Corinne Maiers bok Hej lättja - Om konsten och vikten|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Corinne Maiers bok Hej lättja - Om konsten och vikten
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 22, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Corinne Maiers bok "Hej lättja - Om konsten och vikten av att göra minsta möjliga på jobbet"

Någon som läst? Verkar vara ganska underhållande läsning även om man kanske inte är så insnöad på ekonomi.

//Andreas

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
863267
March 22, 2005 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt jag läst och hört om den verkar vara totalt värdelös. En handbok för egoister. Passar säkert superbra i dagens samhälle.
Belasta någon annan, och tär ordentligt på samhället som föder dig. Trevlig livsmoral. 😕

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
863308
March 23, 2005 - 6:31 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Allt jag läst och hört om den verkar vara totalt värdelös. En handbok för egoister. Passar säkert superbra i dagens samhälle.
Belasta någon annan, och tär ordentligt på samhället som föder dig. Trevlig livsmoral. 😕

Mja, det är väl den livsmoralen som råder i Sverige efter XX antal år socialdemokratiskt styre?

Andreas Galistel
Member
Medlem
863326
March 23, 2005 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Allt jag läst och hört om den verkar vara totalt värdelös. En handbok för egoister. Passar säkert superbra i dagens samhälle.

Mjo, det är väl så hon tänker. Tänkte mest om hon faktiskt gjorde några lite intressanta utlägg, diskussioner, mm, och inte bara gnällde över de brister samhället har osv, utan om hon faktiskt var lite konstruktiv. (insåg att det kanske kan tolkas som en pik till dig och det är inte meningen)

Ingen som läst?

//Andreas

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
863338
March 23, 2005 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=denstore]Allt jag läst och hört om den verkar vara totalt värdelös. En handbok för egoister. Passar säkert superbra i dagens samhälle.

Mjo, det är väl så hon tänker. Tänkte mest om hon faktiskt gjorde några lite intressanta utlägg, diskussioner, mm, och inte bara gnällde över de brister samhället har osv, utan om hon faktiskt var lite konstruktiv. (insåg att det kanske kan tolkas som en pik till dig och det är inte meningen)

Ingen som läst?

//Andreas

Jag skall ge dig en recension senare. Min syster har köpt den. Dock så verkar den mest irriterande. Hade den varit skriven som en parodi på hur dagens människor är, hade jag kunnat förstå det, men nu är det snarare så att det är en uppmaning för folk att missköta sig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
863393
March 23, 2005 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Jag skall ge dig en recension senare. Min syster har köpt den. Dock så verkar den mest irriterande. Hade den varit skriven som en parodi på hur dagens människor är, hade jag kunnat förstå det, men nu är det snarare så att det är en uppmaning för folk att missköta sig.

Åh fan 🙁

Hade hoppats lite på det första .

//Andreas

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
863606
March 23, 2005 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Har tänkt att läsa den. Kan vara ganska intressant att se hur "soffliggare" tänker.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 322
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL