January 8, 2005
Du drar slutsatsen att det inte har tillgång till det, utan att veta, jag drar slutsatsen att det är ganska troligt att de har det utifrån vad de har publicerat och vad aftonbladet skrivit. (läst tråden på Flashback)
vem har mest kött på benen ?
ser ingen anledning för både dem att ljuga samt att aftonbladet skulle inte skrivit att det finns en risk, då det skadar dem, om det inte var så att risken var väldigt stor, och de inte vill hamna i skiten för att de hållt tyst om den.
September 16, 2007
Polekatt wrote: Du drar slutsatsen att det inte har tillgång till det, utan att veta, jag drar slutsatsen att det är ganska troligt att de har det utifrån vad de har publicerat och vad aftonbladet skrivit. (läst tråden på Flashback)
vem har mest kött på benen ?
ser ingen anledning för både dem att ljuga samt att aftonbladet skulle inte skrivit att det finns en risk, då det skadar dem, om det inte var så att risken var väldigt stor, och de inte vill hamna i skiten för att de hållt tyst om den.
Jag anser att om dom haft materialet hade dom publicerat och du tycker tvärtom. Spelar det någon roll? Det finns inget material så vitt jag vet varför ska man då sitta och gissa?
Klart AB inte visste exakt vad som hänt vid attacken, därav artikeln.. Har du sett någon nyare artikel som är publicerad där man berättar exakt vad som hänt?
January 8, 2005
Du påstod att ingen Info hade kommit ut, jag påstår motsatsen och hänvisar till flashback tråden, sen att du tydligen inte tycker att info är internmail om tex teknisk information mellan tekniker som speculerar i hur hacket gick till, nån dag efter hacket etc så är det upp till dig, det tyder ju på att de inte kunde täta luckan och att VFH fortfarande har tillgång till systemet, hur mkt är som sagt vet ingen förutom de själva
kan dra andra exemepl som tex bonusar etc för annonsystemet kan vara bra för företag att se hur det lagt upp det och vad man ska ta för att tjäna på sina annonser etc..
mailen de publicerade var ganska roliga att läsa, en del av dem iaf.
har inte påstått att de har jätte "hemlig" information som är skadlig, säger bara att det är möjligt.
och jag anser inte det vara ett skämt, och det är defenetivt "Info" som du uttryckte det.
att man hackar och kommer åt sånna här saker på en av sveriges stora, om inte största kvällstidning är väl en ganska bra bedrift, men det är ju bara min åsikt.
September 16, 2007
Polekatt wrote: ..TXT.
Jaha har vi inte pratat om det där? Du är av en uppfattning, jag av en annan.. Big deal? Klart det är "info" men inte den typ jag syftade på, som jag även skrev. Du kanske ska börja skriva i konspirationsdelen på FB mycket tror/kanske/möjligt där. En stor bedrift hade vart om idioterna sänkt hela DB.. Extern mailserver + annonsystem = fail :/
July 27, 2002
Vissa viktiga uppgifter kan ju vara smart att hålla inne på. Ifall nu aftonbladet skulle jävlas med dem.
Stäm oss och vi publicerar hemliga vittnesuppgifter, typ.
Angående källa, lösenord publicerades på flashback forum, jag var inne på en mail och en facebook. 🙂
Självklart via en proxy 😛
January 8, 2005
Ser bara en mening som är "tror/kanske/möjligt", och varför ställde du frågan ""Hacket" av AB var ju ett riktigt skämt, fick väl inte ut någon info?" om du inte vill disskutera det ?
Stor bedrift hade det varit, men det är fortfrande en bedrift.
du nekar ju till allt som publicerades på FB, jag tvivlar starkt på att du läst tråden, iofs är den nästan 100 sidor om inte mer, men hade du gjort det som jag gjort så hade du sätt all information. Du hade således inte haft den uppfattningen du har.
September 16, 2007
Callister wrote: Vissa viktiga uppgifter kan ju vara smart att hålla inne på. Ifall nu aftonbladet skulle jävlas med dem.
Stäm oss och vi publicerar hemliga vittnesuppgifter, typ.
Angående källa, lösenord publicerades på flashback forum, jag var inne på en mail och en facebook. 🙂
Självklart via en proxy 😛
AB polisanmälde attacken så?? Sen menade jag mail från AB.
September 16, 2007
Polekatt wrote: Ser bara en mening som är "tror/kanske/möjligt", och varför ställde du frågan ""Hacket" av AB var ju ett riktigt skämt, fick väl inte ut någon info?" om du inte vill disskutera det ?
Stor bedrift hade det varit, men det är fortfrande en bedrift.
du nekar ju till allt som publicerades på FB, jag tvivlar starkt på att du läst tråden, iofs är den nästan 100 sidor om inte mer, men hade du gjort det som jag gjort så hade du sätt all information. Du hade således inte haft den uppfattningen du har.
Jag har läst varenda sida precis efter attacken och dagarna som följde. Men sen vad dom skriver väger inte ett skit i min näve, jag vill ha bevis.. Ungefär som lösenorden - ok vars är resten? Nähä okey dom kanske snackade mer... "You can talk the talk, but can you walk the walk"
July 27, 2002
Aftonbladet erkände ju t.o.m att det varit intrång.
Om du använt lösen och loggat in hade du ju haft ditt bevis.
Lösenorden publicerades inte direkt, så hackarna kanske tog vad de ville ha först innan du släppte lösen.
Förstår du inte värdet i att ha viktiga uppgifter för sig själv?
Enda anledningen till att publicera dem är ju för att bevisa för såna som dig, jag tror inte det är deras största prioritet.
January 8, 2005
finns inga bevis för att de har någon "farlig information", jag syftade på att du tycker att det inte är speciellt det de gjorde..
vilket i sig är ganska konstigt, har man tagit sig in i ett system så långt som de gjorde oavsätt om de har farlig information eller inte så är det en bedrift, och ett bra sätt att visa på att aftonbladet bör fixa till sin säkerhet.
om DU lyckas göra en liknande grej så kommer jag erkänna att det inte var någon vidare bedrift, men till dess så jag ger cred till VFH, hurvida det är korrekt att hacka eller inte tänker jag inte gå in på.
September 16, 2007
Polekatt wrote: finns inga bevis för att de har någon "farlig information", jag syftade på att du tycker att det inte är speciellt det de gjorde..
vilket i sig är ganska konstigt, har man tagit sig in i ett system så långt som de gjorde oavsätt om de har farlig information eller inte så är det en bedrift, och ett bra sätt att visa på att aftonbladet bör fixa till sin säkerhet.om DU lyckas göra en liknande grej så kommer jag erkänna att det inte var någon vidare bedrift, men till dess så jag ger cred till VFH, hurvida det är korrekt att hacka eller inte tänker jag inte gå in på.
Var en extern mailserver + annonssystem... Långt?
January 8, 2005
var inte bara mailservern och annonsystemet utan även tillgång till andra delar, kan missta mig men vad jag kommer ihåg, var ett tag sen.
och blunda gärna för resten av det jag skrev... och långt är en definitionsfråga, jag anser att bara mailservern och annonssystemet är långt när det gäller en stor aktör som aftonbladet.
September 16, 2007
Polekatt wrote: var inte bara mailservern och annonsystemet utan även tillgång till andra delar, kan missta mig men vad jag kommer ihåg, var ett tag sen.
och blunda gärna för resten av det jag skrev... och långt är en definitionsfråga, jag anser att bara mailservern och annonssystemet är långt när det gäller en stor aktör som aftonbladet.
Jag kan då inte minnas att det var något annat. Ja du anser, jag anser..... Vad blundar jag för?
1 Guest(s)