January 30, 2002
själv har jag återupptagit mina studier efter ett studieuppehåll på 1 1/2 år, jobbar på helgerna så jag slipper låna igen... går rätt så bra MEN idag fick jag brev från CSN och eftersom jag inte lånar anser de att jag ska betala tillbaka på det gamla lånet. betalade -02 också men inte vad de kräver nu!!! 2200:- var 3:e månad :cy:
Måste nog höra om det går att ändra återbetalningsplanen annars är det nog kokt! :bgrin:
Inte nog med detta, eftersom jag inte lånar får jag inga rabatter hos SJ och SAS :arg:
June 18, 2001
Mind - inte mellan 14 och 15 i alla fall.
Jag vill också jobba och slippa låna så mycket, men eftersom jag pluggar extra blir det jobbigt. Men...jag ska nog söka någonting och jobba en helgdag i alla fall.
Vad har ni för tips på sådana arbeten? Är det 7-eleven som gäller?
May 22, 2001
rsastin wrote: De har strulat med mina papper tidigare också. Det var sommaren 2001.
De böt system under sommaren och tydligen var man då tvungen att söka om igen för att få ut pengarna.
Kruxet var att de berättade inte det för mig. Jag fick reda på det när jag ringde dem och undrade varför jag inte fick några pengar en månad.
Idag fick jag hem papper att jag ska börja betala tillbaka studielånet.
Jag har också fått papper hem om att betala tillbaka jippi, man lever på SOC just nu blir jhu lätt att betala tillbaka då, idioter... har kvar ungefär 1000:- efter ha betalat alla räkningar & då ska det räcka till mat & telefon.
December 4, 2001
Jocke aka [NH wrote: Dragon][quote=rsastin]De har strulat med mina papper tidigare också. Det var sommaren 2001.
De böt system under sommaren och tydligen var man då tvungen att söka om igen för att få ut pengarna.
Kruxet var att de berättade inte det för mig. Jag fick reda på det när jag ringde dem och undrade varför jag inte fick några pengar en månad.
Idag fick jag hem papper att jag ska börja betala tillbaka studielånet.
Jag har också fått papper hem om att betala tillbaka jippi, man lever på SOC just nu blir jhu lätt att betala tillbaka då, idioter... har kvar ungefär 1000:- efter ha betalat alla räkningar & då ska det räcka till mat & telefon.
Hehe.. fy fan va jobbigt det måste va. Jag som tycker jag har det jobbigt... Mem det blir ju bara super jobbigt var tredjemånad då alla räkningar kommer (åtminstone för mig, eftersom jag ordnade allt samma månad då jag flyttade till Mariestad). Men men... va surt att man måste ta eget initiativ, kommer ju inte jag lyckas med. Ringa för att man vill betala tillbaka skuld. Hej jag skulle vilja betala tillbaka min skuld... daaah glöm det!!
Fan dem får la höra av sig... för jag kommer inte göra det.
CSN har alltid varit för jävliga och kommer alltid att vara.
Tur man fick ett bra jobb efter studierna (som jag hoppade av).
July 18, 2002
hm. Jag trodde att det var gratis tills det att de svarade, det är vad jag har fått lära mig som extraknäckt som telefonist. Att stå i kö hos tex nummerupplysning, kundtjänst, support osv är gratis tills det att telefonisten lyfter luren... Skall aldrig kosta att stå i kö, jag tror inte man får dra avgift för det. Fast det kanske är annat när man ringer med mobil... :bok:
June 20, 2002
det är nya regler för lån efter 30 juni 2001 har jag sett...
tidigare betalade man 4% av lönen, vilket blir 600:- med en inkomst på 15000:- i månaden...
nu ska man betala tillbaka på högst 25 år, och det kan bli en saftig summa i månaden om man har pluggat ett tag...
1 Guest(s)