January 28, 2003
usch o tvi för covers :cy:
eller.. det finns undantag, men det är bara "undantaget som bekräftar regeln"
håller fan på att spy när jag hör nån av MIIOs covers, och ännu värre DJ ÖTZI!!
sen så tror ju vissa att alla låtar som görs nu är nya, menar det har ALDRIG gjort så mycket covers som nu..
som mammas sambo säger:
"Er generation tror fan att A-Teens skrivet alla låtar själva!!"
November 26, 2002
MrWeizel wrote: usch o tvi för covers :cy:
eller.. det finns undantag, men det är bara "undantaget som bekräftar regeln"
håller fan på att spy när jag hör nån av MIIOs covers, och ännu värre DJ ÖTZI!!
sen så tror ju vissa att alla låtar som görs nu är nya, menar det har ALDRIG gjort så mycket covers som nu..
som mammas sambo säger:
"Er generation tror fan att A-Teens skrivet alla låtar själva!!"
samtidigt så kommer man ju ofta på sig själv med att inte ha en aning om att en låt är en cover, så man kan ju inte riktigt klandra dem
(förutom i vissa fall, vet man inte vad abba är så kan man lika gärna flytta till danmark)
May 22, 2001
bästa covern jag har hört på flera år är nog ändå Cradle of filths version av "Hallowed be ty name"..... Dom lyckas göra låten helt egen, men ändå behålla det klassiska iron maiden-drivet...
Det hemliga spåret på korns nya platta där dom kör en cover av metallicas one(fet jävla orginallåt), och lyckas få den att knäcka ännu mer... Tja, inte illa direkt.....
July 26, 2003
Covers är generellt sett av ondo enligt mig.
Men det handlar bara om vilken artist som gör covern, vissa borde ju ha hållt sig borta helt från den musikaliska scenen...
Och ja, MIIO är hemska, fast vad som är ännu hemskare är att jag inte kan övertyga min bror att det är covers...
August 11, 2002
Jag måste få lyfta upp tråden nu. Jag såg nyss A-teens på tv med musikvideon till I promised myself som är en mkt bra låt från början. Men de har inte gjort en cover av den, de sjunger bara låten i deras tappning vilket inte är så vackert. Jag vet ju att de började deras karriät med covers men det är lite fånigt när man gör covers av låtar som inte nåt 15 års sträcket, det borde finnas ngn gräns.
June 28, 2001
Apoptygma Berzerk - Nothing Else Matters [Industrial Remix].mp3
apoptygma berzerk - fade to black.mp3
APOPTYGMA BERZERK - ENJOY THE SILENCE.mp3
Apoptygma Berzerk - All Tomorrows Parties.mp3
ett band som har gjort några jävligt bra covers, men dom har även gjort jävligt mkt bra egen musik.
3 Guest(s)