August 11, 2002
Gör ingen omröstning av det här men jag skulle ändå vilja veta vad ni tycker om detta sätt att göra musik.
Är det bara ett sätt att få pengar ?
Visst det finns bra covers som t.ex. Limp Bizkit - Behind blue eyes är en mkt bra version av the who's. Men jag hörde på radion en cover på David Bowie's: Life on Mars, och det var bland det värsta jag hört. 😕
May 22, 2001
covers... i regel.. tycker jag blir ganska bra...
såg på mtv när dom visade från summer sanatarium tour i usa. Döm om min förvåning när limp bizkit dundrar loss med en cover på Sanatarium, som dom dessutom gjort lite egen... ROCK!
Dark funeral har dessutom svängt ihop en massiv cover på slayer´s dead skin mask.... jävel... trodde inte den kunde bli bättre...
Pantera - Planet caravan.... mumma för öronen...
Pop lyssnar jag inte på alls.... så covers där kan jag inte uttala mig om... men dom flesta metalcovers jag hört... rockar minst lika hårt eller bättre än orginalet...
April 10, 2003
Jo viseligen brukar Metal covers hålla hög standard men det tror jag beror att dom inte tar så mycket ifrån kärnan av orginalet.
Dock så påstår jag att covers suger generelt sett om man kollar alla grenar.
Personligen är jag inte specielt mycket för covers med ett få undan tag som t,ex
COF-Hallow be thy name(Iron Maiden) eller Entombed-God of Thunder (Kiss),
och sen har du dom solklara vinarna som Anton Maiden och Britt-Erik 😀
December 15, 2002
coalan wrote: Men jag hörde på radion en cover på David Bowie's: Life on Mars, och det var bland det värsta jag hört. 😕
Låter som du hört den med bandet Popshop. Bra Kalmarband, men Bowie är ju bättre i sin version. Nä de var en parantes till topic. En del covers är bättre . Kan man dock inte göra en orginell tolkning så blir de bara löjligt.
December 31, 2001
rsastin wrote: 90% av alla covers tycker jag är värdelösa.
Idag är det ju populärt att göra fjårtiscovers på gamla hederliga låtar.
De är ju sååå värdelösa. Efter 5 sekunder är man ju redan trött på dem.
håller med.
tex magnus uggla´s låt som de där 2 tjejerna gjort en värdelös cover på. om det nu är uggla som gjort den.
"ska vi gå hem till mig eller hem till dig" ja ni vet nog vilket jag menar.
Låten låter skit i alla fall.
August 11, 2002
Death On Wings wrote: [quote=rsastin]90% av alla covers tycker jag är värdelösa.
håller med.
tex magnus uggla´s låt som de där 2 tjejerna gjort en värdelös cover på. om det nu är uggla som gjort den.
Det är Gyllene tiders gamla låt
May 1, 2003
coalan wrote: [quote=Death On Wings][quote=rsastin]90% av alla covers tycker jag är värdelösa.
håller med.
Nej, det är det inte, Magnus Ugglas.
Du tänker nog på när vi två blir en.
August 11, 2002
Marron wrote: [quote=coalan]
aj fan jo det är den, men de är rätt lika
November 26, 2002
Marron wrote: [quote=coalan][quote=Death On Wings][quote=rsastin]90% av alla covers tycker jag är värdelösa.
håller med.
jag är ganska säker på att ugglas inte är originalversionen heller, men hans är jämförelsevis bra.
ebba grön - staten och kapitalet är en ganska bra cover.
1 Guest(s)