July 25, 2001
Har tänkt mycket på hur jag skulle agera om det blev visitation på ett LAN. Första och det mest drastiska samt sämsta allternativet är ju att snabbt formatera datorn.
Ett annat tips är ju att alla reser sig och går ut ur rummet. Bevisa vilken dator som är min sen. Man kan sedan lösa ut beslagtaget material i efterhand. Om man då blir haffad förteljer inte historien.
Ett annat allternativ är ju att man snabbt sliter ut disken och smusslar undan den. Men då behöver man kanske två st för att de skall tro på en. Verkar skum med datorn utan hd.
Ett sista är ju att man snabbt tar bort allt olagligt. Eventuella rester och så får man fixa i lugn och ro hemma sedan.
Diskspegling är ju också att föredra. Man tömmer en disk på olagligt och kopplar ut IDE kontakten på den andra. Då kan man visa upp den för bylingen och slippa få den beslagtagen. (Man får vä hoppas på att de är dumam och inte kollar i datorn).
Fråga: Samma gorka som på IdleSnails och SC? Isåfall [I]RedGuard här.
June 15, 2001
Hejje Redguard!
Jo det man tänker först är nog att formatera.. Skulle bli världsrekord i formatering på DH isf..
Sen säger alla att dom sitter och ominstallerar windows.
Och nej jag känner mig inte nojjig utan det KAN faktisk hända. Hur tror du danskarna kände sig när internetpolisen stormade in? Jag men även fast det är sånt tramsigt hysch hysch om filmer och spel som ingen har köpt här så har ändå ALLA som är på detta formuet warez på sina burkar. Det gäller även moderatorerna.
June 15, 2001
On 2001-11-21 14:49, RoTe wrote:
Har någon av er hört talas om att man måste SKRIVA ÖVER alla data efter formattering för att datan ska försvinna???
Har du någon ANING om hur mkt det kostar att skicka disken till nått recovery företag?
Att skicka 1000 diskar skulle kosta otroliga summor.
February 11, 2001
August 15, 2001
Fan va paranoida ni är... Hur skulle det se ut om dom kollade burk för burk? Ni som bara har "fredligt" med olagligt innehåll kommer lätt undan, men om man har ett 200 pack med tomma cd-skivor och det verkar tankas extra mycket från nån så får man väl se upp...
Men som sagt så är ni lite väl paranoida!
December 23, 2000
September 1, 2001
Nu tror inte jag att chansen att polisen kommer att göra ett tillslag mot DH är speciellt stort. Det hade ju tydligen hänt mer på det där lanet i danmark som var intressant för polisen än bara piratkopiering... Sedan så har jag för mig att det är så att polisen inte får rota i din dator hur som helst utan att ha något tillstånd. Och då måste de antagligen ha det för alla datorer och personer inne på DH. Vilket skulle bli ca 5000 stycken tillstånd (husrannsaknings order).. Hmm, vet ingen åklagare som skulle tillåta detta. Det krävs dessutom stark misstanke om piratkopiering för att dom överhuvudtaget skall få göra några som helst beslag. Dreamhack är ändå så passt seriöst, i jämförelse med det där danska lanet att det inte är mycket å oroa sig för tror jag.. Detta är dock min egen uppfattning.. Kom görna med annan information om du vet något. Som är KONKRET!, och inte en massa "jag tror". Jag vill görna reda ut huruvida polisen har befogenheter och inte...
2 Guest(s)