April 27, 2004
LÀs hÀr om vad Dagen-D betyder
http://www.ddaymuseum.org/educ.....factd.html
Jag anvĂ€nde denna lĂ€nk nĂ€r vi lĂ€ste om WW2 i skolan fick MVG för lĂ€raren tyckte det var imponerande att jag kunde det som stĂ„r i lĂ€nken đ
May 17, 2002
börja med att berÀtta om alla förberedelser, information om det kan du hitta i en rellativt ny bok som heter "10 dagar innan dagen D". Sedan gÄr du över pÄ att berÀtta om sjÀlva attacken mm och sist sÄ förtÀljer du om hur vad som gick snett/bra dvs en lite sammanfattning. Efter detta sÄ borde du ha plÀderat i iaf en 5-6 minuter. Du behöver ju inte gÄ jÀttedjupt pÄ alla Àmnen för du kan du hÄlla pÄ i timmtal.
May 27, 2004
StarCraft wrote: Ja, visa Saving Private Ryan och sÀg det med kÀnsla om hur massa liv gick till spillo nÀr dom landsteg Ohama beach.
*Btw, Saving Private Ryan kommer idag (Söndag) kl: 21:00 pÄ TV-4.
Eller varför inte visa den andra versionen av filmen, Shaving Private Ryan? Den Àr enligt min mening mycket bÀttre :bgrin:
February 1, 2004
Borste wrote: [quote=StarCraft]Ja, visa Saving Private Ryan och sÀg det med kÀnsla om hur massa liv gick till spillo nÀr dom landsteg Ohama beach.
*Btw, Saving Private Ryan kommer idag (Söndag) kl: 21:00 pÄ TV-4.
Eller varför inte visa den andra versionen av filmen, Shaving Private Ryan? Den Àr enligt min mening mycket bÀttre :bgrin:
HAHAHAHA...shaving, ahahaha förklara vad du syftar pÄ :hb:!
2 Guest(s)