February 1, 2002
Spinnjonte wrote: Kostar den det så är den nog inte så mycket att ha, har du nån länk eller så?
näe har ingen länk, dock en bild..
http://81.229.26.216/2004.jpg
February 1, 2002
Arny wrote: Billigt är det men vad ska du med en 150cc till? Om du nu har motorcykelkort vill du väl ha en lite större sak?
det va en av frågorna.. jag har inte så mkt koll på hur mkt drag det är i en 150cc .. men det är mest för o ta sig fram och leka i skogen 🙂
Testade en 125:a en gång o den gick ruskigt bra, vet inte hur mkt han hade skruvat med den iof..
May 17, 2002
Starscream wrote: [quote=Arny]Billigt är det men vad ska du med en 150cc till? Om du nu har motorcykelkort vill du väl ha en lite större sak?
det va en av frågorna.. jag har inte så mkt koll på hur mkt drag det är i en 150cc .. men det är mest för o ta sig fram och leka i skogen 🙂
Testade en 125:a en gång o den gick ruskigt bra, vet inte hur mkt han hade skruvat med den iof..
köp en ql bil annars.... tex en Volvo 480
February 1, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Starscream][quote=Arny]Billigt är det men vad ska du med en 150cc till? Om du nu har motorcykelkort vill du väl ha en lite större sak?
köp en ql bil annars.... tex en Volvo 480
hehe jag har bil 🙂
Edit: 480 är ju skitful 😛
November 5, 2001
Starscream wrote: [quote=Arny]Billigt är det men vad ska du med en 150cc till? Om du nu har motorcykelkort vill du väl ha en lite större sak?
Om du nu bara ska leka med den duger nog 150cc. Tycker ändå att det verkar äckligt billigt för en -04. Som jämförelse kostar nog en ny Honda MT50 ca 20 000:-
February 1, 2002
Arny wrote: [quote=Starscream][quote=Arny]Billigt är det men vad ska du med en 150cc till? Om du nu har motorcykelkort vill du väl ha en lite större sak?
Om du nu bara ska leka med den duger nog 150cc. Tycker ändå att det verkar äckligt billigt för en -04. Som jämförelse kostar nog en ny Honda MT50 ca 20 000:-
Det är inget känt märke men han som säljer dem säger att det inte alls är några problem att få tag i reservdelar osv.
Och det är garantier och grejjer..
November 5, 2001
Starscream wrote:
Det är inget känt märke men han som säljer dem säger att det inte alls är några problem att få tag i reservdelar osv.
Har du inte hittat några fel när du provkörde den och har gott om pengar så tycker jag att du ska slå till.
February 1, 2002
Arny wrote: [quote=Starscream] Det är inget känt märke men han som säljer dem säger att det inte alls är några problem att få tag i reservdelar osv.
Har du inte hittat några fel när du provkörde den och har gott om pengar så tycker jag att du ska slå till.
mja det är ju det, kan inte provköra för de levereras direkt till köparen från fabrik. :/
April 5, 2003
Pojo wrote: Om du testat en 125:a var den säkert 2-takt
denna 150:a var 4-takt...
och det är bara så man får mer kraft ur en 2-takater per kubik....
Om du menar att man inte kan ta ut lika mycket kräm ur en 4-taktare som ur en 2-taktare så kanske du kan förklara varför dom nyare cross maskinerna är 4-taktare? Speciellt som som är lite å åka med, t ex Yamaha 450 F eller var de 400FF... kommer inte ihåg, provade iaf en sån sen en polares 500 2-taktare. Yamahan hade 5hk mindre men spann hejdlöst på asfalten å gick upp på bakhjulet i 120 knyck när man drog på, 500an gnällde lite och gick få till att dra loss om man provocerade den lite och den drog inte upp på bakhjulet utan provocation i mer än 100 så... 4-takt ÄR kraft!
Däremot låter 13k för en sprillans lite lurt... den ser ju ut som om den vore 7 år gammal men aldrig använd. t.o.m 150cc låter skumt, har aldrig hört om moderna maskiner med 150cc! De är mest riktigt gammla maskiner typ 50- och 60-tals hojjar. Och som den såg ut lär den inte gå att regga, iaf inte utan en hel del jobb och en massa gnäll hos besiktningen.
3 Guest(s)