May 22, 2001
Mobiloperatören Comviq meddelar att man nu har sänkt sms-priserna för sina Comviq.net-kunder till 65 öre per meddelande. Kontantkortskunder hos företaget betalar 1.20 kronor/sms och de med Comviq 25-abonnemang betalar 80 öre. Som jämförelse kan sägas att ett sms för Telias kontantkortskunder kostar 1.25 kronor. (FL-Net)
Trevligt 8) 😀
January 28, 2003
DraGoN wrote: Som jämförelse kan sägas att ett sms för Telias kontantkortskunder kostar 1.25 kronor. (FL-Net)
Jag betalade 1kr per sms innan, nu betalar jag 85 öre med Telia...
Och med tanke på hur totalt j*vla värdelösa Comviq är så betalar jag väldigt gärna de få örena extra.
January 28, 2003
x-per wrote: [quote=MrWeizel]Och med tanke på hur totalt j*vla värdelösa Comviq är så betalar jag väldigt gärna de få örena extra.
Ja det är ju jättevärdelöst när man får in 100 spänn i månaden med 0 utgifter 😉
Mmm, har du testat att åka till Skåne, eller utanför någon större stad, med Comviq?
Då kan du glömma den bonusen, för det är totalt omöjligt att ringa upp en mobil som saknar täckning.....
February 12, 2003
MrWeizel wrote: [quote=x-per][quote=MrWeizel]Och med tanke på hur totalt j*vla värdelösa Comviq är så betalar jag väldigt gärna de få örena extra.
Mmm, har du testat att åka till Skåne, eller utanför någon större stad, med Comviq?
Då kan du glömma den bonusen, för det är totalt omöjligt att ringa upp en mobil som saknar täckning.....
Mjo det är ju sant men jag är på "otäckta" ställen typ 2-3 gånger per år så det är inte så störande!
Ska nog byta till Comvic ändå sen! (intresseklubben antecknar)
January 28, 2003
x-per wrote: [quote=MrWeizel][quote=x-per][quote=MrWeizel]Och med tanke på hur totalt j*vla värdelösa Comviq är så betalar jag väldigt gärna de få örena extra.
Mjo det är ju sant men jag är på "otäckta" ställen typ 2-3 gånger per år så det är inte så störande!
Din situation väger ganska lätt i jämnförelse med 1 miljon skåningar och några 100 000 norrlandsbor 😛
February 12, 2003
MrWeizel wrote: [quote=x-per][quote=MrWeizel][quote=x-per][quote=MrWeizel]Och med tanke på hur totalt j*vla värdelösa Comviq är så betalar jag väldigt gärna de få örena extra.
Din situation väger ganska lätt i jämnförelse med 1 miljon skåningar och några 100 000 norrlandsbor 😛
Ok jag skrev rätt så fel 😀
Rätta meningen är:
Ska nog byta till TELIA ändå sen! (intresseklubben antecknar)
January 28, 2003
Krqagyzzz wrote: vet inte vad ni tycker.. men jag tycker comviq är motbjudande.. vet inte varför...
Håller med till 100%...
Totalt värdelösa, som jag sa innan. Vi tecknar X antal abbonemang om dagen i butiken, men i måndags när en kund kom in och skulle ha ett comviq-abb så fick vi ringa upp för att få ett nytt lösenord till deras säljsida, det går ut om man inte tecknar några abbonemang på 3 månader. Det säger en del om hur bra det är att ha Comviq i Skåne, eller snarare hur bra det är så fort du bor utanför städer med minst 5000 invånare...
January 28, 2003
keffing wrote: äh comviq är lättast, orkar inte köra nåt annat..
Lättast?
Tex; om du ska åka utomlands, och har comviq kontantkort, måste du begära en aktivering för varje land du skall till och klydda med det. Har du Telia refill begär du bara refill utland, så är det löst..
Måste verkligen hålla med om comviq är enklare! 🙄
June 20, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Krqagyzzz]vet inte vad ni tycker.. men jag tycker comviq är motbjudande.. vet inte varför...
Håller med till 100%...
Totalt värdelösa, som jag sa innan. Vi tecknar X antal abbonemang om dagen i butiken, men i måndags när en kund kom in och skulle ha ett comviq-abb så fick vi ringa upp för att få ett nytt lösenord till deras säljsida, det går ut om man inte tecknar några abbonemang på 3 månader. Det säger en del om hur bra det är att ha Comviq i Skåne, eller snarare hur bra det är så fort du bor utanför städer med minst 5000 invånare...
Här uppe kör i princip alla på Comviq...
Tar det som följer med telefonen (kontantkort alltid), och mitt liv går inte under för att jag hamnar utan täckning 1 ggr/år...
Jag är till och med en av de där utrotningshotade personerna som inte har med telefonen överallt, och till och med självmant kan stänga av den ibland när jag inte har lust att bli nådd av andra människor... :cy:
January 28, 2003
boogey wrote: Här uppe kör i princip alla på Comviq...
Tar det som följer med telefonen (kontantkort alltid), och mitt liv går inte under för att jag hamnar utan täckning 1 ggr/år...Jag är till och med en av de där utrotningshotade personerna som inte har med telefonen överallt, och till och med självmant kan stänga av den ibland när jag inte har lust att bli nådd av andra människor... :cy:
Jo, men sen så ligger Västerås också mindre än 10 mil från Sthlm, så där om någonstans SKA operatören ha full täckning...
Här i Sjöbo räcker det att du kör 2km från Sjöbo, oavsett håll, så har du ingen täckning på Comviq, medans du har full täckning på Telia överallt häromkring.
April 8, 2001
rsastin wrote: Vad innebär Comviq.net kunder? Är det ett speciellt abbonemang eller?
http://www.Comviq.net 😉
Man laddar på kontantkortet via internet istället. 1.65 dygnet runt till alla och 65 öre för sms.
2 Guest(s)