August 19, 2002
August 19, 2002
June 18, 2001
Ja du. Den har nog inte tryckts de senaste åren, så det kanske är svårt att hitta den ny. Men har du ingenting emot att köpa från antikvariat kan du säkert hitta den genom en sökning på google. Själv köpte jag en utgåva från 1967, som jag betalade 80 kr för. Det är "Natur och kultur" som gav ut den.
Låter det besvärligt att få tag på den - och den verkar för gammal - vill jag påpeka att innehållet är utomordentligt bra. Den är indelad i språkområden, t.ex. aztekiska citat, engelska citat, judiska citat och latinska citat etc., och innehåller totalt ca. 17.000 olika citat, där alla från språk som använder latinska bokstäver står på både originalspråk och på svenska. Resterande står bara på svenska. Citaten är vidare indelade under författare och verk. Och visst finns det gamla poeter.
July 27, 2002
Jerry wrote: [quote=Callister]Jag tror du trodde det var 1500 sidor först bara för att senap är gult 🙂
Jag kollade faktiskt först. Det står "1500" uppe i hörnet. 🙂
Varje gång jag ser din avatar tänker jag på senap och kossor i en hagge. 🙂
Men tänk att samhället kan lura en på sidor i en bok? Hur ska det gå om 30 år när man ska köpa agdas kockbok
1 Guest(s)