April 8, 2001
On 2001-11-21 15:11, gorka wrote:
On 2001-11-21 14:49, RoTe wrote:
Har någon av er hört talas om att man måste SKRIVA ÖVER alla data efter formattering för att datan ska försvinna???Har du någon ANING om hur mkt det kostar att skicka disken till nått recovery företag?
Att skicka 1000 diskar skulle kosta otroliga summor.
Det behövs inte något recovery företag för att få tillbaka datan som är på disken.
Jag har ett enkelt program som sköter det om det skulle behövas.
February 11, 2001
On 2001-11-21 17:10, Mr Doe wrote:
Har någon av er hört talas om att man måste SKRIVA ÖVER alla data efter formattering för att datan ska försvinna???Har du någon ANING om hur mkt det kostar att skicka disken till nått recovery företag?
Att skicka 1000 diskar skulle kosta otroliga summor.Det behövs inte något recovery företag för att få tillbaka datan som är på disken.
PRECIS
Eller skriva UNFORMAT i DOS. Går fint som faan.
August 4, 2001
June 15, 2001
On 2001-11-21 17:10, Mr Doe wrote:
Att skicka 1000 diskar skulle kosta otroliga summor.Det behövs inte något recovery företag för att få tillbaka datan som är på disken.
Fungerar dock inte om du gör en fullständig formatering. Jag har testat hur många progg som helst där och inget funkade.
May 29, 2001
näe men ärligt kryptera all data på hårddisken, men jag vet inte vad som händer då om man bootar upp på en floppy och hackar sam filen och skriver över admin lösen och sen loggar på, antar att om man krypterar hela innehållet på sin hd även system partitionen så blir sam filen krypterad den med, om alla skulle göra det så får dom stora problem, vet inte hur stark kryptering microsoft kör med men det blir väldigt tidsödande och kostsamt för dom
June 17, 2001
On 2001-11-21 23:31, squarepusher wrote:
näe men ärligt kryptera all data på hårddisken, men jag vet inte vad som händer då om man bootar upp på en floppy och hackar sam filen och skriver över admin lösen och sen loggar på, antar att om man krypterar hela innehållet på sin hd även system partitionen så blir sam filen krypterad den med, om alla skulle göra det så får dom stora problem, vet inte hur stark kryptering microsoft kör med men det blir väldigt tidsödande och kostsamt för dom
Men dom kommer ju lätt att tjäna in pengar på era MEGA böter
Ni verkar lite nojjiga här...
Bränn allt och ta med en jätte slägga.
Lägg alla skivorna på hög, och skulle dom komma så slå utav bara h*****e
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 28, 2001
March 1, 2001
usch..börjar nästan bli skeptisk till DH nu.
Så polis och company skulle kunna söka igenom min dator ifall dom ser mig sitta uppe med ett FTP-program och tankar filen "harrypotter-divx.avi" då jag har 100 cdr skivor på datorlådan.
ska man behöva pilla loss hårddisken och slå sönder den mot min superstarka magnet ifall polisen kommer?
och sen, hur skulle det se ut för sverige (och säkrert många andra länder) om en övervägande del män mellan 10 och 30 tvingas pröjsa feta summor till MS och antipiratklubben?
July 14, 2001
On 2001-11-21 23:24, Kloppe 02 wrote:
Om du menar ett lösenord i BOIS så är ju det nästan lika patetiskt som Win98's "säkerhet"
Bara att resetta CMOS eller helt enkelt flytta på disken.
spelar ingen roll, polisen har inte rätt att ta sig förbi ditt lösenord, det är som att traska in i ditt hus...
August 4, 2001
January 9, 2001
Men lol på er.......:grin:
Risken är inte stor eftersom våra svenska lagar är så bra för dom/oss som inte pyntar för alla våra prylar.......:grin:
Givetvis så har polisen många skäligen misstänkta på DH, men för att de ska kunna genomföra en aktion på DH skulle halva sveriges polis kår behöva vara på plats.....:grin: så om de är där, kan vi ju alltid hämta ut nya pengar på posten.....
givetvis om vi har oturen att någon redan starkt misstänkt försäljare av piratkopierat material är där så kommer vi få på hälsning......men om jag hade varit en sådan person hade jag inte åkt till DH eftersom alla redan kan tanka mellan sina maskiner..:grin:
så man hade inte fått sålt en ända skiva.
Jag ska ha mina diskar fast skruvade och fylda....200GB
Vi ses på DH
August 29, 2001
Fixa sigen LANmower!
Hmmm....Man kan väl kanske typ...Ja....
Asså...Formattering skulle jag INTE vilja göra, eftersom min HD innehåller en hel del kod, som jag skulle få ett lagomt stort ryck om den försvann...Tänk er att skriva 80k kod(jobbar på ett spel med ett par andra svenskar)
July 19, 2001
Hahaa fan vad skönt!! Tänk om Byglingen kommer och dom ser hur du får panik sliter loss diken och slänger iväg den allt vad man har. Sedan börjar man febrilt att krossa alla cd skivor Man kan ju ha ett cheiftec chassi med lås och sedan ställa alla cd skivor inne i burken, när d sedan vill kolla, börja tjafsa och tillslut orkar d inte längre...
1 Guest(s)