April 23, 2003
Marron wrote: [quote=Neam][quote=denstore][quote=Marron]Ingen som har Vanilla-Coke receptet? :bgrin:
Den som har det bör bränna det omgående. Det smakar ju totalvidrigt.
Vaa?! Nej, Vanilla-Coke är nog det godaste de tillverkat på mycket länge. 🙂
Japp, så jäkla gott är det 🙂
Tillverkas Vanilla-Coke fortfarande i Sverige?
Men asså.. det kan ju vara sant det receptet, någon som känner för att testa eller? Hehe, jag som sitter just nu och häller i mig iskall cola 😀
Men finns det inte olika recept? Menar, cola i tex Tyskland eller Polen smakar inte på samma sätt som i Sverige, asså inte importerad cola jag snackar om.. om man köper det där!
February 23, 2004
Ursäkta men vad skulle det spela för roll om folk visste receptet till Coca-Cola? Med tanke på att Coca-Cola är bland världens största etablerade varumärke? Om X-cola skulle ha samma ingredienser som Coca-Cola skulle folk ha köpt det då? Näh.. Folk köper Coca-Cola pga reklamen som går in i deras hjärnor. Och sen om X-cola skulle skriva att dem har samma ingredienser som Coca-Cola hade dem blivit fett stämda.
July 14, 2003
pcw wrote: Ursäkta men vad skulle det spela för roll om folk visste receptet till Coca-Cola? Med tanke på att Coca-Cola är bland världens största etablerade varumärke? Om X-cola skulle ha samma ingredienser som Coca-Cola skulle folk ha köpt det då? Näh.. Folk köper Coca-Cola pga reklamen som går in i deras hjärnor. Och sen om X-cola skulle skriva att dem har samma ingredienser som Coca-Cola hade dem blivit fett stämda.
Jag tror det är marknadsföring. "Vi har ett suuuperhemligt recept" som det skrivs om i tid och otid och som får folk att tro att "there can be only one coke".
ELLER så har dom i nått skit som inte är så bra att dricka så för att undgå lagen om att deklarera innehåll så blir detta ett smakämne (aroma) som kemiskt kan bestå av så mycket som ett 60 tal E-ämnen (eller mer...ja, eller mindre också givetvis)
April 7, 2003
Aaa, fast den cola man köper i butiken är godare än den på donkan/bk... Det är ju typ 0% kolsyra och 99% vatten i den colan man får hos fastfooders...
"Cola'n" hos donkan m.fl är inte Cola utan det är Pepsi eller Pepsi Light.
Detta p.ga Cola ej finns i fastform,
Som du sa så smakar den 99% vatten det p.ga dem blandar sjävla.
😀
November 22, 2001
scoc wrote:
Aaa, fast den cola man köper i butiken är godare än den på donkan/bk... Det är ju typ 0% kolsyra och 99% vatten i den colan man får hos fastfooders...
"Cola'n" hos donkan m.fl är inte Cola utan det är Pepsi eller Pepsi Light.
Detta p.ga Cola ej finns i fastform,
Som du sa så smakar den 99% vatten det p.ga dem blandar sjävla.😀
Förklara då hur de kan skriva att det är Coca-Cola (tm) utan att bli ihjälstämda.
June 28, 2001
jag är rätt säker på att det är coca cola på mcdonkan.
ang innehållet i cola, det går ju att ta reda på exakt vad innehållet är i ett labb, men dom får ju inte lov att sprida ut "receptet" hur som hellst.
men med tanke på receptet som näms åvan, hurfan lyckades en mäniska komma på att blanda på det viset ?
hur ofta kokar man massa kemikalier och smakar på det ?
4 Guest(s)