Då har man varit och opererat sig då|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Då har man varit och opererat sig då
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
732577
September 28, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Konstigt att ingen har ropat efter bilder än :bgrin:

Över min döda kropp (förhud).

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
732579
September 28, 2004 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=obelix]Konstigt att ingen har ropat efter bilder än :bgrin:

Vi är inte lika sjuka som du 😀

:va: O:)

Callister wrote: [quote=obelix]Konstigt att ingen har ropat efter bilder än :bgrin:

Över min döda kropp (förhud).

:)R

Callister
Member
Medlem
732582
September 28, 2004 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
732585
September 28, 2004 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Jag vet... Du kommer skrika som en tjej!

Och vad ska du döpa den till?

Callister
Member
Medlem
732586
September 28, 2004 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Callister]Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Här ska inte skrikas något, vadå döpa den till. Om den nu heter något så heter den väl fortfarande samma sak?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
732588
September 28, 2004 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=DiDi][quote=Callister]Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Här ska inte skrikas något, vadå döpa den till. Om den nu heter något så heter den väl fortfarande samma sak?

Se mitt första inlägg...

obelix
Member
Medlem
732589
September 28, 2004 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Xylocain är receptfritt på Apoteket.
Det är en bedövningssalva för er som inte vet... wink

Callister
Member
Medlem
732592
September 28, 2004 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Callister]Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Xylocain är receptfritt på Apoteket.
Det är en bedövningssalva för er som inte vet... wink

Tror inte det är så smidigt om jag tar det nu, det är ju fortfarande i first-help-mode.
Alvedon verkar inte hjälpa iaf, även fast läkaren sa att jag skulle ta två åt gången, jag kommer dö imorrn. cry

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
732625
September 28, 2004 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag lider av att tänka på det. :cy:

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
732646
September 28, 2004 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Plastpåse? Eller din kanske är för liten :)R wink

Callister
Member
Medlem
732652
September 28, 2004 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Callister]Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Meningen är ju att jag ska tvätta där. 🙄

Dessutom, om du måste använda en plastpåse, när den är slak. Beklagar jag sorgen. 🙂

ocz
Member
Medlem
732657
September 28, 2004 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=ocz][quote=Callister]Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Dessutom, om du måste använda en plastpåse, när den är slak. Beklagar jag sorgen. 🙂

Ha ha... Aj. Men tvätta med sårtvätt, det lär inte svida lika mkt, sen min variant i duschen.

Callister
Member
Medlem
732666
September 28, 2004 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Callister][quote=ocz][quote=Callister]Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Ha ha... Aj. Men tvätta med sårtvätt, det lär inte svida lika mkt, sen min variant i duschen.

Imorrn ska jag bara duscha med svag vattenstråle, från o med torsdag är det tvål och så som gäller, men det sticker ju till bara man är i närheten av kanonen ffs. cry

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
732669
September 28, 2004 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm, ett tips kanske är att inte spruta vattnet direkt på utrustningen utan på magen(?) så att det rinner ner. Om du förstår.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
732676
September 28, 2004 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Använd Jod...

ocz
Member
Medlem
732683
September 28, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=ocz][quote=Callister][quote=ocz][quote=Callister]Fan vad ont det gör! Utrustningen sitter och trycker mot kläderna/förbanden. Hur får man det mindre känsligt? Det har ju varit bakom tält ett tag nu så jag vettefan hur jag ska göra imorrn bitti när förband ska av och jag ska duscha. :cy:

Imorrn ska jag bara duscha med svag vattenstråle, från o med torsdag är det tvål och så som gäller, men det sticker ju till bara man är i närheten av kanonen ffs. cry

Aj fyfan! :bgrin: 🙁

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
732695
September 28, 2004 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found] Lägg den i handen och kupa handen så du bildar som ett litet badkar den kan ligga i. 🙂
Så kan du göra små båtar å ha jätteroligt. 🙄

Eller gör du bara så att du badar i ett badkar istället för att duscha, har du inget badkar kanske den snygga blondinen som bor granne med dig har, eller får du bada näck på närmaste badhus. :bgrin:

Callister
Member
Medlem
732700
September 28, 2004 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo har hört att om man badar varmt så mjukas det upp lite typ. Men måste jag göra så hela tiden, den måste väl vänja sig o bli mindre känslig? :cy:

obelix
Member
Medlem
732722
September 28, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker du ska höra dig för om det går att ha på bedövningssalva innan, det finns en bra som heter Emla, men den är receptbelagd.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
732724
September 28, 2004 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Tycker du ska höra dig för om det går att ha på bedövningssalva innan, det finns en bra som heter Emla, men den är receptbelagd.

Annars finns det en annan jättebra som heter tigerbalsam. Funkar nästan direkt....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 250
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL