September 17, 2003
Tja allihopa! Tänkte vara en snäll storebror och chippa brorsans xbox till hans födelsedag men kom på att jag inte kan ett smack om sånt. Kollar därför med er om ni har några rekommendationer angående chip, kanske erfarenheter. Undrar också var man kan chippa billigt (bor i GBG).
Tack på förhand. Puss
March 3, 2004
http://www.psxcare.com är utmärkt för att se vilket chip man "behöver". Dessutom väldigt bra forum.
Annars brukar man kunna hitta folk på blocket som kan löda.
September 5, 2001
tyckte jag va väldigt bra, o ligger i gbg 😉
September 11, 2002
Ni grabbar som kanske kan en del om chipmoddar. Jag funderar på att köpa XBOX och modchip, och jag vill kunna köra EvolutionX och kanske spela nån gång. Finns det nån anledning över huvud taget till att jag ska ha nåt av de dyrare chippen istället för ett riktigt lågbudgetchip? Jag behöver inte köra in flera olika BIOS, och det gör inget om det saknas en massa funktioner i chippet. Så länge som EvoX går att använda så är jag nöjd...eller?
Om det finns nån funktion som ni tycker att jag bara MÅSTE ha så berätta gärna vad och varför 🙂
March 3, 2004
Jag har ett Aladdin Advance LIVE+ 256K (245:-) i min box och jag är hur nöjd som helst. Det finns en forumdel för varje chipsort på psxcare.com, väldigt bra om man vill ställa frågor.
PSXCARE ( http://forum.psxcare.com/suppo.....eadid=7240 ) säger:
Använder du t.ex. det rekommenderade EVO-X M8PLUS bioset eller X-ecuter 2 4983 (eller senare, kontrollera alltid om det finns nyare version samt att bioset fungerar på din xbox om denna guide blivit gammal...) får du följande möjligheter med ditt chip:
- Man kan köra "osignerad kod", dvs egenutvecklade program m.m.
- Man kan köra kopierade spel
- Man kan installera Evolution-X
- Möjlighet att byta till större hårddisk
- Man kan patcha om original dashboard så att man kan se region 0-4 med det vanliga dvd-fjärr kittet (möjligheten till detta varierar pga de uppdateringar som görs av original dashboard allteftersom det kommer nya xbox / man loggar in på xbox live)
- Man kan använda DVD-X 2.0 för att se region 0-4 filmer utan att använda något dvd-fjärr kit.
- Man kan använda XBOX Media Player för att se på filmer i MPEG (vcd/svcd), DIVX, XVID m.fl format.
- Man kan använda XBOX Media Player för att lyssna på musik i MP3-format samt från Shoutcast radiostationer via internet.
De funktioner som kan skilja mellan olika chip/modifikationer är:
- Hur mycket minne chippet har och hur många BIOS man kan ha att välja mellan på chippet
- Hur man programmerar in ("flashar") BIOS till chippet
- Hur man stänger av chippet (för att t.ex. spela på xbox live)
- Hur man väljer mellan de olika BIOS som ryms på chippet
- Om det går att uppdatera BIOS även efter att man råkat programmera in ett ej fungerande BIOS..eller om man måste skicka in chippet till oss i det läget.
Frågan är om du kommer använda de extra funktionerna.
November 22, 2001
http://www.microstore.se
Vet inte om de e billiga, men de ligger på vågmästarplatsen (hisingen).
Alladin-chippen duger bra till normalt användande.
2 Guest(s)