September 5, 2001
Detta står på comhems sinnessjuka sida:
Det finns idag ingen på marknaden som kan erbjuda privatpersoner 2 Mbit eller 10 Mbit Internetuppkoppling till ett rimligt pris. Det är helt enkelt inte möjligt p.g.a. att Sveriges totala infrastruktur* för Internet inte har denna kapacitet idag. Det som många av våra konkurrenter erbjuder privatpersoner är en uppkoppling med en intern näthastighet på 2 Mbit eller 10 Mbit/s. Hastigheten på Internet varierar i deras erbjudanden. För att få 2 Mbit/s eller mer på Internet krävs en fast anslutning vilket är mycket kostsamt och är oftast bara ett alternativ för företag
Jag har själv haft det i ett halvår nu och säger bara att det SUGER!
det e driftstopp ofta och ibland så kopplas man bara från när man laddar ner och spelar och sånt..
Tur att man snart får bonet
June 3, 2001
Jag har hafr comhem i över ett år och jag måste säga att det är :apa:
Ibland så funkar det inte på hela dan och suporten tycker jag e usel.
Exempel:
Torsdag: det funkar inte, man ringer till suporten och frågar vad felet e och oftast e svaret: -Har du kollat så ipadressen e rätt?
Är svret ja så fattar dom ingenting.
Dom gör en felanmälan och lovar att det ska komma en gubbe och kolla ved det är för fel.
På onsdagen en vecka senare kommer det en kille och kollar men då brukar det redan ha löst sig och då blir killen sne för att han "har åkt ut i onödan".
Allså jag :spy: på com hem.
January 23, 2001
On 2001-09-09 16:26, phriik wrote:
Detta står på comhems sinnessjuka sida:Det finns idag ingen på marknaden som kan erbjuda privatpersoner 2 Mbit eller 10 Mbit Internetuppkoppling till ett rimligt pris. Det är helt enkelt inte möjligt p.g.a. att Sveriges totala infrastruktur* för Internet inte har denna kapacitet idag. Det som många av våra konkurrenter erbjuder privatpersoner är en uppkoppling med en intern näthastighet på 2 Mbit eller 10 Mbit/s. Hastigheten på Internet varierar i deras erbjudanden. För att få 2 Mbit/s eller mer på Internet krävs en fast anslutning vilket är mycket kostsamt och är oftast bara ett alternativ för företag
Jag har själv haft det i ett halvår nu och säger bara att det SUGER!
det e driftstopp ofta och ibland så kopplas man bara från när man laddar ner och spelar och sånt..
Tur att man snart får bonet
kan säja att bonet har en hel del problem dom med med deras lina
September 11, 2001
Comhem suger ordentligt....
Comhem har den långsammaste internet-kopplingen av alla bolag, och ändå kostar dom mest. 🙁
När jag har flyttat kan dom stoppa upp sitt bredband (som det egentligen inte är, det kan på sin höjd kallas höghastighets-internet) någonstans. Jag ska ha riktigt bredband sen. kostar lite mer att installera men har lägre månadskostnad och betydligt högre hastighet.
May 9, 2001
Det är "tur" att jag får Bredbandsbolaget då. Då får vi faktiskt 10Mbit för samma månadskostnad som för comhem:s 512kbit. Sedan är ju själva inträdesavgiften mycket billigare, 495:-. Hos comhem skulle vi få betala 1495:-, typ, för installationsjobbet (per lägenhet) och sedan 995:- för kabelmodemet. Det var några i vår förening som ville ha comhem men de blev överröstade direkt.
Sten
Intel PIII 866|ThermoEngine V60-4210 kylfläns|Intel E815EEA|512Mb PC133 RAM|2 st IBM 30Gb HD|CL GeForce 2 GTS|Plextor 16/10/40 brännare|SB Live Platinum|Win XP RC1|Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black|9 fläktar
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-09-13 13:53 ]
August 22, 2005
On 2001-09-13 13:49, rsastin wrote:
Det är "tur" att jag får Bredbandsbolaget då. Då får vi faktiskt 10Mbit för samma månadskostnad som för comhem:s 512kbit. Sedan är ju själva inträdesavgiften mycket billigare, 495:-. Hos comhem skulle vi få betala 1495:-, typ, för installationsjobbet (per lägenhet) och sedan 995:- för kabelmodemet. Det var några i vår förening som ville ha comhem men de blev överröstade direkt.Sten
där e det kvalitet, supporten hjälpte mig TOM att konfigurera ICQ när jag började kör adsl... det e kvalitets support... (iof lät dom ganska förvirrade när jag frågad evarför icq inte funkade, men det får väl anses vara normalt när man ringer telefonsupport)
March 20, 2001
Vad snarkar du om Com Bort har 512/128kbps vilket blir 64/16 efter som att man måste dela hastigheten med 8.
Sen att com Bort aldrig fungerar e en sak 🙁
P.S ni som har Com Bort i Uppsala och det strular för er kan ni adda mig på ICQ? jag sammlar info om Com Bort D.S
June 8, 2001
asså va alla klagar på com hem men gå till baka till 56k om det är så mycket bättre.
har linan i eriksbo gbg, och har alldrig haft strul kanske har man haft tur va vet jag .
har även mätt hastigheten o där får jag allt från 520/540-110/130 packetloss 0.
kan ju säga att när man är inne på en CS server så ligger pingen på 40/70.
sen har man märkt att 98% när man börjar om på en mapp så e man först inne, men det kan ju bero på att man har en t-bird 1.4@1700.
hade en p3-700@933 med den så var man aldrig först på mappen.
bara min synpunkt på det hela.
September 5, 2001
June 8, 2001
On 2001-09-15 17:32, phriik wrote:
Då går du i så fall bara in på svenska servrar med superhög hastighet, vilket är mycket sällsynt
Com bort är det bredbandet som ger allra sämst ping i cs
jag och alla mina kompisar som har det brukar ha runt 100 i ping
en annan kompis med 56k modem får 120-150...
hell noo har du provat på janemans servar dom e ta mig fän hög pingare alltso.
September 5, 2001
September 3, 2001
Själv har man ju Chello 😀 ... samma specifikationer som ComBort men ändå bättre.
I counterstrike får jag ofta 15-40 i ping på servrar runt om i landet (bor i sthlm)
Sen så når man MYCKET ofta top hastigheten, (allstå 512 delat med 8 = 64 KByte/s).
OBS!! kbit/s och kbyte/s är inte samma sak!!
May 24, 2001
Det finns idag ingen på marknaden som kan erbjuda privatpersoner 2 Mbit eller 10 Mbit Internetuppkoppling till ett rimligt pris. Det är helt enkelt inte möjligt p.g.a. att Sveriges totala infrastruktur* för Internet inte har denna kapacitet idag.
Så de menar att det jag gör nu är omöjligt? Sitter och tankar ner i totalt 1.1MB/s från lite olika ställen, och det det för bara 200 kr i månaden.
December 19, 2000
On 2001-09-15 20:13, Kame_boy wrote:
Själv har man ju Chello 😀 ... samma specifikationer som ComBort men ändå bättre.
I counterstrike får jag ofta 15-40 i ping på servrar runt om i landet (bor i sthlm)
Sen så når man MYCKET ofta top hastigheten, (allstå 512 delat med 8 = 64 KByte/s).OBS!! kbit/s och kbyte/s är inte samma sak!!
Når mycket ofta?
Jag tankar med 80-85k/s med mitt com hem...Jämt...
September 15, 2001
August 28, 2001
On 2001-09-15 20:13, Kame_boy wrote:
Sen så når man MYCKET ofta top hastigheten, (allstå 512 delat med 8 = 64 KByte/s).OBS!! kbit/s och kbyte/s är inte samma sak!!
Jag har ju telias adsl på 0,5 mbit, jag laddar ner stadigt i 70kb/s ibland... Borde inte det va omöjligt?
Jag fattar inte varör du delar det på 8?
#Telia strular aldrig... fattar inte varför så många hackar på telia??#
3 Guest(s)