May 8, 2001
Kanske går bättre på http://www.bike.se?
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
June 18, 2001
Ja du, det beror ju på skicket helt o hållet.
Har själv kört en hel del yamaha (Yamaha YZ250 med Pro Circuit trim) och en del honda (Polare som haft).
Jag gillar yamaha, på cross sidan, men KTM är ju kungar på offroad sidan.
Kawasaki däremot har jag en hel del kassa erfarenheter från, men det kan ju ha varit måndags ex. Tycker heller inte om Kawasakins register. typ stendöd vid låga varv för att likt en turbo trycka till med allt vad den har helt plötsligt. Då samtliga övriga märken trevligare med bättre bottendrag.
Fast sen har jag inte kört en cross på hmm.... 6 år heller. Kan ju ha ändrats rejält.
February 12, 2002
oxygenial wrote: Ja du, det beror ju på skicket helt o hållet.
Har själv kört en hel del yamaha (Yamaha YZ250 med Pro Circuit trim) och en del honda (Polare som haft).
Jag gillar yamaha, på cross sidan, men KTM är ju kungar på offroad sidan.Kawasaki däremot har jag en hel del kassa erfarenheter från, men det kan ju ha varit måndags ex. Tycker heller inte om Kawasakins register. typ stendöd vid låga varv för att likt en turbo trycka till med allt vad den har helt plötsligt. Då samtliga övriga märken trevligare med bättre bottendrag.
Fast sen har jag inte kört en cross på hmm.... 6 år heller. Kan ju ha ändrats rejält.
Kan det ha varit så att du brukar köra 4 taktare och kawasakin var en 2 taktare?..
Annars så tycker jag kawasaki går bra, har en själv en kx 125 men jag ska uppgradera när jag hittat en bra/billig 4 taktare.
(Dock så går inte min bra just nu, går faktiskt inte alls just nu men det hade inget med märket å göra det berodde väl mer på att jag överskattade min cross och min förmåga )
May 23, 2002
Honda, Honda, Honda...
Klart överlägsna 125:or idag, enda märket med aluminiumramar. Grymma motorer, bromsar, dämpare... Körställningen är perfekt. Inget större fel på de andra Japanarna heller.
KTM är okej, men det är fan som och sitta på en linjal, sadeln bokstavligt talat skär in i skitan :cy: ... Småfel är ju rätt poppis på dem med...
1 Guest(s)