Colics Tjej|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Colics Tjej
ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
sp_UserOfflineSmall Offline
804473
December 24, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Rödhåriga tjejer... Hon var inte speciellt attraktiv heller.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
804474
December 24, 2004 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hrm vad är det för fel på henne? Söt tjej ju.

Rödhåriga tjejer (tyvärr ColiC :P) är ju bland det finaste som finns. hehe.

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
804476
December 24, 2004 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Hrm vad är det för fel på henne? Söt tjej ju.

Rödhåriga tjejer (tyvärr ColiC :P) är ju bland det finaste som finns. hehe.

ja undrar hur du ser ut 😛 hehe,
gooooooood taste

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
804484
December 24, 2004 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: För mycket hårväxt eller hårväxt på "fel" ställe är enormt motbjudande.
Ingen vill väll ha hår i maten ?

seriöst, säg inte att du är en sån som håller på att slicka folk i armhålorna 😡

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
804526
December 24, 2004 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Death On Wings]För mycket hårväxt eller hårväxt på "fel" ställe är enormt motbjudande.

Word. Du stal min idé.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
804682
December 24, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Usch henne får ni då allt ha för er själva.
Det var då iaf en hårig sak.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
804691
December 24, 2004 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ibland undrar jag hur det kan komma sig att kvinnor är så jävla bitska och surfeministiska. När man läser trådar som denna och en viss annan (orgasm-tråden), på forumet just nu, så förstår jag varför. Fasen grabbar, det är ju ledsamt att läsa. Och sen blir det såna som ColiC som får skiten för alltihopa, fastän han är en av de enda som har sagt någorlunda vettiga saker.
Att tjejer tycker killar är knasiga och otrevliga är fasen inte så konstigt. Det är ju bara att gå in på detta forumet och läsa ett par trådar....
Och nej, lite behåring behöver inte vara ofräsht. Om man har en vettig hygien, typ duschar dagligen och använder en deoderant, så behöver inte lite hår betyda att tjejen är ofräsh. Det är t.o.m. så att svampinfektioner och andra irritationer är vanligare hos tjejer som rakar sitt kön ideligen.
Personligen tycker jag att det är jävligt mycket ofräschare att se en tjej som försöker se pre-pubertal ut genom att raka bort attributen för vuxenhet. Jag tänder inte på porrstjärnor eller barn.
Sure, rent estetiskt finns det mening med att hålla djungelväxten nere, men rakat är i min mening bara en modegrej, som inte fyller den minsta funktion.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
804720
December 24, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Ibland undrar jag hur det kan komma sig att kvinnor är så j**la bitska och surfeministiska. När man läser trådar som denna och en viss annan (orgasm-tråden), på forumet just nu, så förstår jag varför. Fasen grabbar, det är ju ledsamt att läsa. Och sen blir det såna som ColiC som får skiten för alltihopa, fastän han är en av de enda som har sagt någorlunda vettiga saker.
Att tjejer tycker killar är knasiga och otrevliga är fasen inte så konstigt. Det är ju bara att gå in på detta forumet och läsa ett par trådar....
Och nej, lite behåring behöver inte vara ofräsht. Om man har en vettig hygien, typ duschar dagligen och använder en deoderant, så behöver inte lite hår betyda att tjejen är ofräsh. Det är t.o.m. så att svampinfektioner och andra irritationer är vanligare hos tjejer som rakar sitt kön ideligen.
Personligen tycker jag att det är jävligt mycket ofräschare att se en tjej som försöker se pre-pubertal ut genom att raka bort attributen för vuxenhet. Jag tänder inte på porrstjärnor eller barn.
Sure, rent estetiskt finns det mening med att hålla djungelväxten nere, men rakat är i min mening bara en modegrej, som inte fyller den minsta funktion.

Det hela handlar om vad man tänder på. De flesta tjejer jag känner rakar sig under armarna. Tycker det är mycket fräschare. Som det är sagt flera gånger så måste man få tycka som man vill även om du tycker annorlunda. Visst behöver det inte vara ofräscht att inte raka sig. Men en sak som är helt klart att det är många på forumet som inte tänder på det. That's it. Det är därför bilden äcklar många.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
804724
December 24, 2004 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: men rakat är i min mening bara en modegrej, som inte fyller den minsta funktion.

Exakt. "I din mening". Det finns ingen norm om vad som är accepterat.

Dessutom så börja inte pladdra en massa om att vi killar har för högt ställda krav. Kvinnor har nästan ALLTID samma krav på sig själva, om inte högre.

Och det finns stora krav på männ dessutom. Från kvinnorna.

Låt oss tycka vad vi tycker. Låt alla tycka vad de tycker, vi låter dig tycka vad du vill. Det här med utseende är ingenting som någon annan kan styra vad andra ska tycka. Finns inget rätt eller fel. Alla är vi olika och det är väl bra det?

Förstår inte varför du tycker vi är så dumma, det ända vi säger är att vi inte tänder på henne. Det är väl inget fel på det? Eller menar du att du tänder på alla kvinnor ute på gatan? Finns alltid personliga KRAV på utseendet. Skitsnack om man påstår att man har nollkrav. Finns säkert många tjejer som jag tycker är fina som inte du tycker är fina! Indivuduell smak ju.

Bara för vi inte har samma smak som dig så är väl inte det pytsan. Då får du ju dina "gorillor" för dig själv, och det är väl bra?

Dessutom tror jag det är mycket spel för galleriet som du sysslar med just nu. Den dagen du hade legat bredvid en person med den där hårväxten så tror jag att du hade ändrat dig.

För övrigt så säger du att personer som rakar sig och ser ut som "porrstjärnor" är mindre "heta" än tjejen på bilden. Alltså har du dömt ut porrstjärnor på samma sätt som vi dömde ut bilden på första sidan i denna tråd. Var ligger skillnaden?

Finns ingen skillnad. Din norm är din norm, och vår norm är vår norm. Och jag behöver ingen tjej som ser ut som en porrstjärna. Som sagt, duger med en tjej som ser fräsh ut, inte har hårväxt, och inte är rödhårig och inte allt för smal eller allt för kraftig. Hon ska dessutom inte vara för lång då JAG personligen finner det väldigt oattraktivt i och med att JAG är ganska kort.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
804731
December 24, 2004 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Death On Wings]För mycket hårväxt eller hårväxt på "fel" ställe är enormt motbjudande.

Är du så förbannat dum och tror det så har jag haft för höga tankar om dig.

Edit: Om hon har sådan buske under armarna vad tror du hon har mellan benen då ? Att du ens kom på tanken på något annat är ju otroligt.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804737
December 24, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings:

Det är alltid lätt att påstå på ett forum att man inte bryr sig om hårväxt och liknande. Men personligen hade jag trott att majoriteten av killarna finner det väldigt ofräsht både på MÄNN och KVINNOR att ha den hårväxt som vi ser på bilden. Procentsatsen som finner det ofräsht hos kvinnor hade antagligen legat ännu högre.

Men det är klart det är lätt för personer som Denstore, Abishai och liknande att påstå att vi är "dumma" för att vi tycker att det går utanför våra normer.

De hävdar också att det går att hålla rent dygnet runt med hjälp av deodorant och en dusch på morgonen och kvällen. De har dock inte förstått att hår LUKTAR väldigt illa och svetten verkligen sitter kvar i håret under armarna. Och dygnet runt går det inte att vara fräsh på samma sätt som utan denna hårväxt.

Och det spelar ingen roll om det LUKTAR gott på grund av deon. Vissa (som jag) kan ändå finna det ofräsht att ha svetten där. Men personer som Denstore kanske finner det sexigt att ha en massa svett under armarna. Eller kanske finner det väldigt sexigt och ha en buske som sticker upp vid toppen.

Det är alltid lätt att påstå på nätet att man har lågt stälda krav. Det är väl först när tjejerna med hårväxten kommer fram till de i baren som de tvekar.

Detta är i alla fall vad jag tror.

Nu ska jag inte diskutera detta mer, då det är slutdiskuterat. Finns inte mer att säga än att alla har sina egna krav på hygien på motstående part.

Förstår inte riktigt för vilken datanörd brud (med hår under armarna) på NH som Denstore försöker fjäska på ? *god jul* laugh

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
804738
December 24, 2004 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Ibland undrar jag hur det kan komma sig att kvinnor är så j**la bitska och surfeministiska. När man läser trådar som denna och en viss annan (orgasm-tråden), på forumet just nu, så förstår jag varför. Fasen grabbar, det är ju ledsamt att läsa. Och sen blir det såna som ColiC som får skiten för alltihopa, fastän han är en av de enda som har sagt någorlunda vettiga saker.

Blev nästan förbannad när jag läste genom denna tråd och tänkte skriva av mig men denstore har (återigen) skrivit precis vad jag tänkte säga (på ett avsevärt mer diplomatiskt sätt). Och att sen komma med en sån gayikon som Ljungbergs utvikningsbilder och säga att det skall vara "norm". Sorgligt, skärp er grabbar.

(Fia och andra damer i detta forum: jag hoppas att du/ni inser att det finns två sorters män/pojkar här)

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804744
December 24, 2004 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh:

Haha. Läs igenom det igen. Ingen har sagt att det är NÅGON norm att se ut som Ljungberg.

Men det är BETYDLIGT fräshare rent hygiensikt att se ut så som Ljungberg än att se ut som tjejen på denna bilden i fråga.

Och personligen tycker jag att det är snyggare. Och det är min personliga norm att man inte har sån hårväxt som henne. Det är alltså MIN personliga. Sen att du har andra normer är ju din sak.

Jag har ALDRIG sagt att man måste se ut som Ljunberg. Jag har dock sagt att det inte bara är VI MÄNN som ställer krav på kvinnor. Utan det ställs även krav på MÄNN från KVINNOR (se exemplet med Ljungberg som är manlig modell)

Försök läsa vad man skriver i framtiden istället.

Skadar väl ingen att vi inte finner kvinnan på bilden särskillt sexig eller snygg? Så länge vi inte på något sätt skadar henne genom att säga saker i verkligheten till henne så spelar väl inte det någon roll. Givetviss hade jag inte sagt till henne i verkligheten att jag finner det ofräsht. För det är min personliga tanke, ingenting som jag säger till henne. Dock hade jag inte tänt på det.

Men om ni gör det så är det er egen sak. Och då har hon nått upp till era normer. Men inte mina.

Death On Wings
Member
Medlem
804748
December 24, 2004 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Death On Wings:

Det är alltid lätt att påstå på ett forum att man inte bryr sig om hårväxt och liknande. Men personligen hade jag trott att majoriteten av killarna finner det väldigt ofräsht både på MÄNN och KVINNOR att ha den hårväxt som vi ser på bilden. Procentsatsen som finner det ofräsht hos kvinnor hade antagligen legat ännu högre.

Men det är klart det är lätt för personer som Denstore, Abishai och liknande att påstå att vi är "dumma" för att vi tycker att det går utanför våra normer.

De hävdar också att det går att hålla rent dygnet runt med hjälp av deodorant och en dusch på morgonen och kvällen. De har dock inte förstått att hår LUKTAR väldigt illa och svetten verkligen sitter kvar i håret under armarna. Och dygnet runt går det inte att vara fräsh på samma sätt som utan denna hårväxt.

Och det spelar ingen roll om det LUKTAR gott på grund av deon. Vissa (som jag) kan ändå finna det ofräsht att ha svetten där. Men personer som Denstore kanske finner det sexigt att ha en massa svett under armarna. Eller kanske finner det väldigt sexigt och ha en buske som sticker upp vid toppen.

Det är alltid lätt att påstå på nätet att man har lågt stälda krav. Det är väl först när tjejerna med hårväxten kommer fram till de i baren som de tvekar.

Detta är i alla fall vad jag tror.

Nu ska jag inte diskutera detta mer, då det är slutdiskuterat. Finns inte mer att säga än att alla har sina egna krav på hygien på motstående part.

Förstår inte riktigt för vilken datanörd brud (med hår under armarna) på NH som Denstore försöker fjäska på ? *god jul* laugh

Det är ju samma sak när det gäller allt här på NH så fort det blir en tråd om invandrare.
Folk verkar inte fatta att inte alla har den olika smak när det gäller saker.
Jag skulle aldrig ragga på en brud som hadde hår under armarna kvittar hur förbannat snygg hon är jag finner det vidrigt.
Det är som någon sa, den som säger att han enbart går på insidan är antagligen skitful själv.

Death On Wings
Member
Medlem
804750
December 24, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: [quote=denstore]Ibland undrar jag hur det kan komma sig att kvinnor är så j**la bitska och surfeministiska. När man läser trådar som denna och en viss annan (orgasm-tråden), på forumet just nu, så förstår jag varför. Fasen grabbar, det är ju ledsamt att läsa. Och sen blir det såna som ColiC som får skiten för alltihopa, fastän han är en av de enda som har sagt någorlunda vettiga saker.

Blev nästan förbannad när jag läste genom denna tråd och tänkte skriva av mig men denstore har (återigen) skrivit precis vad jag tänkte säga (på ett avsevärt mer diplomatiskt sätt). Och att sen komma med en sån gayikon som Ljungbergs utvikningsbilder och säga att det skall vara "norm". Sorgligt, skärp er grabbar.

(Fia och andra damer i detta forum: jag hoppas att du/ni inser att det finns två sorters män/pojkar här)

Ja du är tex en pojk/toffel som inte vågar stå för vad du tycker utan vill bara hamna på plus sidan hoss folk.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
804757
December 24, 2004 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs: Nej, det förstår jag, det jag hänger upp mig på är att bilden på tjejen har postats i syfte att att visa upp en skabbig tjej till Colic. Dels så är det inget fel på tjejen, dels är det inget fel på Colic. Vad jag hänger upp mig på är att folk har på de senaste tio åren fått en märkligt synsätt på kroppsbehåring att det skall vara "orent" på något sått, typ som du deklarerar högljutt om att har man hår så är man ohygienisk (eller man iallafall SER ohygieniskt ut).

Min högst personliga åsikt är att det finns en slags Knutbymentalitet hos de som tex rakar av sig brösthåret och noppar sina ögonbryn. Visst jag borde också platsa i en sekt då jag tydligen slösar bort min tid genom att debattera i ett forum kvart i tolv på julaftonsnatten...

Death On Wings
Member
Medlem
804760
December 24, 2004 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: davidhellmyrs: Nej, det förstår jag, det jag hänger upp mig på är att bilden på tjejen har postats i syfte att att visa upp en skabbig tjej till Colic. Dels så är det inget fel på tjejen, dels är det inget fel på Colic. Vad jag hänger upp mig på är att folk har på de senaste tio åren fått en märkligt synsätt på kroppsbehåring att det skall vara "orent" på något sått, typ som du deklarerar högljutt om att har man hår så är man ohygienisk (eller man iallafall SER ohygieniskt ut).

Min högst personliga åsikt är att det finns en slags Knutbymentalitet hos de som tex rakar av sig brösthåret och noppar sina ögonbryn. Visst jag borde också platsa i en sekt då jag tydligen slösar bort min tid genom att debattera i ett forum kvart i tolv på julaftonsnatten...

Jag fattar inte vart du fått för dig att jag försökte visa upp en sakbbig tjej till colic, jag visade en bild på en tjej med hårväxt för att jag vet att colic tycker att det är manligt med det och på så sätt driva med honom, tror knappast att han tog illa upp av det. Den bild jag fått av honom tar det enormt mycket för att fälla colic.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804763
December 24, 2004 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Ajja jag lämnar denna diskussionen här och nu i alla fall.

Tycker det är rättså trist att vi ens behöver diskutera så elimäntera saker som att personer få ha egna krav på vad motstående part ska ha för utseende och hygieniska krav.

Synd att personer som Denstore och Akatosh verkar tro att man kan sätta upp normer / regler för precis allting som gäller för ALLA. Och detta ska vara LIKADANT för alla i samhället. Alla ska gilla och tända på samma saker. Man får alltså inte ha indivuella krav längre enligt dem.

Jag kommer hur som helst aldrig tända på en person som har sån där hårväxt.

Och glöm inte bort att det är första "synen" som ofta avgör om det blir något. Och till och med Denstore sa att han inte tyckte att Piercingen var allt för trevlig (ja han vill alltså att hon ska ändra på den hon är för att hon ska passa honom, som en barbie docka). Dessutom vill han hjälpa henne raka sig som att hon är en inkompetent docka som inte medvetet har valt att ha hårväxt, för att hon personligen finner det attraktivt.

Tycker inte det verkar som om ens Denstore faktiskt verkar tända på det. Utan han vill börja ändra på henne så att de passar hans ideal. Det är ju klart, jag kan ju tända på varenda tjej här på jordklotet om jag får ändra på allt på henne.

Men vi får helt enkelt inte ha personliga krav och normer för vad vi personligen anser vara snyggt. Utan här ska det ändras och alla ska ha likadana krav.

Trist. Ännu tristare att Denstore börjar med metoder som att vi är fåfänga och liknande när han beviserligen inte själv tänder på piercinengen eller hårväxten. Men han tror väl att vi lever i en barbievärld där vi kan ändra på saker hur som helst.

Denstore wrote:
Varför gnäller ni om flickebarnet? Hon ser ju rätt trevlig ut. Hur många av er som gnäller kan posta bilder på snyggare flickvänner? Om inte, så varför beklaga sig över tösens utseende? Hade hon bara gjort sig av med den där äckliga grejen i underläppen, så hade jag kunnat raka armhålorna på henne. Och hon hade säkert varit en trevlig bekantskap i vinterkylan.

Jag hoppas du Denstore förstår att jag har rätt att ha min personliga åsikt om saker och ting. Och att du förstår att hygien och utseende är högt personliga ting. Och att du dessutom förstår att man inte kan ändra på folk hur som helst för att de ska passa ens normer (så funkar det inte ute i verkligheten). Jag tror dessutom inte att kvinnor förväntar sig att 100% av männen ska tända på dem, det är inte deras mål. De är sig själva och de vill att mannen som tar dem accepterar dem för den dem är, och inte kräver att de ska ändra sig för att finna dem attraktiva (som du vill att hon tar av sig piercinigen och att hon rakar sig, för då är det inte henne du i själva verket gillar, utan din bild av henne)

Så länge jag inte gör henne illa genom ord, blickar eller liknande så har jag väl rätt till min åsikt? Eller måste jag dyrka henne och tända på henne?

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804771
December 24, 2004 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh: Ovanstående inlägg postades INNAN du hann skriva.

Jag blandade in mig i den andra diskussionen hurvida man FAKTISKT måste tända på henne. Alltså den diskussion som Denstore drog igång.

Jag anser att man får ha sina egna personliga krav. Och så länge man inte skadar andra så måste jag ju få ha rätt att inte tända på henne? Personligen anser jag att hon hade varit fin om hon inte var rödhårig, hade piercing och att hon rakade sina armar. Men då är det ju inte henne jag gillar, utan en annan.

Ähh låter kluddigt. Men tror du förstår vad jag menar.

Summering: Hon är inte skitful. Hon har potential att bli ganska fin. Men i det skick hon är på bilden är inte något som jag hade intresserat mig för. Dock hade hon kunnat intressera mig i annat skick, men då är det ju inte hon, om jag ändrar på henne efter mitt tycka. Då den person hon är, är den personen som vi ser på bilden.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
804772
December 24, 2004 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Akatosh:

Haha. Läs igenom det igen. Ingen har sagt att det är NÅGON norm att se ut som Ljungberg.

Men det är BETYDLIGT fräshare rent hygiensikt att se ut så som Ljungberg än att se ut som tjejen på denna bilden i fråga.

Och personligen tycker jag att det är snyggare. Och det är min personliga norm att man inte har sån hårväxt som henne. Det är alltså MIN personliga. Sen att du har andra normer är ju din sak.

Jag har ALDRIG sagt att man måste se ut som Ljunberg. Jag har dock sagt att det inte bara är VI MÄNN som ställer krav på kvinnor. Utan det ställs även krav på MÄNN från KVINNOR (se exemplet med Ljungberg som är manlig modell)

Försök läsa vad man skriver i framtiden istället.

Rent fysisk sätt har vi inte förändrats avsevärt från den tid då du skulle ha satt på en bepälsad hona som inte badat på 2 veckor med nöje, och sen slagit dig för bröstet och vrålat ut din håriga manlighet. Men nu i det "moderna" samhället pallar vi tydligen inte längre lite hår. Visst tycker man att tjejer kan hålla busken någorlunda trimmad då man numera utövar oralsex, det är bara ivägen då man ska ner och jobba, rent estetiskt sett bryr jag mig inte. Så länge de har ytan runtomkring det området fri så skiter jag i hur mycket hår de annars har. Det är fint med en buske i övrigt. Vill de inte raka där heller får man väl helt enkelt anpassa sig och bända undan lite med fingrarna, för så länge tjejen njuter njuter jag.

Ni som står här och säger att man hellre ska se ut som Fredrik ljungberg än som en vanlig vårdad Svensson är inte bättre än de tjejer som utvecklar anorexia av damtidningar, ni har precis lika mycket självförtroende som dem "grabbar".

För er är det bara att inse att det moderna samhället har era kulor i ett fast grepp, och det kommer inte att släppa förrns det ser lite vett i skallen på er och tappar sitt eget självförtroende.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 367
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL