November 26, 2002
Jag fattar inte. Om jag gör nånting, kan jag bara sätta ett C på den och säga att jag äger den, eller måste det gå genom en myndighet?
Jag läste lite ur GNU GPL (orkade inte läsa allt), och där stod det (om jag fattade rätt) att man bara behövde bifoga en kopia av samma licensavtal i varje kopia och så vidare..
Kan nån förklara för mig?!
November 26, 2002
bloodman wrote: allt på internet varje bild,ljud,animation osv får inte tas utan lov och sätta på din sida och säga att du gjort den.
det vet jag säkert.
Men om jag gör en egen hemsida, ett program, en egen låt eller whatever, har jag då rätt att bara sätta ett copyrightmärke eller nåt på den då, eller måste jag registrera den?
February 4, 2002
Men om jag gör en egen hemsida, ett program, en egen låt eller whatever, har jag då rätt att bara sätta ett copyrightmärke eller nåt på den då, eller måste jag registrera den?
ja, de e klart du kan. Det är ju redan skyddat av den svenska copyright lagen, så då kan man ju märka ut det också om man känner för det.
November 26, 2002
LJunkan wrote:
ja, de e klart du kan. Det är ju redan skyddat av den svenska copyright lagen, så då kan man ju märka ut det också om man känner för det.
aha, så den svenska (kanske även fler länder?) lagen säger att allt jag gör automatiskt är copyrightskyddat?
Jaha, då tror jag att jag förstår, tack för hjälpen.
October 7, 2002
Öwall wrote: [quote=LJunkan]
aha, så den svenska (kanske även fler länder?) lagen säger att allt jag gör automatiskt är copyrightskyddat?
Jaha, då tror jag att jag förstår, tack för hjälpen.
Om du undrar varför det ändå står c:n i ringar på allting - så beror det dels på tjommarna som inte kan den svenska upphovsrättslagen - dels på att i en det andra länder så krävs det att man sätter på det märket.
November 26, 2002
Chewie wrote: [pik] Det borde vara copyright på dig sebbe, så att alla inte spammar så mycket [/pik] *pust* så fick jag det ur mig med.
Han är bara arg för att jag har skrivit fler inlägg på två månader än vad han har skrivit på ett och ett halvt år 🙂
edit: ta bort mössan nu. eller har du inte hittat en ny bild än eller? hahaha! 🙂
1 Guest(s)