November 26, 2002
Elias667 wrote: [quote=affe]B måste ju typ vara ett mvg minus om man skulle kunna fått det... hade han bott i sverige skulle han ju komma in varsomhelst.
döh, klart han skulle han är ju amerikats presidetn... öööööhöhöhöhö.
(sry kunde inte mostå)
Han kommer knappast in i den Irakiska Ambassaden 🙂
August 11, 2002
Öwall wrote: [quote=Elias667][quote=affe]B måste ju typ vara ett mvg minus om man skulle kunna fått det... hade han bott i sverige skulle han ju komma in varsomhelst.
döh, klart han skulle han är ju amerikats presidetn... öööööhöhöhöhö.
(sry kunde inte mostå)
Han kommer knappast in i den Irakiska Ambassaden 🙂
den var bra 😀 :gunsfire: 😀
October 28, 2002
skolan handlar knappast om intelligens, det handlar om förmåga att lära sig saker utantill.
Aldrig i mina 10 år i skolan (ja ja kanske inte sp mkt men men...) har jag behövt förstå nånting för att klara ett prov. (även om man nu kanske gjort det, men det räcker för det mesta med att skriva av boken..)
September 1, 2002
Hauk wrote: skolan handlar knappast om intelligens, det handlar om förmåga att lära sig saker utantill.
Aldrig i mina 10 år i skolan (ja ja kanske inte sp mkt men men...) har jag behövt förstå nånting för att klara ett prov. (även om man nu kanske gjort det, men det räcker för det mesta med att skriva av boken..)
Vänta tills du börjar studera på högskolan(om du nu tänker göra det)!
Iaf på tekniska ämnen så kommer man inte så himla långt om man inte förstår vad man försökt lära sig. Vi hade dock en obligatorisk ekonomikurs för några månader sen, och då var det samma gamla gymnasieinlärning igen. Hjärnan får leka databas istället för räkne/tankemaskin... Ush för ekonomi, USH 👿
October 28, 2002
råkar läsa samhälls ekonomisk näringslivs integrerad entrepenörs utbildning på gymnasiet, och vi har mest dom vanliga sp ämnena i 1:an...
i 2:an däremot får vi starta vårt eget företag och då blir det äntligen lite praktik..
Siktar på att läsa något inom ekonomi på högskolan, handels högskolan är ju en dröm men det är jag alldeles för lat och korkad för att ta mig in på..!
gick med 230p i 9:an... inte för att jag inte kan, utan för att jag är alldeles för lat!
sjävlklart ska man gå högskola! Utan högskola kunde man lika gärna gått BF lr HP..!
January 4, 2001
Hauk... Samhäll är ju en linje där du inte behöver förstå någonting utan bara läsa å läsa hela tiden...
Jag går teknik.. vi läser mycket fysik och matte... där måste du förstå, har ett par i klassen som pluggar något extremt mycket men ändå aldrig klarar något prov nästan...
Så att säga att skolan inte handlar om intiligens tycker jag är fel, men som sagt, med linjer som S, BF, HP m.fl så är det kanske inte så mycket intiligens som behövs...
2 Guest(s)