Computercity!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Computercity!
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 9, 2003 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

Jag åker ganska snart, men innan jag åker tänkte jag berätta en sak.
Min polare köpte en dator på computercity, dom på Computer satte ihop en speciel dator åt han, utan OS o det, sen ringer polaren ditt, säger att XP inte funkar o installera ( orginall ) skivan var troligen skadad.
Då säger han på computercity, men ta och ladda hem winxp pro och bla bla, och säger att det funkar att installera med daemon-tool ( uppdradering ) vilket det inte gör väl? ajja iaf, är det inte fel av computercity att tipsa sina kunder om att ladda ner OS samt säga hur man eventuelt installerar det? Nu har jag snackat warez men jag har själv inte använt warez så lås inte tråden förrens jag fått svar.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
366871
July 9, 2003 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag åker ganska snart, men innan jag åker tänkte jag berätta en sak.
Min polare köpte en dator på computercity, dom på Computer satte ihop en speciel dator åt han, utan OS o det, sen ringer polaren ditt, säger att XP inte funkar o installera ( orginall ) skivan var troligen skadad.
Då säger han på computercity, men ta och ladda hem winxp pro och bla bla, och säger att det funkar att installera med daemon-tool ( uppdradering ) vilket det inte gör väl? ajja iaf, är det inte fel av computercity att tipsa sina kunder om att ladda ner OS samt säga hur man eventuelt installerar det? Nu har jag snackat warez men jag har själv inte använt warez så lås inte tråden förrens jag fått svar.

cry cry cry

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 *hångel hångel*

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
366876
July 9, 2003 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Callister]Jag åker ganska snart, men innan jag åker tänkte jag berätta en sak.

cry cry cry

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 *hångel hångel*

Är du full eller, fakkah ?

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
366880
July 9, 2003 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

sexuellt frustrerad...

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
366903
July 9, 2003 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Elajta killar..
Tipsa om warez är la det sista man gör.

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
366921
July 9, 2003 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag installerar alltid från scratch så jag vet inte exakt hur en operativsystemsuppgradering fungerar. Men ifall man behöver starta om ett flertal gånger, som under en ren Windows-installation, så kommer en image-fil inte hjälpa dig någonstans. 🙄

ruski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 470
366939
July 9, 2003 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

men vadå?
han har ju köpt det, då får han väl ladda ner hur många kopior som helst?

Cyberhawk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 881
366992
July 9, 2003 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski wrote: men vadå?

ehh, menar du allvar?!

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
366993
July 9, 2003 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Offtopic: men hur mång fsb har du lyckats o klämma fram med hjälp av dom minnena?

ruski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 470
367100
July 9, 2003 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Cyberhawk wrote: [quote=ruski]men vadå?

ehh, menar du allvar?!

Det tänker jag inte svara på!

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
367276
July 9, 2003 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag åker ganska snart, men innan jag åker tänkte jag berätta en sak.

Du eller din polare kommer inte ihåg vad den personen heter?
Skicka ett PM isf... Jag jobbar på samma företag som har hand om ComputerCitys kundtjänst, dit alla samtal går om man ringer någon CC i Stockholm eller Göteborg.

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
367480
July 10, 2003 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Cyberhawk wrote: [quote=ruski]men vadå?

ehh, menar du allvar?!

är det inte så då?

på skolan har om köpt en skiva + massa licenser och sen kopierar dom den skivan.. nu är det ju inte samma licens för skolan och killen som köpte det men det borde vara så för honom också tycker jag... ingen skada skedd om han fixar en ny skiva till den licens han redan har köpt iaf...

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
368008
July 11, 2003 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

lite många dubbel "L" överallt..annars stavar du ganska bra.. /språkpolisen

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
368184
July 11, 2003 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: [quote=Cyberhawk][quote=ruski]men vadå?

ehh, menar du allvar?!

är det inte så då?

på skolan har om köpt en skiva + massa licenser och sen kopierar dom den skivan.. nu är det ju inte samma licens för skolan och killen som köpte det men det borde vara så för honom också tycker jag... ingen skada skedd om han fixar en ny skiva till den licens han redan har köpt iaf...

Licenserna har väl att göra med hur många installationer (alt. personer som använder samma samtidigt)?

OT: Kommer ihåg för några år sedan, så var det en polare som lämnade in sin dator till en större datorbutik för att de skulle fixa den. Så när han fick tillbaka den så satt det innuti en fast tejpad lapp med cd key till win98 😉

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
368539
July 12, 2003 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

kottetrance wrote: lite många dubbel "L" överallt..annars stavar du ganska bra.. /språkpolisen

Storbokstav i början av varje ny mening tack. Dubbel "L" skall stavas Dubbel-L och så använder du för många punkter. En eller tre stycken är korrekt, men aldrig två.

Mvh,
Språk-FBI

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
369414
July 14, 2003 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: [quote=kottetrance]lite många dubbel "L" överallt..annars stavar du ganska bra.. /språkpolisen

Storbokstav i början av varje ny mening tack. Dubbel "L" skall stavas Dubbel-L och så använder du för många punkter. En eller tre stycken är korrekt, men aldrig två.

Mvh,
Språk-FBI

Lol!
Men liiite onödigt kanske...

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
373671
July 20, 2003 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=Twin_Pixel][quote=kottetrance]lite många dubbel "L" överallt..annars stavar du ganska bra.. /språkpolisen

Mvh,
Språk-FBI

Lol!
Men liiite onödigt kanske...

Absolut. Men om man ska leka besserwisser så ska man göra det ordentligt. Ingen vits att kasta sten i glashus...

Jag hade väl för mycket tid. 🙂

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
373878
July 21, 2003 - 2:03 am
sp_Permalink sp_Print

Det heter stor bokstav och inte storbokstav!!! -Språknekrofil

Aja on topic nu:
Hur är det möjligt att installera windows med hjälp av Deamon tools när man inte ens har windows installerat?

BTW AMD_RULEZ, Desert Eagle pistolen suger dase då den inte direkt är så praktisk som pistol..Pistoler använder man i närstrid och då är det inte så praktiskt att svinga runt en pistol som är stor som en blytacka och som väger lika mycket.. Näe tacka vet jag Heckler & Koch´s pistoler :p

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
373885
July 21, 2003 - 4:40 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Det heter stor bokstav och inte storbokstav!!! -Språknekrofil

Aja on topic nu:
Hur är det möjligt att installera windows med hjälp av Deamon tools när man inte ens har windows installerat?

BTW AMD_RULEZ, Desert Eagle pistolen suger dase då den inte direkt är så praktisk som pistol..Pistoler använder man i närstrid och då är det inte så praktiskt att svinga runt en pistol som är stor som en blytacka och som väger lika mycket.. Näe tacka vet jag Heckler & Koch´s pistoler :p

Det gör det absolut. Titta, jag missade ett blanksteg! Versal är ett annat ord.

Men bra, du fick mig. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL