Colics Tjej|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Colics Tjej
davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
sp_UserOfflineSmall Offline
805353
December 25, 2004 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Denstore.

Om vi diskuterar mig så är detta vad jag kan minnas den första tråden där jag sagt något negativt om tjejer överhuvudtaget på NH.

Och ja, det var olyckligt med generaliseingen att hon är feminist. Jag borde ha undersrykit med ett smiley eller liknande att det var lite framlagt som ett skämt. Men trodde inte det skulle tas så allvarligt. Jag kan inte heller veta HUR hon är, eftersom hon inte finns tillgänglig för mig att prata med. Men bilden fanns här på forumet, och du hade dragit igång en debatt hurvida vi "fick säga nej-tack till en tjej som henne". Och det var den debatten jag svarade på. Sen är det olyckligt om någon tog illa upp, för det var inte så jag menade.

Och dessutom är det itne särskillt "lite" hår hon har under armarna. Det är ganska mycket faktiskt. För min del 😛

Och jag har tusentals gånger sagt att jag INTE kan veta hur hon är, eller vilken hygien hon har. Dock kan jag veta att JAG inte betrakar det som hygiensiskt och att det inte är något JAG tänder på (på grund av risken för att det icke är hygieniskt...)

Jag hade naturligtviss aldrig sagt något till en person i verkligheten som hade långt hår under armarna. Faktum är att min morfar har MYCKET längre hår än det där, som liksom är som en sträng. Det är riktigt groteskt äckligt, kan jag lova.

Men faktum är att jag ville påpeka att jag PERSONLIGEN anser det finnas många MYCKET sötare tjejer än henne. Och de behöver inte se ut som porrstjärnor eller fotomodeller.

Jag har heller aldrig dömt ut henne, eftersom hon inte finns här bland oss. Jag hade aldrig påpekat något om HON fanns här och kunde ta illa upp. Men jag diskuterade inte henne i sig, utan håret och att jag FINNER det oattraktivt.

Hur som helst. Jag förstår om du tog illa upp om du anser att "vi" gapar om att personer är äckliga och liknande. Men jag vill samtidigt att du förstår att min tanke var en helt annan, jag ville bara säga att det finns många andra sötare (enligt mig).

Ähh... Tror du förstår. Jag har annars mycket svårt att skämta om människor som "jag stöter på". Många i min ungdom har skämtat om handikapade, homosexuella, tjejer, tyckt om att skjuta katter och liknande. Men alltid funnit sånt som SVÅRT och mer eller mindre bett dem sluta.

Men jag tror inte trådskaparens mening med tråden var att SKÄMTA OM HENNE, utan visa på den optimala tjejen till Colic.

Ähhh... Tror du förstår vad jag vill ha fram. Nu måste jag dra. Ska ut och rasta hunden och sen ut till Båstad och festa lite, om man nu kommer iväg 😛

Passar på att be om ursäkt till alla personer som tagit illa upp av mina inlägg i denna tråd. Finns kanske någon mer än Denstore...... Vad vet jag.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
805371
December 25, 2004 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote:
Och jag har tusentals gånger sagt att jag INTE kan veta hur hon är, eller vilken hygien hon har. Dock kan jag veta att JAG inte betrakar det som hygiensiskt och att det inte är något JAG tänder på (på grund av risken för att det icke är hygieniskt...

Du säger det nu ja. Men så lät det minsann inte i början av den här diskussionen. Då handlade det inte alls om vad du personligen tyckte, utan om hur det är. Här kommer några citat.

davidhellmyrs wrote:
Dessutom ser man på bilden att hon verkligen vill UNDERSTRYKA att hon har hår under armarna. Det märker väl till och med du. Och hårväxt under armarna är OFRÄSHT oavsett om det är en kille eller tjej. Ytterst svårt att hålla rent jämnt. Men kvinnor är tillochmed noggranare än männ, och därmed blir det lite "udda" att se en tjej som försöker UNDERSTRYKA att hon har hår under armarna. Vilket till stor sannolikhet gör det till att hon vill understryka att hon inte gör "som resten av samhället vill", utan vad hon själv vill. För jag tror knappast att hon tycker det är särskillt fräsht själv.

davidhellmyrs wrote:
De hävdar också att det går att hålla rent dygnet runt med hjälp av deodorant och en dusch på morgonen och kvällen. De har dock inte förstått att hår LUKTAR väldigt illa och svetten verkligen sitter kvar i håret under armarna. Och dygnet runt går det inte att vara fräsh på samma sätt som utan denna hårväxt.

davidhellmyrs wrote:
Men det är BETYDLIGT fräshare rent hygiensikt att se ut så som Ljungberg än att se ut som tjejen på denna bilden i fråga.

Det är ju synd att du inte denna gången också gjorde som du säger att du gjorde i din "ungdom". För i denna tråden handlar det inte alls om att du tar någon i försvar, utan bara att du rakt ut fördömmer.
Allvarligt talat så struntar jag i om avsikten med tråden var att skämta. Jag hade t.o.m. låtit det bero, om inte folk hade börjat beklaga sig över bilden. DoW menade säkert det som en liten pik till ColiC, och det är inget jag tycker är så farligt. Dock tycker jag att det är ganska patetiskt att man alltid får höra hur fula eller osmakliga tjejer är. Ni får göra det, jag kan inte hindra er. Men då får man kanske komma upp till bevis om hur snygga brudar man skälv håller sig med. Eller varför inte posta er egen snygga nuna, så att vi kan få se hur man ser ut i de vackras värld? Att överhuvudtaget sitta i det anonyma och beklaga sig om någon okänd persons utseende på detta sättet är så meningslöst att det gränsar till fånigt.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
805387
December 25, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ärligt.. kan inte ni två bara hålla kä**en och låta denna tråd dö ut??

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
805390
December 25, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni pojkar borde ta och lyssna ordentligt på denstore, han sitter inne med en massa kunskap han inte fått gratis.
Kan bara säga att jag är glad, efter att ha följt den här tråden, för jag vet att det finns åtminstone en person av det manliga könet här som inte beter sig som ett svin (eller en finnig datornörd kanske :P).

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
805399
December 25, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: Ärligt.. kan inte ni två bara hålla kä**en och låta denna tråd dö ut??

Konstigt nog var det det bästa som någon har skrivit i denna tråd...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
805416
December 25, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: Ärligt.. kan inte ni två bara hålla kä**en och låta denna tråd dö ut??

=DO

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
805436
December 25, 2004 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: Ni pojkar borde ta och lyssna ordentligt på denstore, han sitter inne med en massa kunskap han inte fått gratis.
Kan bara säga att jag är glad, efter att ha följt den här tråden, för jag vet att det finns åtminstone en person av det manliga könet här som inte beter sig som ett svin (eller en finnig datornörd kanske :P).

Hey, bara EN? :S :bgrin:

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
805450
December 25, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:

nej okej.. två. Du tänker på skiroy också förstår jag 🙂
skämtåsido, du är vettig också CoLiC.

CoLiC
Member
Medlem
805453
December 25, 2004 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: [quote=CoLiC]

Wiee, en tjej som tycker att jag är vettig, mitt liv kan nu inte bli bättre 😛 😉

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
805463
December 25, 2004 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Fia.B][quote=CoLiC]

Det har jag tyckt sen första inlägget jag läste. du kan blanda humor och sunt förnuft.
Btw vem kan motstå en envis norrlänning :rollsmile:

Tindy
Member
Medlem
805464
December 25, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: [quote=CoLiC][quote=Fia.B][quote=CoLiC]

Det har jag tyckt sen första inlägget jag läste. du kan blanda humor och sunt förnuft.

"Jag mötte kärleken på sveriges största hårdvaruforum!"
Jag kan se rubrikerna laugh

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
805468
December 25, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Quarzi]Ärligt.. kan inte ni två bara hålla kä**en och låta denna tråd dö ut??

Konstigt nog var det det bästa som någon har skrivit i denna tråd...

Vadå, blev det jobbigt med så mycket text?

Usch, vettiga saker har skrivits, vilken kontrast till Kalle Anka Pocket. Förstår att det är jobbigt att läsa.

Allvarligt talat, läs det som skrivits, diskussioner är inte bara tröttsamma...

Fia.B wrote: Btw vem kan motstå en envis norrlänning :rollsmile:

ME, ME, ME *hand uppsträckt* :bgrin:

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
805491
December 25, 2004 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

**** Sista inlägget, innan jag låter tråden dö ut ****

God natt alla. Nu får tråden dö ut.

Det är sött att alla medlemmar på NH verkar skita i motpartens utseende så länge man har en fin insida. Det måste skilja sig mot resten av samhället. Då utseendet betyder mycket för "de som inte sitter vid datorn".

Tråden har fått många konstiga vridningar. Vi har blandannat fått reda på att Denstore tänder på att hans tjej svettas mellan brösten. Dessutom gillar han att slicka på svetten där. Varför vi nu fick denna information (och massa annan) förstår jag inte riktigt? Men men.

Det ända jag har velat ha sagt i punktform:

* Utseendet betyder något för alla. Även för kvinnor.

* Rakat är för mig personligen mer hygieniskt än ICKE rakat. Det borde vara mer hygieniskt överlag OCKSÅ eftersom det borde vara lättare att hålla rent. Dock kan jag omöjligt avgöra det enskilda fallet då jag inte vet vilka metoder eller hur noga hon är. Men överlag måste det vara lättare att hålla rakat renare än icke rakat. (jag kan icke ta ställning till hennes enskilda hygien då jag inte känner till dem, likaväl gör inte ni det)

* Det finns många andra tjejer som är mycket sötare än henne. För mig personligen. Och de behöver inte se ut som porrstjärnor eller fotomodeller. Det räcker med alldagliga tjejer. Förstår inte varför hon på bilden var så märktvärdig, så det absoult inte kan finnas någon "likvärdig" eller bättre?

Men jag kritiserar inte henne. Hon har sin stil, och jag har min. Men hon och jag passar inte tillsammans. Tvivlar på att jag är henens stil också. Världen är olika och tankar om varandra kommer vi ha. Men varför vi inte får uttrycka dem förstår jag inte.

Förstår dessutom inte skillnaden på att "inte tycka hon är särskillt attraktiv" ( i det skick hon ser ut i nu ). Och att anse att man ska behöva ändra på henne? För man förstår väl att ATTRAKTIVETET (finns det nått sånt ord?) har med åskådarens ögon?

Om jag säger att hon är oattraktiv så förstår väl ni att JAG tycker det. Men att många andra kan finna henne attraktiv.

Kort sagt: Förstår inte varför det blivit sånt rabalder. Det finns 3 miljarder tjejer på jordklottet. Och möjligheten att hon läser det jag skriver är väldigt liten, så varför måste vi "hålla tyst" när någon rakt ut frågar vad vi tycker om henne? (ja det diskuterades hurvida vi "NH-killar" har chans till finare tjejer än hon på bilden...)

**** Sista inlägget, innan jag låter tråden dö ut ****

CoLiC
Member
Medlem
805497
December 25, 2004 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: [quote=CoLiC][quote=Fia.B][quote=CoLiC]

embarassed

Swinger
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 184
805509
December 25, 2004 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Fia.B][quote=CoLiC][quote=Fia.B][quote=CoLiC]

Hahaha
Men seriöst, jag skulle hoppa ur genom fönstret om jag funnit henne i min säng..

CoLiC
Member
Medlem
805513
December 25, 2004 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Swinger wrote: [quote=Tindy][quote=Fia.B][quote=CoLiC][quote=Fia.B][quote=CoLiC]

Hahaha
Men seriöst, jag skulle hoppa ur genom fönstret om jag funnit henne i min säng..

Om jag inte minns fel så var Fia.B en mycket attraktiv ung dam, du får inte komma här och håna folk som tycker att jag är vettig! 👿

(Jag vet vad du menade, men jag kunde inte hålla inne kommentaren då du gör självmål 😛 )

Tindy
Member
Medlem
805520
December 25, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Swinger][quote=Tindy][quote=Fia.B][quote=CoLiC][quote=Fia.B][quote=CoLiC]

Hahaha

Om jag inte minns fel så var Fia.B en mycket attraktiv ung dam, du får inte komma här och håna folk som tycker att jag är vettig! 👿

(Jag vet vad du menade, men jag kunde inte hålla inne kommentaren då du gör självmål 😛 )

Hahaha laugh
Han prickade in det där fint

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
805542
December 26, 2004 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote:
Kort sagt: Förstår inte varför det blivit sånt rabalder. Det finns 3 miljarder tjejer på jordklottet. Och möjligheten att hon läser det jag skriver är väldigt liten, så varför måste vi "hålla tyst" när någon rakt ut frågar vad vi tycker om henne? (ja det diskuterades hurvida vi "NH-killar" har chans till finare tjejer än hon på bilden...)

Kanske svaret är lättare än du tror. Varför inte helt enkelt strunta i att kommentera, när det faktiskt inte alls var någon som frågade om vad ni tyckte om henne?
Och oavsett om någon frågar, så finns det ändå ingen anledning att försöka leka världsvana kvinnokarlar genom att komma med kommentarer som går ut på att man minsann aldrig skulle ta i en så pass ful brud. Det är nämligen rätt omoget och patetiskt.
Tråden var som gjord för att spåra ur, då den var avsedd att pika ColiC. Redan där gick den fel. Att sedan folk börjar gnälla om hur ful och feministisk den här tjejen är, visar på hur det skulle fortlöpa.
Vad relevant som har framkommit ur tråden, har knappast något att göra med personers hygien eller sexuella preferenser att göra. Snarare har det väl kommit fram att många här verkar ha väldigt snäva åsikter om hur folk skall se ut. Jag blir mest ledsen över att jag ser samma inskränkta syn på utseende hos många här, som jag ser ute i resten av samhället. Det verkar vara det enda som är viktigt. Vad som däremot gör mig omåttligt irriterad är att vissa personer till på köpet verkar tycka att det är helt OK att ha dessa åsikter, och sedan blir förvånade över att de kritiseras. Den här tråden kunde ha låsits direkt, men jag är rätt glad över att jag bestämde mig för att inte göra det. Nu har man i alla fall fått ytterligare klarhet i vilka människor på forumet som har en snedvriden och inskränkt syn på kvinnor, inte tål kritik, och inte kan föra en diskussion utan att känna sig kränkta.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
805550
December 26, 2004 - 12:19 am
sp_Permalink sp_Print

Roligaste med David är ju att han ska sluta diskussionen typ 10 gånger, men ändå kommer han igen. 🙂

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
805564
December 26, 2004 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

Jisses pojkar.

Hur kan man klanka ner på något som alla har och inte kommer ifrån?

Är inte hela denna debatten rätt döfödd från början?

Alla har hår under armarna och mellan benen, om man bortser från dom som tappar håret pga av sjukdom eller strålning.

Vildvuxet är kanske inte en hit ur värmesynpunkt, men välfriserat är helt ok.

Jag vet att orsaken till att många fortsätter att raka sig är att det sticks och klias nåt förbannat när håret växer ut igen, samt att det kan bli infekterat, jag vet även att det är många som inte vill raka sig, men gör det pga trycket från andra, dvs att dom blir retade och att andra tycker att dom är äckliga.

Jag bryr mig inte nämnvärt om dom är rakade eller inte, bara hygienen är god.
Det som är och förblir viktigt är insidan, för det är den som avgör om man passar ihop eller inte, inte utsidan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 160
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL