January 1, 2002
Hur många känner av att finnar börjar blossa upp i ansiktet när man äter chips? Jag känner av det typ dagen efter att man mumsat på en mindre mängd (inte ens en halv pôse) och har därför hållt mig undan det ett bra tag men i lördags på kusinens 17-års dag glömde man av sig och får sota för det dagen efter 😛
February 12, 2006
February 14, 2004
February 19, 2004
Mean Machine wrote: Det finns inget samband mellan vad man stoppar i sig och finnar. Tror ni bara inbillar er.
Först är det på grund av genetiska drag. Men jag tror som många andra tt mycket beror på vad du stoppar i dig.
Åker du till ett fattigt land så ser du aldrig folk med finnar. Åker du till ett rikt land så uppenbaras det sig mycket mer. I dormet där jag bodde så hade många av koreanerna finnar och de åt mycket chocklad. Tillfällighet? Jag får finnar om jag äter skitmat, elelr snarare mina finnar försviner totalt om jag lever på fet och sockersnål mat.
March 15, 2004
Jag tror att finnar, akne och sånt skit är relaterat till vitaminbrist.
Har käkat det i en månad nu och det verkar som att det stannar av, synd bara att det är tokdyrt.
Och så fort jag tar lite basiron på mitt ansikte så kommer det upp finnar som fan.
June 16, 2004
Finnar påverkas av vad man äter. Socker och mättade fetter är inte bra för matsmältningen. Att proppa i sig dålig mat med mycket mättade fetter sätter kroppen i obalans, även hormoner påverkas.
Många unga påverkas av att äta t. ex:
Mättade fetter, som t. ex finns i chips.
Choklad
Mejeriprodukter
Att man pillar i ansiktet förvärrar, då man ofta inte har helt rena händer.
Om man klämmer finnar sprider man acnebakterien.
Vitaminer har också med saken att göra, brist på Zink kan förvärra problemen.
Ät nyttigt, inte mycket socker och mättade fetter
Kläm inte finnar i onödan
Var renlig i ansiktet, tvätta morgon och kväll
Se till att få i dig vitaminer.
Det ger en ren, frisk hud, utan massa finnar.
Jag själv lider av finnar, och jag får skylla mig själv då jag vet exakt vad som gör att jag får det, men det är svårt att säga nej till en chokladbit 🙁
Dessutom vet jag att energidrycker som t.ex Powerking ger mig finnar, antagligen för de enorma mängderna socker 😛
2 Guest(s)