September 17, 2001
macrus wrote: Var ska han inte ha rätt att säga vad han tycker och tänker?
Har jag sagt att han inte får diskutera? Nej, det får han väldigt gärna, för detta är ett diskussionsforum vi skriver i. Jag är bara sjukligt trött på Davids sätt att diskutera. Sluta skriv till mig om du ändå ignorerar mina svar och lägger till sådant jag aldrig yttrat mig om.
Förtydligar: Han får gärna diskutera, och jag får gärna bli trött på honom och visa det i form av en bild.
Extatic wrote: [quote=NH|SiBBoR].
Sen förstår jag faktiskt inte vad ni menar med en snedvriden syn på samhället?
Var sjutton har jag påstått det? Bara för att jag har NH| före mitt nick innebär det verkligen inte att jag delar åsikter med övriga i NH-crewn.
June 5, 2004
macrus wrote: [quote=NH|SiBBoR][quote=macrus][quote=NH|SiBBoR]:spy: davidhellmyrs
Det var ju ett sånt där "moget" inlägg.
Det är inget omoget alls i det. Det är en känsla, som visar hur sjukligt trött jag är på killen. Snubben har till vana att ge sig ut på för djupt vatten. Nu har han gjort det igen, och det gör att jag mår illa.
azN- wrote: Gå och lägg dig alltså, han skriver ju vad HAN personligen tycker och du (eller jag heller för den delen) behöver inte lägga sig i.
Tycker att om denstore och Smurfen vill "debattera" så kan dom få göra det,men andra behöver inte lägga sig i med ett så meningslöst inlägg som det du just skrev.
Gå och lägg dig själv. Jag lade mig inte i någonting öht. Du måste sett väldigt fel.
Han vågar iaf debattera och stå för sina åsikter. Även om det är svårt att debattera mot Denstore. Men han debetterar fortfarande för sina åsikter och jag tycker som honom. Var ska han inte ha rätt att säga vad han tycker och tänker?
Det är det jag menar, han skriver vad han står för och i just den här debatten står jag också för vad han skriver.
Men du däremot (siBBor) står inte för någonting utan det enda du skriver är:
NH|SiBBoR wrote: :spy: davidhellmyrs
Vilket jag tycker är ett totaly meningslöst inlägg att ens ödsla tid på att skriva... :arg:
June 23, 2002
NH|SiBBoR wrote: [quote=macrus]Var ska han inte ha rätt att säga vad han tycker och tänker?
Har jag sagt att han inte får diskutera? Nej, det får han väldigt gärna, för detta är ett diskussionsforum vi skriver i. Jag är bara sjukligt trött på Davids sätt att diskutera. Sluta skriv till mig om du ändå ignorerar mina svar och lägger till sådant jag aldrig yttrat mig om.
Förtydligar: Han får gärna diskutera, och jag får gärna bli trött på honom och visa det i form av en bild.
Var sjutton har jag påstått det? Bara för att jag har NH| före mitt nick innebär det verkligen inte att jag delar åsikter med övriga i NH-crewn.
Ok.
Jag tycker hur som helst det var ett larvigt sätt att visa det på och tycker det inte har nåt som helst att göra med tråden. Men men nu släpper jag detta så vi inte går mer ot.
September 17, 2001
> azN-
Står inte jag för någonting? Vart har jag sagt detta? Måste jag säga vad jag står för? Nej, jag har 100% rätt att vara neutral i frågan, och jag har 100% rätt att skjuta in en "larvig" smiley. Jag har förklarat vad jag menade smileyn, så där har jag inget att tillägga.
> macrus
Great, och jag håller med. Inget mer ot tack, så jag får försöka skärpa mig.
Så vill någon starta en diskussion med mig, vänligen ta det över PM så vi inte glider mer ot än vad vi redan gjort.
Hade jag tröttnat på Denstore hade mitt första inlägg kunnat se ut så här istället, vilket ni säkert hade älskat:
:spy: Denstore
June 5, 2004
NH|SiBBoR wrote:
Hade jag tröttnat på Denstore hade mitt första inlägg kunnat se ut så här istället, vilket ni säkert hade älskat:
:spy: Denstore
Nej, hade inte gillat det mer för det exakt samma sak fast du bytt namn bara,det är själva grejjen jag stör mig på.
Men så är jag på dåligt humör nu så jag ska nog inte skriva alls för tillfället...
January 22, 2003
denstore
Även om du inte kan tro att "gubbar" som jag har något att tillföra i frågor som denna, så kan du väl i alla fall lyssna lite på Fia. Jag misstänker att hon vet mer om hur det är att leva som kvinna i en värld av utseendefixering än vad du och jag någonsin kommer att förstå. Och det är just vad detta har handlat om redan från början. Jag reagerade på att folk började gnälla om utseendet på tjejen. Inget ammat. Att du sedan försökt få det till något annat är ditt problem.
Där har du helt rätt, jag tror också att Fia vet mer än alla killar på forumet om hur det är att vara kvinna i dagens samhälle.
Men hon vet väll ändå inte hur det är att vara kille/man i dagens samhälle?
Om jag skulle lägga upp en bild av en tjock finnig data-nörd i ett forum där större delen av medlemmarna var kvinnor tror jag att många inlägg hade handlat om att den personen var ful/oatraktiv, precis som i den här tråden.
Utseende är viktigt både för män och kvinnor och alla har sina egna "krav" på hur en person ska se ut om den ska vara attraktiv i DEN personens ögen.
Sen att media har pressat utseende fixeringen högre kan jag inte annat än hålla med om, men det är inte bara kvinnor som framställs på ett visst sätt. Även män ska se ut som Brad Pitt eller skådespelarna i te x dressman reklamerna, precis som många män tycker att håriga kvinnor är "oattraktiva"(som i "ej attraktiva", inte som i "fula") så tycker säkert många kvinnor att finnar och överflödiga mängder fett är fult på män.
Sen för att avsluta mitt inlägg måste jag bara säga att plastikkirurgi inte alls är någonting nytt, bara att det är först nu som så många har råd med det.
Under te x medeltiden kunde väldigt rika kvinnor få dom nedre revbenen bortopererade för att bli ännu smalare.
Annorexi har funnits länge i historien, det är i dagens samhälle som det har uppmärkssammats och fått ett namn eftersom att våran livsstandard ger större möjligheter för fler personer att "ändra" sitt utseende.
December 15, 2002
NH|SiBBoR wrote: [quote=macrus]Var ska han inte ha rätt att säga vad han tycker och tänker?
Öhhmm är du så dum att du tar åt dig av det så får du skylla dig själv... hur kan du tro att jag ska kunna kritisera att du har skrivit det när det enda du skrivit är en smiley och ett nick i denna tråden?
EDIT: oj nu såg jag att du var med i min quote, förlåt, jag trodde folk förstod när dom skulle ta åt sig och inte ta åt sig. Brukar du ta åt dig när nån för fram kritik genom att skriva när du inte ens yttrat dig om saken?
January 17, 2002
Av den simpla anledningen på de 3-4 sista sidorna i denna tråd slutade jag diskutera här, jag har sagt mitt, och jag orkar inte kasta mig huvudstupa in i ännu menlösare diskussioner. Jag tycker att jag har rätt, därför kan jag sitta ner och skratta åt de som nödvändigtvis måste slå huvudet blodigt mot denstores betongvägg, då de inte inser att de inte kommer någon vart mot hans argument.
June 5, 2004
CoLiC wrote: Av den simpla anledningen på de 3-4 sista sidorna i denna tråd slutade jag diskutera här, jag har sagt mitt, och jag orkar inte kasta mig huvudstupa in i ännu menlösare diskussioner. Jag tycker att jag har rätt, därför kan jag sitta ner och skratta åt de som nödvändigtvis måste slå huvudet blodigt mot denstores betongvägg, då de inte inser att de inte kommer någon vart mot hans argument.
Där tycker jag att du har fel,tycker att hans argument är helt felaktiga,så in i diskutionen med dig
January 12, 2004
azN- wrote: [quote=obelix]En enkel liten fråga.
Vem har rätten att säga att det eller det är äckligt hos en person när det gäller utseende?
ingen kan tala för alla,men ALLA kan skriva vad just man SJÄLV tycker.
Och det är det folk har gjort tror jag iaf.
Att tycka är en sak, men att säga det är en helt annan sak.
February 4, 2003
Först ska tilläggas att jag tycker om Denstore oerhört mycket, just på grund av att han debatterar. Jag har även tidigare sagt att jag gillar Colic, på grund av att han vågar yttra sig med ARGUMENT och inte skitsnack som vi har ett praktexempel från Sibbor här.
Dessutom vet jag att Sibbor ger igen för gammal ost (se: https://www.nordichardware.se/.....8;start=25). Tror faktiskt inte ens han har hängt med i debatten som sker i denna tråd.
Sen Fia.B så är anledningen till att mina inlägg BLIVIT så långa för att allting blivit så ÖVERDRIVET uppblåsat. Vissa saker inledningsvis var menat som skämt. Trodde det var ganska självklart att jag inte med säkerhet kan säkerhetsställa hurvuda hon är feminist eller INTE. Det är bara en bild. Men allting man skriver här vrids och vänds åt alla håll. Har därför senare i tråden försökt skriva min "riktiga syn" (eftersom jag som PERSON har kritiserats). Det är för att jag som PERSON har kritiserats, och inte mitt "skämt" gått fram som jag fortsatt.
Och jag vet att skämtet inte var helt uppenbart. Och jag har också senare flera gånger bett om ursäkt för "skämtet" och det dåliga sätt jag uttryckte mig. Men klockan var sent, och jag trodde inte folk skulle ta så illa upp.
Ett högt ställt krav för mig är när man kräver att personen exempelviss går och operarer sig, eller när hela samhället har som krav att man ska ha stora bröst eller liknande. Men att jag har som personligt krav att motstående part ska raka sig anser jag inte vara ett "tufft krav". Tvivlar på att du Fia.B hade velat ha en kille som såg ut som en uteliggare hur fint hjärta han än hade. Du går också på utsidan. Men du har andra krav. Mina krav är inte högre än dina, men ANDRA. Tror säkert du vill att din kille ska klä sig anständigt, raka sig i ansiktet och lukta anständigt. (obs. exempel)
Förstår FORTFARANDE inte skillnaden på det jag sa inledningsvis och det Denstore sa. Han ville ändra på tjejen och jag ville inte ha henne i det skick hon såg ut. I verkligheten så tvilvar jag på att man inleder ett förhållande med en person som inte faller en i smaken direkt. För jag tvivlar på att det första du säger till en person är att hon ska ta ut piercingen och raka sig. Så funkar det inte i verkligheten. Utseendet har en stor betydelse. I alla fall tror jag det personligen. Inledningsviss.
Sen tackar jag ManicBlue för att han är "neutral" och i alla fall förstår vad jag menar. Känns bra att jag inte är helt ute och seglar. macrus, azn-,
Death On Wings, Extatic och andra, glada att ni också förståt vad jag vill få fram.
Denstore: Klart jag försvarar mig en sista gång när du försökte måla upp mig som en dålig person. Och när folk "spyr över mitt namn". Vad tror du att jag ska göra?
Sen ser jag ingenting nytt i ditt inlägg överhuvudtaget. Som jag kan svara på.
Och visst Pia.B har en mening. Jag har också sagt att skönhetsfixering var ett problem. Men jag trodde inte det var skönhetsfixering som vi diskuterade 3-4 sidor nu. Det är något som DU har börjat diskutera. Jag diskuterade bara hurvuda vi "finniga datornördar" har chans till någon attraktivare. För enligt mig så är nästan alla du träffar på stan mer attraktiv än henne (just på grund av att jag PERSONLIGEN inte tänder på piercing och hår under armarna). Så jag förstår inte varför du försöker måla upp henne som en pangbrud som vi inte har rätt "att neka".
fastbullit: hehe 😛 Kan ju glädja dig med att jag faktiskt gör annat också. Men när jag är på datorn så är det mest MSN eller NH (slösar inte min tid på att spela när man kan lära sig att debattera mot Denstore och kanske finslipa sin teknik inför "Argumentation" i Svenska B =).
För övrigt så tittade man på match idag, mellan Edsbyn och Bollnäs. Och min kusin spelade första matchen på länge idag (Efter skada i Vodnik match). http://svt.se/svt/jsp/Crosslin.....8;a=308492
Ljungberg bilden inte var till för att visa HUR man ska se ut. Men för mig är det mer renligt att se ut som honom under armarna (på den bilden) än tjejen på bilden. Överlag så måste det var enklare att hålla rent, jämnt och ständigt. Sen att man ofta kan hålla rent mycket hår med hjälp av deodoranter och liknande är en annan sak. Men det måste bli snäppet renare MED lite mindre hårväx, generellt. (Sen tycker jag det ser finare ut också).
Men bilden på Ljungberg var också till för att visa att ÄVEN MÄNN har krav på sig. Även manliga modeller har krav på sig. Är inte bara krav på kvinnorna som vissa "gubbar verkar tro".
För övrigt så tror jag att det är kvinnorna som spär på utseendefixeringen. Inte vi killar. Det är kvinnorna som skriver blaskor som modetidningar och liknande. Tjejer utsätter varandra för oerhört stor konkurrans vad gäller hur de ser ut. De köper allt mindre kjolar och åt-sittande kläder. Vi KILLAR kan inte klandras för allt. Dessutom kan jag lova dig Denstore att vi "ynge killar" faktiskt har rätt höga krav på oss också (även om de än inte är lika stora som tjejernas krav). Men det är ofta tjejer som STRESSAR andra tjejer. Så allt är inte vårt fel.
obelix: Jag säger inte att DET ÄR äckligt. Jag säger att det är ÄCKLIGT FÖR MIG, och att det inte är något jag tänder på.
Varför ska man inte få skriva en sån sak, när en annan SKRIVER att hon är jätte jätte snygg och att vi verkar NÖRDIGA om vi inte gillar henne då vi inte har chans till bättre, då vi är finniga datanördar?
Jag hade ALDRIG sagt en sån sak till en person som verkligen fanns på forumet så att hon hade kunnat ta illa upp. Men nu tror jag att den chansen var väldigt liten, i och med att det är mest killar här och att det kanske finns 2-3 tjejer som hänger i allmänt.
Det är väl värre att det skrivs artiklar i Aftonbladet att Julia Roberts har hår under armarna där ingen kan försvara (debattera mot). Här på forumet ser jag inget fel i att diskutera en sak om det finns folk av "motkraft".
Räcker ju att öppna en Slitz tidning eller Cafe tidning för att mötas av massa "statestik" över hur lång penis du ska ha, och hur många ölburkar du ska ha i omkrets. Varför ska inte vi få diskutera denna, varför ska vi bara få sköljas av statistiken i så fall?
Tror knappast personer som har långt hår under armarna blir sura på mig för att jag säger att jag PERSONLIGEN inte tänder på det. För de personligen tänder förmodligen inte på en finnig datornörd heller (eller hur.....?)
Förstår inte heller varför du Obelix har fokuserat dig på mig? Du kan väl fråga Denstore samma sak, varför han SKREV att tjejen ska ÄNDRA sig så att HON passar hans tycke och smak. För då verkar han inte tända på henne heller, om det ska behöva ändras och dona.
Visst han kanske påstår att han går på insidan och att han skiter i utsidan. Men det tror jag är mycket önsketänkande. Vi har krav på varandra, och ser inget fel på det. Alla har olika krav.
Jisses långt inlägg, när man ska svara på allt som alla skrivit 😛
1 Guest(s)