July 21, 2001
jag har bil. jag har mobil.
min morsa har alltid betalat dessa två saker för mig från sitt konto eftersom jag inte var 18 när jag skaffade dessa två saker.
alltså har 950:- gått in på hennes konto och 750:- (vad som blir kvar) gått vidare till mig..
nu i år kom en sak på posten till mig. ett papper om att jag fått pengar! 950:- att hämta ut. + plus + att morsan har fått punga ut med 750:- från sitt konto!!
de pengarna som kom in på hennes konto förra året "hette" studiebidrag ändå tills jag fick dem på min minneslapp..
alltså har banken tagit pengar som inte dom får (eftersom inga studiebidragspengar kommit in på hennes konto) och slängt dem på mig!
snällt va!
//Christian
August 28, 2001
July 21, 2001
en annan sak som jag inte fattar är hur man skall klara sig på 950:-/månad när man går i skolan.. man skall ha kläder och massa anant ju! fest är ju inte en nödvändighet men ack så kul och måste utövas någongång i månaden i alla fall! och på en kväll - förfest så går det ju på en 400:-..
//Christian
June 14, 2001
On 2001-09-28 22:49, Slampa wrote:
en annan sak som jag inte fattar är hur man skall klara sig på 950:-/månad när man går i skolan.. man skall ha kläder och massa anant ju! fest är ju inte en nödvändighet men ack så kul och måste utövas någongång i månaden i alla fall! och på en kväll - förfest så går det ju på en 400:-..//Christian
950 är verkligen existensminimum
December 20, 2000
On 2001-09-28 22:49, Slampa wrote:
en annan sak som jag inte fattar är hur man skall klara sig på 950:-/månad när man går i skolan.. man skall ha kläder och massa anant ju! fest är ju inte en nödvändighet men ack så kul och måste utövas någongång i månaden i alla fall! och på en kväll - förfest så går det ju på en 400:-..//Christian
Tjena Christian!
Det är så länge du bor hemma och är under 20 så har föräldrarna försörjningsskyldighet för dig. Du lastas alltså inte då på samhället.......Tyvärr men så är verkligheten
June 17, 2001
E jag den ända som inte har haft problem med CSN? Om man skickar in pappper i tid så brukar dom också vara snabba tillbaka.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)