April 26, 2005
Läste något som fick mig att rysa.
http://lifeaftertheoilcrash.net
Läsa noga och ta dig en riktig funderar på vad som håller på att hända i världen.
Har kollat upp frågan på lite mer olika sidor på nätet och hur sjukt det än verkar så stämmer det!
Och vi klagar för vi får betala 11 kr litern för bensin.
Ett exempel ur texten;
-As one commentator recently observed, the reason our leaders are acting like desperados is because we have a desperate situation on our hands.
-If you’ve been wondering why the Bush administration has been spending money, cutting social programs, and starting wars like there’s no tomorrow, now you have your answer: as far as they are concerned, there is no tomorrow.
-What is particularly disturbing is that, as insane as it may sound, they might be correct in their thinking. 😮
August 20, 2001
Hehe... sånt här är kul... Vad hade hänt om de "större" länderna i världen hade gått ihop och börjat utveckla alternativa bränslen?
Nu menar jag inte en forskare här och en forskare där, utan tex gigantiska summor pengar...
Men detta kommer väl tyvärr aldrig hända... Möjligtvis när all olja verkligen tar slut.
April 26, 2005
Jo jag vet, känns lite oseriöst med böcker å skit.
Har sökt på temat lite på nätet, de finns väääldigt många (svenska, europeiska .m.m) sidor om samma sak. Och alla kommer fram till samma sak. tragiskt nog.
De är ju inte direkt några glada amatörer som sitter och gissar sig till dom här svaren.
Njaa, jag tror vi har ett problem på halsen som vi inte kommer kunna slingra oss ur så lätt.
Nyheten ?. . hmm, ja kanske de att problemet var så pass alvarligt och nära inpå oss.
Jag kan inte direkt se någon lösning på problemet, för de handlar inte om att hålla bilarna rullandes på vägarna längre. Nu pratar vi världsekonomi.
För vad händer om/när oljepriset stiger till en säg 200$ fatet ?
Kommer industrin överleva det ? Dom är ju den överlägset största konsumenten.
Och några alternativ finns ju inte direkt. Hur ska man ersätta 13 miljarder 600 miljoner liter olja ? Per dag ?
2 Guest(s)