April 14, 2006
Vad man än tycker om amerikaner så har de en del bra idéer ibland, varför har vi inte något sådant här i sverige för ? Då kanske poliserna skulle bli lite mindre stöddiga i det här landet.
Civilian Observer Ride-Along Program
Ride-Along PDF
The Civilian Observer Ride Along Program provides the public with an opportunity to observe police officers on patrol. Members of the public ride with officers in a patrol car for approximately two hours, witnessing first hand what a police officer on patrol encounters during a tour of duty. The program is open to anyone with valid photo identification over the age of eighteen. This past year 1,657 local community members, university students, law enforcement officials, and visitors from the United States and abroad experienced what it takes to patrol with New York’s Finest.
August 7, 2001
När jag jobbar så har jag oftast med mig kommunens pengar men dom pengarna köper jag inte glass för eller tankar min bil på kommunens bensinkort.
Förstår inte varför politikerna som handskas med mer pengar inte kan skillja på vad som är deras och vad som är inte deras.
När det gäller topic så tycker jag det där är en utmärkt idé. Borde införas i Sverige.
Det blir liksom något undermedvetet provokativt polisarbete plus att dom som åker med får en syn om hur en polis är i arbetet.
Kan nog ändra den låga synen många har på polisen här i sverige.
1 Guest(s)