March 15, 2002
Cerwin-Vega Stroker är dessa basar grymma? Altså ger de bra bas för pengarna? Ljudkvaliten är en annan sak. Funderar på att köpa en Stroker 18-D2 och bygga en låda till den. Vet nån vart man kan köpa nya?
November 15, 2002
HiFi-klubben sålde stroker innan, men de har slutat med bilstereo.
Om du ska bygga en subb på dessa basar behöver du ett rejält slutsteg dvs för att du ska kunna dra nytta av dess kapacitet (bara magneten på den bas du funderar på väger över 12 kilo).
Vet inte hur stort rum du har hemma, men 18 tum låter lite overkill i mina öron. Skulle förr rekommendera 2x12 tum.
March 15, 2002
Mind wrote: well, alla cervin vega jag har hört har låtit jävligt bra.
hifi element som tål att leka dj med.
antar att dom elementen knappast är sämre iaf.verkar vara liiiiiiite svårdrivna, vad hadde du tänkt för steg till den ?
har en 218 thx NAD som ja tänkte brygga då..
March 15, 2002
miloheke wrote: HiFi-klubben sålde stroker innan, men de har slutat med bilstereo.
Om du ska bygga en subb på dessa basar behöver du ett rejält slutsteg dvs för att du ska kunna dra nytta av dess kapacitet (bara magneten på den bas du funderar på väger över 12 kilo).
Vet inte hur stort rum du har hemma, men 18 tum låter lite overkill i mina öron. Skulle förr rekommendera 2x12 tum.
ja vet de e kasst... har en NAD 218 thx driver en mds monster 12 en sånhär
http://www.mds.se/produkt.phtm....._sub=Basar
så e ju den strokern ja tänkt köpa en dvc oxå så man kan köra en bryggad 218 till varje spole.. den lär ju ge ut mer än 1 kw rms i 4 ohm..
January 17, 2002
BelGarath wrote: lite drag? du kommer blåsa bort taket...
Jag ska försöka gräva fram artikeln om just cerwin vega, där det hade pågått en konsert och 2 gammla hade dött pga att deras hjärtan hade slagits ur takt av basen. dom hade bara gått förbi dessutom. Tror det var expressen för ca 1½ år sedan.
Har sett andra där bilister har blivit fällda för dråp/vållande till annans död pga deras steroanläggningar har orsakat bil-olyckor där dom körde förbi.
Själv föredrar jag mina 500w speakers som retar gallfeber på omgivningen 😛 Hade jag en videokamera skulle jag visa vad som händer om man stoppar en ***** pingisboll innanför skyddsgallren
November 15, 2002
Tja, jag håller mig till finlir istället!
Fick tag på ett par nya Canton Digital 2.1 för ett riktigt bra pris.
Fick dem hemkörda, installerade och rumskorrigerade (efter 100h spelning).
[Image Can Not Be Found]
Du borde klara dig med en NAD 218 thx, de klarar av att driva det mesta. Inga ”Kale Anka Watt” där inte.
November 15, 2002
Mind wrote: uhm, hur lite mer exakt blev dom rumskorrigerade ?
Cantons Digitalserie har en medföljande "låda" som består av en digital enhet. Genom att koppla en dator och en mick till denna enhet kan man sedan köra ett program som korrigerar ljudet efter rummets egenskaper. Vidare kan man sedan köra i nio olika lägen, beroende på vilken ljudegenskap man vill få (en för rock, en för klassisk etc.).
Fördelen med denna lösning är att de inte blir lika placeringskänsliga samt att man inte behöver en massa dämpning för att det ska låta riktigt bra.
Ljudmässigt blev det som natt och dag efter rumskorrigeringen. Plötsligt blev ljudet mycket klarare och man kunde höra mängder av detaljer som inte fanns där förut.
August 21, 2001
miloheke wrote: Tja, jag håller mig till finlir istället!
Fick tag på ett par nya Canton Digital 2.1 för ett riktigt bra pris.
Fick dem hemkörda, installerade och rumskorrigerade (efter 100h spelning).[Image Can Not Be Found]
Du borde klara dig med en NAD 218 thx, de klarar av att driva det mesta. Inga ?Kale Anka Watt? där inte.
Älska Canton.. har själv ca 115 kg canton hemma!
February 22, 2003
....eller en B&W ASW CDM aktiv subbas
12-tums baselement av Kevlar/papp
1000-watts digitalförstärkare (klass D)
Slutet kabinett
Frekvensomfång: 20-180 Hz (-3 dB), 15-140 Hz (-6 dB)
Delningsfrekvens lågpass: 40-180 Hz
Delningsfrekvens högpass: 80 Hz
In- och utgång för lågnivåsignal
In- och utgång för högnivåsignal
BASS EQ-funktion
Volymkontroll
Fasjustering
Automatisk av/på-funktion
Mått i cm (H/B/D): 39/40/49
Vikt: 32 kg
fast den kostar 15 tusen :cy:
2 Guest(s)