April 9, 2002
Kan någon förklara hur dustin får det här till en cpu hållare?
Den håller ju i hela datorn, och inte bara cpu´n
Lite rolig tycker jag 😛
http://dustin.se/DacsaPortal/?.....5010047143
January 15, 2004
Hmmm.
På Acronym finder kan jag inte hitta att Computer Unit skulle ha forkortningen CPU.
Däremot så kan jag hitta Computer Unit har forkortningen CU (och att Central Processing Unit har förkortningen CPU förståss).
Är CPU verkligen en förkoring på Computer Unit eller är det något som dykt upp bara för att folk inte vet vad dom pratar om??
Om ni kan ge några vettiga länkar eller andra refernser som tyder på att CPU skulle vara en egentlig verdertagen förkortning för Cuptuter Unit så skulle det göra mig en smula mindre förvirrad.
November 29, 2003
chalaha wrote: de är fan asstörande när folk säger hårddisk till datorn
och när folk säger datausch o fy
Kan inte annat än hålla med, det borde ju höra till allmänbildningen.
:bok:
Sedan att folk inte kan skilja på gamers och datornördar är också lite läskiggt. "han är värsta datanörden för han spelar counter-strike hela dagarna"
September 11, 2002
Att CPU också skulle vara en förkortning för ComPuter Unit tycker jag låter som en efterkonstruktion för folk som råkat säga fel 🙂
Som ni förstår har jag aldrig heller hört talas om CPU som en förkortning för datorn som helhet. Om det finns en sån förkortning som faktiskt används så får jag väl vara en "n00b" inom det området då.
March 21, 2003
whak wrote: [quote=chalaha]de är fan asstörande när folk säger hårddisk till datorn
och när folk säger datausch o fy
Kan inte annat än hålla med, det borde ju höra till allmänbildningen.
:bok:
Sedan att folk inte kan skilja på gamers och datornördar är också lite läskiggt. "han är värsta datanörden för han spelar counter-strike hela dagarna"
Ja håller fullt med och jag har kommit på vad för bok jag ska skriva om jag nån gång ska göra det 😛 Den ska inne hålla ALL allmänbildning som man borde kunna
January 23, 2002
KorSpo wrote: Alltså jag sa det som ett skämt från början om inte alla förstod det men nu ser jag att Delph1 verkar ha sagt att det finns... hmm 🙂
Tror Delph1 inte ville verka som en n00b så han sa att förkortningen fanns trots att han inte visste om den fanns eller ej.
Busted! :bgrin:
November 27, 2003
Steel wrote: [quote=KorSpo]Alltså jag sa det som ett skämt från början om inte alla förstod det men nu ser jag att Delph1 verkar ha sagt att det finns... hmm 🙂
Tror Delph1 inte ville verka som en n00b så han sa att förkortningen fanns trots att han inte visste om den fanns eller ej.
Busted! :bgrin:
🙄
Kolla med en större distibutör istället 😛
Vågar inte svara på att den exakt akronymen är ComPuterUnit, kan även ha mixat ihop det med någon liknande uttryck, men är ändå relativt säker på att det "finns". Får forska lite tror jag.
//Andreas
1 Guest(s)