har ditt synsätt o det får jag respektera men att ge svar på det du säger har jag rätt till o om du på något vis kände dej förolämpad så ber jag om ursäkt.
February 19, 2001
TheGeorgeEscape: ok..whatever...sist jag kollade bodde jag fortfarande i Sverige och under Svensk lag. Alkohol är dock ingen drog och vad du än säger kan inte ändra på det.
skiroy: hmm..så om jag svär åt en annan, tar du åt dig? WTF 😀
Jag håller med dig totalt i vad du säger, men tyvärr så är det en minioritet som har "bara gäller människor med ett gott hjärta o en god hjärna" Och det är då statens uppgift att avgöra saken, inte min lr din Jag ser dock bara åt barnets bästa... mobbning osv...
Jag tycker inte att vi ska straffa människor för deras sexuella läggning, lr att vi ska avliva alla barn som födds med handikapp. Det är bra att vi människor är olika. Varför skulle jag bli förolämpad, det du säger stämmer ju....
October 17, 2001
Farenheit:
Sålänge ingen eller inget har bevisat motsatsen så är det (i mina ögon) så att människan föds utan given sexualitet.
Vad är det som säger att du måste gilla killar eller tjejer bara för att du har en snopp eller inte?
Människans kön bestäms (om jag minns rätt) i 3-4:e månaden (av graviditeten).
Jag tror knappast att denna bebis som kommer ut skulle kunna ha bildat sig en uppfattning om att den verkligen är en kille och nu har som uppgift att "bånka på brudar".
Det är helt enkelt så att vi formas av samhället (återigen) och då blir det så att man formas till att gilla tjejer (om man e kille).
Från början handlar det ju bara om den självbevarelsedriften och att människan ska överleva. Dock så har sex (själva *censur*ndet / födandet) inget med kärlek att göra.
Eftersom människan inte har några andra medfödda instinkter så har den inte heller någon medfödd sexualinstinkt (mig vetandes).
Det finns iaf ingen som bevisat något sådant.
Så i mina ögon är det såhär:
Låt 100 människor växa upp i en 100% "neutral" miljö där det varken är rätt eller fel att gilla killar eller tjejer så kommer 50% vara homosexuella och 50% "normala"
September 12, 2001
Nä jag tar inte åt mig om du svär åt någon annan i forumet men däremot ser det trevligare ut om man minimerar detta..detta gäller inte dej enbart,många är bra mkt värre vad gäller dom fula orden.
När det gäller min ursäkt så gäller det ett tidigare inlägg i denna tråd,syftar på detta om din så kallade rabiata inställning men efter vad jag sett får jag ändra åsikt o att fela är mänskligt men att förlåta är gudomligt
June 28, 2001
June 28, 2001
February 19, 2001
Vill du mig något ta det via ICQ lr mail.
Att föra ett lugnt disskution som jag och interfact gjorde är vettigt..att göra inlägg som " Jag fick lust att Run*a" mitt i dissutionen är mindre vettigt, jag är MODERATOR och ICEMAN är min gud... jag lyder honom och att snacka om provokation med mig leder inget vart. Det du sa var
inte passande, gör så igen och du = bannad.
För övrigt, ROCK ON...
BACK ON TOPIC !!! btw...
/| |`
[ Detta Inlägg ändrades av: Farenheit den 2001-11-15 19:41 ]
September 12, 2001
ideLan:som jag ser det hade det varit mkt vettigare att motivera början på ditt inlägg..att slänga ut ett fult ord o sedan säga att i stort sett alla har fel är ju mindre vettigt..
motivera varför du tycker som du gör så blir det mkt bättre svar på ditt inlägg än att riskera att bli bannad..
October 17, 2001
Eftersom en sådan person som IDELAN uteslutande är ute efter att provocera och göra sig uppmärksammad så föreslår jag att han bannas utan vidare varningar / handlingar.
Min egen lilla analys är att han troligtvis lider av mindevärdeskomplex och på något sätt försöker få uppmärksamhet riktad mot sig.
Det är ett mycket vanlig fenomen bl.a. hos nazister.
Många mobbade / utstötta blir nazister bara för att få något att säga till om, något som sticker ut, något som gör att de märks.
Det finns nämligen inget som en människa tycker är värre än att inte märkas alls.
3 Guest(s)