Colics Tjej|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Colics Tjej
Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
sp_UserOfflineSmall Offline
804775
December 24, 2004 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

chalaha wrote: [quote=LorD_Kvadd]Hrm vad är det för fel på henne? Söt tjej ju.

Rödhåriga tjejer (tyvärr ColiC :P) är ju bland det finaste som finns. hehe.

ja undrar hur du ser ut 😛 hehe,
gooooooood taste

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/IMAG0037.JPG

Förklarar ett och annat? :bgrin:

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
804783
December 24, 2004 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=chalaha][quote=LorD_Kvadd]Hrm vad är det för fel på henne? Söt tjej ju.

Rödhåriga tjejer (tyvärr ColiC :P) är ju bland det finaste som finns. hehe.

ja undrar hur du ser ut 😛 hehe,
gooooooood taste

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/IMAG0037.JPG

Förklarar ett och annat? :bgrin:

Mja, det förklarar ditt efternamn, för ditt hår är definitivt kvaddat 😛

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
804786
December 24, 2004 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Colic: Förstår vad du menar.

Men samtidigt förstår jag inte varför man ska generalisera så otroligt mycket. Alla behöver väl inte tycka likadant?

Jag tycker inte det är smyggt med helt rakat. Men jag tycker samtidigt inte det är fräsht att låta hårväxten växa hur som helst. Det är okej med hår så länge det är under "kontroll". Men hennes hårväxt kan jag mer likna vid "okontrollerad".

Det är ingenting jag personligen tänder på. Samtidigt vill jag inte bli generaliserad som en person med dåligt självförtroende för att jag inte tänder på henne.

Förstår inte hur "självförtroendet" överhuvudtaget kom in i bilden. Det känns som ett uselt knep som folk tar till när de har brist på andra motiveringar. Måste vi generalisera allting i två katogerier? Rätt och fel? Får man inte vara sig själv och tycka det man själv tycker är snyggt?

Det hela är inte svårare än mina personliga åsikter, vad jag personligen finner snyggt och sexigt. Sen om det beror på det eller något annat spelar egentligen ingen roll. Det är denna åsikt jag har. Sen ska vi inte glömma bort vilken tid vi lever under. Mycket har förändrats på 100år, och våra krav och normer har blivit högre satta.

Förr hade man inte MÖJLIGHET att hålla sin hygien i samma mån. Det har man idag. Men om man MEDVETET väljer att inte HÅLLA SIN HYGIEN så förbehåller jag mig rätten att välja en annan tjej. Hoppas att det är okej.

CoLiC
Member
Medlem
804791
December 24, 2004 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Colic: Förstår vad du menar.

Men samtidigt förstår jag inte varför man ska generalisera så otroligt mycket. Alla behöver väl inte tycka likadant?

Jag tycker inte det är fräsht med helt rakat. Men jag tycker samtidigt inte det är fräsht att låta hårväxten växa hur som helst. Det är okej med hår så länge det är under "kontroll". Men hennes hårväxt kan jag mer likna vid "okontrollerad".

Det är ingenting jag tänder på. Samtidigt vill jag inte bli generaliserad som en person med dåligt självförtroende.

Förstår inte hur "självförtroendet" överhuvudtaget kom in i bilden. Det känns som ett uselt knep som folk tar till när de har brist på andra motiveringar.

Det hela är inte svårare än mina personliga åsikter, vad jag personligen finner snyggt och sexigt. Sen om det beror på det eller något annat spelar ingen roll. Det är denna åsikt jag har. Sen ska vi inte glömma bort vilken tid vi lever under. Mycket har förändrats på 100år, och våra krav och normer har blivit högre satta.

Förr hade man inte MÖJLIGHET att hålla sin hygien i samma mån. Det har man idag. Men om man MEDVETET väljer att inte HÅLLA SIN HYGIEN så förbehåller jag mig rätten att välja en annan tjej. Hoppas att det är okej!?!

Så vad du vill komma fram till är att du är ytlig helt enkelt?

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804796
December 24, 2004 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte mindre ytlig än vad du är.

Den som säger att den har noll krav ljuger. Så enkelt är det. Dock har olika personer olika krav. Tror säkert du har krav på tjejer med. Annars är det faktiskt smått otroligt.

Tror du borde läsa på vad ordet ytlig står för. Ordet ytlig står för att man ENBART går på utseende, och totalt skiter i insidan på en person.

Jag går på INSIDAN och UTSIDAN. Men första saken jag går på är UTSIDAN för det är det jag märker av först.

Och ja, det verkar inte bättre än att du fortsätter generalisera folk i katogerier som "ytlig" och liknande.

CoLiC
Member
Medlem
804799
December 24, 2004 - 11:20 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Inte mindre ytlig än vad du är.

Den som säger att den har noll krav ljuger helt enkelt.

Tror du borde läsa på vad ordet ytlig står för. Ordet ytlig står för att man ENBART går på utseende, och totalt skiter i insidan på en person.

Jag går på INSIDAN och UTSIDAN. Men första saken jag går på är UTSIDAN för det är det jag märker av först.

Och ja, det verkar inte bättre än att du fortsätter generalisera folk i katogerier som "ytlig" och liknande.

Så vad du menar är att om rödtotten passade alla dina innre krav perfekt så skulle du skita i det pga det yttre? Det är ytlighet

Älskar du tjejen är hon söt varesig hon rakar sig eller inte.

Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 256
804803
December 24, 2004 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska kanske bara hoppa in och med ett ord säga vad jag tycker om ytlighet. "Utsidan ger insidan en chans, insidan ger utsidan en glans".

Det skall nog förklara vad jag tycker iaf.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804805
December 24, 2004 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Colic: Du läser fortfarande inte. Jag sa YTLIGHET i kombination med INRE krav.

Jag tar inte en tjej som är skitsnygg men är dumm heller. Alltså inte "ytlig".

Utseendet har betydelse. FÖR ALLA! Snacka inte skit och påstå att det betyder noll för dig.

För att älska en person så ska du älska henne för vad hon är. Alltså ska du älska henne både i utseendet och för den hon är inombords. Du ska inte behöva ta bort piercingen på henne och raka henne, om hon själv inte gör det, i och med att du faktiskt inte gillar den hon egentligen är då.

God natt. Meningslöst och fortsätta diskutera detta med er, eftersom ni försöker vara "korrekta". Men lycka till i verkligheten!

CoLiC
Member
Medlem
804816
December 24, 2004 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Colic: Du läser fortfarande inte. Jag sa YTLIGHET i kombination med INRE krav.

Utseendet har betydelse. FÖR ALLA! Snacka inte skit och påstå att det betyder noll för dig.

För att älska en person så ska du älska henne för vad hon är. Alltså ska du älska henne både i utseendet och för den hon är inombords. Du ska inte behöva ta bort piercingen på henne och raka henne, om hon själv inte gör det, i och med att du faktiskt inte gillar den hon egentligen är då.

God natt. Meningslöst och fortsätta diskutera detta med er, eftersom ni försöker vara "korrekta". Men lycka till i verkligheten!

Du har då ett jäkla luddigt resonemang, nattinatt

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
804831
December 24, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=davidhellmyrs]Colic: Du läser fortfarande inte. Jag sa YTLIGHET i kombination med INRE krav.

Du har då ett jäkla luddigt resonemang, nattinatt

Alltid ni båda som har olika uppfattningar.
Tror inte jag har sett en enda tråd där ni håller med varann helt.

Gonatt på er alla.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804832
December 24, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Sover fortfaande inte. Orkar inte bädda och lägga undan allt som ligger i sängen.

Men luddigt? Förstår inte vad som är luddigt? Mer än att jag är trött och skriver lite oklart ibland (okej, ganska ofta idag...)

Men tycker ändå mitt meddelande borde ha gått fram. Men sen försöker du hitta "luckor" i mina meddelanden hela tiden och vrida och vända på det med konstiga situationer.

Är väl inget konstigt med att folk har krav på hur motstående part ska se ut. Tror jag säkert man hade för 500 år sedan också. Även om det var andra krav. Men kraven utvecklas. Och mina krav är mina krav. Är inga höga krav jag har. Många, många faller inom ramen. Men några faller utom på grund av piercing, rödhåriga och för att de är allt för håriga.

Jag anser mig ha rätt att välja tjej utifrån mina egna normer. Tror säkert du inte vill ha en allt för mullig tjej. Mina normer är mina normer, utifrån det jag växt upp med. Mina normer har med den person jag är och med den person jag vill vara med.

Alla har krav. Hopaps jag i alla fall. Annars vore det väldigt trist. Om man nöjde sig med vad som helst.

Jag har också krav på hur tjejen ska vara inombords. Exempelviss, snäll, trevlig, någorlunda inteligent (men inte alldeles för heller) och rolig.

Det är hur tjejen är inombords i kombination med hur hon ser ut som avgör om hon är till intresse. Men det är utsidan jag ser först. Är väl inget märkvärdigt med det?

Men du kan omöjligt säga att jag är ytlig om jag har krav på både insidan och utsidan. Ytlig är man om man ENBART har krav på utsidan.

Hoppas dessutom att mina inlägg inte rör "on-topic" utan diskssionen som frankommit med Densore, hurvida man MÅSTE gilla henne eller inte. För det är inget fel på henne. Hon är säkert fin och liknande. Men det är inget som passar mig. Och jag tycker inte att man kan säga att vi är "idiotiska datanördar" bara för man inte tycker hon är "grymmt snygg".

Personligen tycker jag det finns många andra som faller inom ramen för mina "krav". Och det är väl bra för mig och för de tjejer jag gillar (om de nu gillar mig). Och det är väl bra för er att tjejen som ni såg på bilden inte är omtyckt av PRECIS ALLA andra, då det blir mindre konkurrans (förutsatt att tjejen på bilden gillar er).

Alla är vi olika, och har olika krav på saker och ting. Och det är inget fel med det.

CoLiC
Member
Medlem
804837
December 24, 2004 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Sover fortfaande inte. Orkar inte bädda och lägga undan allt som ligger i sängen.

Men luddigt? Förstår inte vad som är luddigt? Mer än att jag är trött och skriver lite oklart ibland (okej, ganska ofta idag...)

Men tycker ändå mitt meddelande borde ha gått fram. Men sen försöker du hitta "luckor" i mina meddelanden hela tiden och vrida och vända på det med konstiga situationer.

Är väl inget konstigt med att folk har krav på hur motstående part ska se ut. Tror jag säkert man hade för 500 år sedan också. Även om det var andra krav. Men kraven utvecklas. Och mina krav är mina krav. Är inga höga krav jag har. Många, många faller inom ramen. Men några faller utom på grund av piercing, rödhåriga och för att de är allt för håriga.

Jag anser mig ha rätt att välja tjej utifrån mina egna normer. Tror säkert du inte vill ha en allt för mullig tjej. Mina normer är mina normer, utifrån det jag växt upp med. Mina normer har med den person jag är och med den person jag vill vara med.

Alla har krav. Hopaps jag i alla fall. Annars vore det väldigt trist. Om man nöjde sig med vad som helst.

Jag har också krav på hur tjejen ska vara inombords. Exempelviss, snäll, trevlig, någorlunda inteligent (men inte alldeles för heller) och rolig.

Det är hur tjejen är inombords i kombination med hur hon ser ut som avgör om hon är till intresse. Men det är utsidan jag ser först. Är väl inget märkvärdigt med det?

Men du kan omöjligt säga att jag är ytlig om jag har krav på både insidan och utsidan. Ytlig är man om man ENBART har krav på utsidan.

Hoppas dessutom att mina inlägg inte rör "on-topic" utan diskssionen som frankommit med Densore, hurvida man MÅSTE gilla henne eller inte. För det är inget fel på henne. Hon är säkert fin och liknande. Men det är inget som passar mig. Och jag tycker inte att man kan säga att vi är "idiotiska datanördar" bara för man inte tycker hon är "grymmt snygg".

Personligen tycker jag det finns många andra som faller inom ramen för mina "krav". Och det är väl bra för mig och för de tjejer jag gillar (om de nu gillar mig). Och det är väl bra för er att tjejen som ni såg på bilden inte är omtyckt av PRECIS ALLA andra, då det blir mindre konkurrans (förutsatt att tjejen på bilden gillar er).

Alla är vi olika, och har olika krav på saker och ting. Och det är inget fel med det.

Jag tänker inte kommentera allt det där, jag är för trött för att försöka missförstå dig.

Jag har dock fått ut av allt du skrivit att insidan inte gör en tjej attraktiv enligt dig.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804838
December 24, 2004 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote:
Alltid ni båda som har olika uppfattningar.

Gonatt på er alla.

Så sant som det var sagt 😛

Kommer aldrig hålla med Colic helt (officelt), även om jag har gjort det ibland i skym undan.

Men det är ingen sport att hålla med folk. Det är ett diskussionsforum, så jag väljer bara att skriva när jag diskuterar.

Tycker Colic ofta har vettiga tankar. Även om det är lite väl konstruerat ibland. Men bara för hans tankar är vettiga så betyder det inte att jag håller med om dem.

CoLiC
Member
Medlem
804841
December 24, 2004 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=azN-] Alltid ni båda som har olika uppfattningar.

Gonatt på er alla.

Så sant som det var sagt 😛

Kommer aldrig hålla med Colic helt (officelt), även om jag har gjort det ibland i skym undan.

Men det är ingen sport att hålla med folk. Det är ett diskussionsforum, så jag väljer bara att skriva när jag diskuterar.

Tycker Colic ofta har vettiga tankar. Även om det är lite väl konstruerat ibland. Men bara för hans tankar är vettiga så betyder det inte att jag håller med om dem.

Så nu säger du att du inte är vettig?

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
804843
December 24, 2004 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [
Jag har dock fått ut av allt du skrivit att insidan inte gör en tjej attraktiv enligt dig.

Alltså insidan i kombination med ett fint yttre gör en tjej attraktiv. Hon behöver inte vara SKIT SNYGG för att vara attraktiv i kombination med fint inre. Men jag ska i alla fall inte äcklas av henne. (och jag personligen äcklas av långt hår under armarna)

Tror inte att tjejer vill att man ska äcklas utav dem. Rätt elimentär sak.

Men jag är fortfarande inte YTLIG då insidan är lika viktig som utsidan. Det är kombinationen. Är det så svårt och förstå?

Hon behöver inte vara skitsnygg. Räcker bara att jag anser henne vara attraktiv (söt, fräsh). Är väl inte så höga krav?

Colic: Angående ditt sista inlägg.

Det jag menar är att jag förstår ditt tankesätt och vad du menar. Du argumenterar för det du tror på (något vissa andra inte gör). Och jag förstår ditt tankesätt och det kan verka logisskt / vettigt. Men jag håller inte med om själva tanken eftersom jag tänker på ett annat sätt.

Håller alltså med om vissa bitar av dina inlägg.

Ähh svårt och förklara. Hoppades att du skulle förstå. Men återigen vrider du och vrickar på varje ord man säger. Är för trött för att skriva lufttäta argumenationer nu.

Godnatt. Innan vi totalt spårar ut.

CoLiC
Member
Medlem
804847
December 24, 2004 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=CoLiC][

Alltså insidan i kombination med ett fint yttre gör en tjej attraktiv. Hon behöver inte vara SKIT SNYGG för att vara attraktiv i kombination med fint inre. Men jag ska i alla fall inte äcklas av henne. (och jag personligen äcklas av långt hår under armarna)

Tror inte att tjejer vill att man ska äcklas utav dem. Rätt elimentär sak.

Men jag är fortfarande inte YTLIG då insidan är lika viktig som utsidan. Det är kombinationen. Är det så svårt och förstå?

Hon behöver inte vara skitsnygg. Räcker bara att jag anser henne vara attraktiv (söt, fräsh). Är väl inte så höga krav?

Jo, det är höga krav, tänk om din stora kärlek skulle finnas i en mindre attraktiv tjej, men i all din ytlighet vandrar du förbi henne till nått attraktivare och inte ser vad hon har att erbjuda först. Äkta kärlek har inget med utseende att göra.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
804858
December 25, 2004 - 12:21 am
sp_Permalink sp_Print

En liten sammanfattning.
Jag behöver inte fjäska för någon brud på forumet. Jag har flickvän. Hon rakar sig under armarna. Inte för att jag tvingar henne, utan för att hon vill det.
Jag klagade på att folk uttrycker sig föraktfullt om tjejer och deras utseende. Jag drog inte igång någon diskussion om huruvida man måste tända på henne. Jag sade att hon inte var äcklig. Jag har inte en enda gång försökt säga att ni skall ha samma smak som mig. Jag gillar t.ex. inte piercing. Jag menar inte att det finns några normer för vad folk skall tycka om att titta på. Men banne mig om det inte finns normer om vad man skall säga. Det är förbannat tråkigt att höra folk uttrycka sig nedlåtande om en tjej, bara för att hon inte passar den personens normer.
Däremot vill jag påstå och hävda bestämt att det inte är ohygieniskt med hårbeklädnad, och att hår inte alls luktar illa. Om du, David, är olyckligt lottad att tro det, då är det mest dig det är synd om. Om man som man, någonsin har luktat på sin älskades välskötta hår, så vet man att det inte är något illaluktande. Det är bland de trevligaste dofterna man kan känna.
Och ja, jag har inget emot svett. Om man har sett sin älskade svettas, så vet man att ny svett är något naturligt och inte ett dyft ofräscht. Jag gillar att se min tjej svettas mellan brösten i vissa situationer. Och ve och fasa, jag gillar t.o.m. att slicka bort den, i samma sitationer.
Gammal, ingrodd svett är något helt annat. Det är inte särskilt trevligt. Dock är det mest hos killar man träffar på den. På grund av att killar allt för ofta tror att hygien sitter i att duscha morgon och kväll. Wake-up call guys, så är inte fallet. Att tvätta sig för ofta, är lika ohygieniskt som att tvätta sig för sällan. En taskig torr hy, i kombination med ett evinnerligt duschande ger irritationer, vilket luktar.
Att sedan en hel del grabbar tror att det är OK att använda samma kläder efter duschen gör inte saken bättre.
Du säger att vi i det moderna samhället har möjlighet att hålla en högre hygien än tidigare, ja varför gör vi inte det då? Det är betydligt vanligare med hudsjukdomar idag än för bara 25 år sedan. Troligtvis på grund av att vi har fått någon nojja om att allt naturligt är ofräscht. Onödiga hygienartiklar säljs som aldrig förr, och de hjälper inte direkt den totala hygienen.
Utöver det kan vi väl komma fram till en sak till. En bra deoderant gör att du inte svettas under armarna. Den innehåller aluminiumklorid om jag inte minns fel. Alltså, man blir inte mer svettig under armarna för att man har en liten toffs där. Inte luktar man mer heller.

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
804861
December 25, 2004 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

moget att dissa ner på en man med det där...
Men alvarligt det där var elakt, nu kan jag inte få bånge på 3 veckor... MINST...

Alvarligt VARFÖR rakar de sig inte under armarna? Det är bara äkligt!
"Nej jag vill demonstrera och visa hur jag vill att vi kvinnor skall respekteras... genom att vara så äklig som möjligt..."
fan, har en i mitt elevråd...

EDIT: läste posten ovanför, Normen av det mänskliga samhället tycker att det är äkligt... och du kan försöka ändra normen, men det går segt... sisådär 10 år...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
804862
December 25, 2004 - 12:32 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Hoppas dessutom att mina inlägg inte rör "on-topic" utan diskssionen som frankommit med Densore, hurvida man MÅSTE gilla henne eller inte. För det är inget fel på henne. Hon är säkert fin och liknande. Men det är inget som passar mig. Och jag tycker inte att man kan säga att vi är "idiotiska datanördar" bara för man inte tycker hon är "grymmt snygg".

davidhellmyrs wrote:
Synd att personer som Denstore och Akatosh verkar tro att man kan sätta upp normer / regler för precis allting som gäller för ALLA. Och detta ska vara LIKADANT för alla i samhället. Alla ska gilla och tända på samma saker. Man får alltså inte ha indivuella krav längre enligt dem.

Läs igenom tråden igen. Jag har inte sagt att du måste tycka ett dyft. Tyck vad du vill, men behåll det för dig själv om det handlar om något oväsentligt som att du anser henne vara äcklig, osmaklig, sketaful, eller andra omogna inlägg. För att kunna komma med den sortens inlägg, så bör det finnas någon form av korrelation mellan bilden och uttalandet. Men på det här forumet har det blivit kotym att uttala sig om tjejer på bilder i former som just de jag nämnde ovan. Om man då kan tycka så inför oss andra, så undrar jag bara hur deras flickvänner ser ut, då de måste vara rena jävla underverken.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
804868
December 25, 2004 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: En liten sammanfattning.
*årets vettigaste inlägg ;)*

+1

right up, samhällets största fara är ovisheten. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 327
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL