June 18, 2001
jan-e wrote: [quote=Jerry] Jag gillar din liknelse med frugan. 🙂
Problemet är som sagt att jag inte ens känner skillnad på en Camus De Luxe och en Absolut Vodka - även om jag inte har gjort en jämförelse med båda framför mig. Därför tvivlar jag på att ens den ljuvaste cognacen skulle ge mig någonting annat än ytterligare underliga munformationer skapade av tvivelaktig uppskattning. Men jag vill inte att det ska vara så, jag vill gilla sådant som (berättigat) kallas för "fransk fjollsnaps"! 🙁
Men men, det hindrar mig inte från att avnjuta en Montecristo - jag föredrar lite starkare kubanska saker. Iofs har jag inte provat Davidoffs starkaste - tillsammans med ett glas Graham Six Grapes. (budgetvin, men vad tusan; det är godis i vilket fall)
Visst är det gott med cigarr och vitt vin! Tror man kanske inte men så är det....
Graham's är portvin, rött sådant. Du kanske menade någonting annat? Jag kan tänka mig att vitt vin är lite för mjäkigt för att passa bra, men du har säkert rätt. Jag får prova en cigarr till lite Chardonnay eller någonting nästa gång.
June 18, 2001
Det låter bra att det inte smakar alkohol, men just mint kanske inte är en höjdare i sammanhanget, eller?
Tequila fungerar jättebra! Tyvärr vill man ju dock inte sitta och snapsa hela tiden utan smutta ur ett större glas, och då smakar det genast motbjudande igen. Tequila är ganska roligt att dricka annars, även det.
September 3, 2001
min kompis som skaffade flaskan, e halvfinsk... och han har släktingar som reser me finlandsfärjan ganska ofta....... :bgrin:
mycket möjligt att han fick tag på det därifrån. 🙄
*sorri*
EDIT: nu när jag tänker efter.... så är det inte alls konstigt att flaskan kostade 100 kr.. om nån köpte den på färjan
2 Guest(s)