October 24, 2002
Death On Wings wrote: Låt dem knarka sönder sig, vist det kostar pengar för skattebetalarna.
Enda sättet är väll att skjuta varenda j**el som håller på med det.
Om du tänker pengar, så kan jag lova dig att det kostar fruktansvärt mycket mer att försöka upprätthålla dessa lagar. Eftersom du verkar så bildad i ämnet, vet du säkert att det är mycket höga straff på narkotikabrott, man räknar med att det kostar något kring en milijon att ha en person inspärrad i ett år. Att det är olagligt skjuter dessutom upp priset på drogen, så de som vill punda heroin varje dag behöver stjäla väldigt mycket.
"Kemiläxan från förra århundradet är att ingen drog någonsin har orsakat lika stora problem som de åtgärder som vidtagits för att rädda oss från problemen med droger."
- Arnold Trebach, professor emeritus, American University.
December 31, 2001
Deuterium wrote: [quote=Death On Wings]Då är det bara att skjuta dem som är kvar då, en kula kan ju inte kosta så mycket.
Edit: i någon av dessa länder är det döds straff på att inehava heroin.
Kina,japan,vietnamn
Och en j**la massor av knarkare har de också, för det funkar så bra.
De försöker i alla fall göra något ordentligt åt det med strängare straff, vi ger dem gratis grejjer istället.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Då är det bara att skjuta dem som är kvar då, en kula kan ju inte kosta så mycket.
Kina,japan,vietnamn
De försöker i alla fall göra något ordentligt åt det med strängare straff, vi ger dem gratis grejjer istället.
Tycker du det ser ut att funka? Strängare straff behöver inte vara lösningen... Och strängare staff är knappast bra för eknomin, då det inte är blykulan som kostar allt...
December 31, 2001
Deuterium wrote: [quote=Death On Wings][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Då är det bara att skjuta dem som är kvar då, en kula kan ju inte kosta så mycket.
Kina,japan,vietnamn
Tycker du det ser ut att funka? Strängare straff behöver inte vara lösningen... Och strängare staff är knappast bra för eknomin, då det inte är blykulan som kostar allt...
I fall de hadde börjat med det i tid så tror jag att det givit större effekt än att börja när hela lander har skitit sig totalt.
Så om vi skulle börja nu så skulle vi klara oss bättre än dem.
January 17, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Avliva alla knarkaras... Ställer gärna upp gratis och "averkar" med hagelbrakaren...
Jag har nog fått i mig mer knark än hela NH sammlat genom min livstid (Och ja, jag älskade det varenda gång), kom och skjut mig du bara.
Den här diskussionen leder ingen vart, skärpning innan nån skaffar sig en varning eller två.
October 31, 2003
CoLiC wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Avliva alla knarkaras... Ställer gärna upp gratis och "averkar" med hagelbrakaren...
Jag har nog fått i mig mer knark än hela NH sammlat genom min livstid (Och ja, jag älskade det varenda gång), kom och skjut mig du bara.
Den här diskussionen leder ingen vart, skärpning innan nån skaffar sig en varning eller två.
:pray: :worship: :hb: äh jag vet inte vad jag menar jag är dyngrak
December 19, 2004
Låt oss heller inte glömma att den s.k. drogdebatten hittills mest handlat om vågor på ett öppet hav.
Så länge det finns skäl att fly verkligheten kommer det också finnas medel, vare sig de är lagliga eller ej. Om det ska läggas resurser på att bekämpa missbruket vore det en god tanke att börja på rätt sida av problemet -- det är sjukdomen man vill bota, inte symptomen.
Jag höjer min hand för ett samhälle där alla barn kan garanteras en trygg uppväxt, utan våld, förnedring och utanförskap. Jag höjer min hand för ett samhälle där förståelse och ömsesidig respekt prioriteras framför tillväxt och avkastning, och jag höjer min hand för ett liv värt att njuta som det är.
Skit i handen förresten. Jag ställer mig upp för allt det där.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=Death On Wings][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Då är det bara att skjuta dem som är kvar då, en kula kan ju inte kosta så mycket.
Kina,japan,vietnamn
I fall de hadde börjat med det i tid så tror jag att det givit större effekt än att börja när hela lander har skitit sig totalt.
Så om vi skulle börja nu så skulle vi klara oss bättre än dem.
Du förstår kanske att ifall regeringen höjer bommen, kommer även de kriminella göra det, man får absolut inte mer kontroll eller ett trevligare samhälle på det där viset.
2 Guest(s)