Chalmers och studentlivet!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Chalmers och studentlivet!
Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
sp_UserOfflineSmall Offline
1070621
August 21, 2006 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus wrote: Yes, jag kommer också vara på götaplatsen imorrn, börjar på datateknik, 3år... får se om jag orkar läsa 3år till för att få civil...

BTW, om ni vågar tar jag min NH-tröja på mig så ni kan säga hej (jo, säkert att det är nån som vågar det :P)

Ser jag dig så vågar jag. Ska också dit nämligen. Dags för programbyte och ny inspark...

Välkommen till Lindholmen för övrigt. Antar att du ska läsa på H-sektionen. Annars lär jag väl se dig i puben...

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
1070628
August 21, 2006 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

då syns vi kanske imorrn på götaplatsen, jag springer omkring i cerista vackra photo byxor, där de står oxis på...om du ser mig, säg hej =)

Bogus : då kommer du garanterat se mig.. 😉 säg hej du med!

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1070642
August 21, 2006 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Dani]Skippa cortegen och bygget så kan du klara dig helt ok. Se till att vara med på Kemifesterna för där har jag hört finns mycket brudar precis som på Astra Zeneca :). Undvik de andra byggena för där är nästan bara grabbar, precis som på Volvo. Om du nu inte är transa aller Homos.

/Dani

Skippa inte cortegen. Det är verkligen ett minne för livet.

Har dock hört att de flesta som är med på bygget får problem senare, men det kanske är en myt. Sen är ju dom som är med trevliga och bra stämning är det dessutom. Men som sagt frågan är om det är värt det.

/Dani

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
1070649
August 21, 2006 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Fritid finns. Dock först efter nollningen.

Oftast är det en tenta per kurs, men på en del kurser examineras man på något annat sätt (munta, projektuppgift) och på andra är det flera tentor, eller tenta och något annat.

Var inte orolig om du inte riktigt hunnit igenom mattehäftet, de flesta mitt år hade inte gjort det. Själv hade jag helt enkelt inte hunnit (jobbade den sommaren). Samma saker tas ändå upp en gång till, fast i ett högre tempo, under intromatten.

I övrigt: delta så mycket det bara går under nollningen, så du lär känna folk. Och se till att gå på fester! Som redan sagts finns det omtentor, men inga omfester.

Och se till att vara med på cortegen också, i alla fall i ettan. De brukar dra ner tempot något i undervisningssalarna under byggveckan för ettorna, det är för många som fattas ändå. Plus att sista läsperioden är en vecka längre...

Jag ångrar faktiskt lite då och då att jag inte byggde. Jag har förvisso en ursäkt - jag var med i Zexet det året, ett av de galnare sexmästerierna på Chalmers. Dessutom var vi bara fem stycken (mot normalt sisådär åtta) så det blev lite mer jobb med sånt än annars. Vi valde helt enkelt att inte bygga utan försöka plugga ikapp istället... Kort sagt, myten gäller studentföreningar, inte cortegebyggande. Och fördelen med studentliv är att man kan ha väldigt mycket kul och lära känna väldigt mycket människor...

Popeye: Finns en KY-utbildning i mekatronik i Halmstad, kan kanske vara något? http://www.ky-halland.se/extra.....n=pod_show
Tyvärr, om du läste elprogrammet, måste du antagligen läsa till någon mattekurs och kanske lite till, i alla fall om det är ingenjör du vill bli (vilket är vad som diskuterats i den här tråden).

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
1070705
August 22, 2006 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

studentliv är jättekul =)

själv ska jag efter frukost se till att mina nollor får sina overaller så vi kan börja på riktigt

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1070808
August 22, 2006 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: studentliv är jättekul =)

själv ska jag efter frukost se till att mina nollor får sina overaller så vi kan börja på riktigt

Overaller?! pff, vi fick bara nåt rosa band 🙁

Och hittade NH-tröjan gjorde jag inte... men hittar jag den har jag på mig den så mycket som möjligt under noll-perioden wink

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
1070905
August 22, 2006 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ju missat det här med att man måste anmäla att man vill ha studiebidraget.

Vart gör jag det?

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1070919
August 22, 2006 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: Jag har ju missat det här med att man måste anmäla att man vill ha studiebidraget.

Vart gör jag det?

Hör med CSN

Marron
Member
Medlem
1070929
August 22, 2006 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Marron]Jag har ju missat det här med att man måste anmäla att man vill ha studiebidraget.

Vart gör jag det?

Hör med CSN

Jepp, hittade in på deras sida och fick beställt blanketter.
Hörde något om att jag är sent ute och missar första bidraget på 3500.. låter ju tråkigt.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
1070982
August 22, 2006 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

du ska göra en studieförsäkran på skolan, det hjälper dig förmodligen dina kursansvariga med. sen ska du bekräfta själv också via nätet, telefon eller post, det har du fått hem brev om. men var inte orolig, du kan få det retroaktivt i tre eller fyra månader. några pengar blir du alltså inte av med, de blir bara sena.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
1070988
August 22, 2006 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Retroaktivt på CSN gäller bara i fyra veckor (då är det ankomstdatum som räknas). Ingen fara än alltså (fick du inte kryssa i en ruta att du ville ha studiemedel när du sökte till högskolan? Då ska det komma blanketter automagiskt).

Bogus: Att du inte fick en overall beror antagligen på att overallskulturen inte alls är lika förekommande på Chalmers (där jag antar att du skulle börja eftersom du är från Göteborg - orkar inte rulla tillbaka till förra sidan) som den är på andra skolor. Vill du ha overall på Chalmers så är det någon av teknologföreningarna som gäller, enda undantaget som spritt sig är datateknologerna som har teknologoveraller också. Några andra sektioner har också det, men det är mest i teorin...

Marron
Member
Medlem
1070994
August 23, 2006 - 4:21 am
sp_Permalink sp_Print

Kan ha missat att kryssa i. Kanske tänkte att det gällde lån. Har i vilket fall som helst inte fått hem nåt, men nu är blanketter beställda.

Tack =)

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1071298
August 24, 2006 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

tittat ivrigt efter NH tröjor men inte sett några. än iaf.

oxiswoofer
Member
Medlem
1071302
August 24, 2006 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Marron: ska du till gasquen ikväll? det är H6 som arrar =)

Jonas Fallenius
Member
Medlem
1071678
August 25, 2006 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, det är klart att man har tappat bort tröjan, men när jag hittar den så kommer jag använda den...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1071679
August 25, 2006 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus wrote: Jo, det är klart att man har tappat bort tröjan, men när jag hittar den så kommer jag använda den...

Du hade inte den med dig till Wacken, hoppas jag? För mina fina fallskärmsbyxor försvann där nånstans. 🙁

Marron
Member
Medlem
1071682
August 25, 2006 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: Marron: ska du till gasquen ikväll? det är H6 som arrar =)

Missade det, eller ja.. hoppade över. Behövde ett break kände jag.
Idag är det herrmiddag och sedan eftersläpp hos damerna 🙂

Edit, vad var det du gick för nåt?
Har för övrigt ingen aning om vad H6 står för 😛

Jonas Fallenius
Member
Medlem
1071684
August 25, 2006 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Bogus]Jo, det är klart att man har tappat bort tröjan, men när jag hittar den så kommer jag använda den...

Du hade inte den med dig till Wacken, hoppas jag? För mina fina fallskärmsbyxor försvann där nånstans. 🙁

Tror inte det iaf...

Marron wrote: [quote=oxiswoofer]Marron: ska du till gasquen ikväll? det är H6 som arrar =)

Missade det, eller ja.. hoppade över. Behövde ett break kände jag.
Idag är det herrmiddag och sedan eftersläpp hos damerna 🙂

Edit, vad var det du gick för nåt?
Har för övrigt ingen aning om vad H6 står för 😛

H-sexeriet, de som fixxar fester har jag för mig...

oxiswoofer
Member
Medlem
1071832
August 25, 2006 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus: vart var du idag då? lite roligt, stöter på dig och Arny ditt som datt, men vi lyckas aldrig mötas tillsammans, hehe!

Marron: H6 : H-sektionens sexmästeri, arrangerar guasqer,sittningar osv! mkt tevligt folk!

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1071903
August 26, 2006 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: Bogus: vart var du idag då? lite roligt, stöter på dig och Arny ditt som datt, men vi lyckas aldrig mötas tillsammans, hehe!

Marron: H6 : H-sektionens sexmästeri, arrangerar guasqer,sittningar osv! mkt tevligt folk!

Men ikväll är det ju provsits som jag hoppas att ni ska på.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 173
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL