December 4, 2002
När jag läste detta inlägget (https://www.nordichardware.se/.....hp?t=81319) på köp och sälj så började jag fundera på när cykeln var en cykel.. eller är det bara jag som börjar bli gammal... ?
När jag fick/köpte min mountainbike för 12 år sen så var den SKITGRYM.. 21 växlar etc etc... men nuförtiden så har ju för fan en cykel mer spec. än en bil..
:bgrin: :bgrin:
July 3, 2003
Utvecklingen på cyklar går framåt och skivbromsar (antar att det var främst de du anmärkte på...) har ju många fördelar jämfört med traditionella bromsar med belägg mot fälgsidan. Dämpning fram börjar ju bli standard på MTB - mycket trevligt enl mig då det blir bekvämare åkning och avlastar ramen från viss belastning vid hopp och sådant 🙂
November 6, 2001
Iskall wrote: Utvecklingen på cyklar går framåt och skivbromsar (antar att det var främst de du anmärkte på...) har ju många fördelar jämfört med traditionella bromsar med belägg mot fälgsidan. Dämpning fram börjar ju bli standard på MTB - mycket trevligt enl mig då det blir bekvämare åkning och avlastar ramen från viss belastning vid hopp och sådant 🙂
Framdämp har ju blivit standard på MTB, och börjar bli det på vanliga cyklar också... Kvaliteten är väl i allmänhet inte så bra, men medelsvensson tänker väl inte på såna trivialiteter:/
July 3, 2003
shlumpen wrote: [quote=Iskall]Utvecklingen på cyklar går framåt och skivbromsar (antar att det var främst de du anmärkte på...) har ju många fördelar jämfört med traditionella bromsar med belägg mot fälgsidan. Dämpning fram börjar ju bli standard på MTB - mycket trevligt enl mig då det blir bekvämare åkning och avlastar ramen från viss belastning vid hopp och sådant 🙂
Framdämp har ju blivit standard på MTB, och börjar bli det på vanliga cyklar också... Kvaliteten är väl i allmänhet inte så bra, men medelsvensson tänker väl inte på såna trivialiteter:/
Nae, precis. Allt som oftast är det någon "skitdämpare" på biken... Det är väl egentligen när man börjar komma upp i priser runt 8-10 lakan på cykeln som man kan få en kvalitetsdämpare på. :-/
Att medelsvensson inte har koll på vad som är kvalitet gäller väl iofs för de flesta saker - datorer och annan teknik i synnerlighet...
November 4, 2001
Iskall wrote: [quote=shlumpen][quote=Iskall]Utvecklingen på cyklar går framåt och skivbromsar (antar att det var främst de du anmärkte på...) har ju många fördelar jämfört med traditionella bromsar med belägg mot fälgsidan. Dämpning fram börjar ju bli standard på MTB - mycket trevligt enl mig då det blir bekvämare åkning och avlastar ramen från viss belastning vid hopp och sådant 🙂
Nae, precis. Allt som oftast är det någon "skitdämpare" på biken... Det är väl egentligen när man börjar komma upp i priser runt 8-10 lakan på cykeln som man kan få en kvalitetsdämpare på. :-/
Att medelsvensson inte har koll på vad som är kvalitet gäller väl iofs för de flesta saker - datorer och annan teknik i synnerlighet...
15-20 000 kr där börjar man få lite schyssta grejer.
June 20, 2002
Iskall wrote: [quote=shlumpen][quote=Iskall]Utvecklingen på cyklar går framåt och skivbromsar (antar att det var främst de du anmärkte på...) har ju många fördelar jämfört med traditionella bromsar med belägg mot fälgsidan. Dämpning fram börjar ju bli standard på MTB - mycket trevligt enl mig då det blir bekvämare åkning och avlastar ramen från viss belastning vid hopp och sådant 🙂
8-10 papp för en cykel. :cy:
Maxpris är 500:-
September 1, 2002
Jag har en 3-växlad (inte sån där med kugghjul) 28"-are av märke Monark eller Crescent eller nåt. Den är stabil och funkar fint i alla väder. Sen tycker jag MTB:s är så tröga att cykla med på nåt konstigt sätt. Känns som att det är för mycket friktion, man tappar fart för snabbt. Kan tilläggas att jag bara cyklar i staden på asfalt för nyttans skull. Nöjescyklar aldrig.
January 4, 2001
boogey wrote: [quote=Iskall][quote=shlumpen][quote=Iskall]Utvecklingen på cyklar går framåt och skivbromsar (antar att det var främst de du anmärkte på...) har ju många fördelar jämfört med traditionella bromsar med belägg mot fälgsidan. Dämpning fram börjar ju bli standard på MTB - mycket trevligt enl mig då det blir bekvämare åkning och avlastar ramen från viss belastning vid hopp och sådant 🙂
Köp en cykel för för 500:- du så får vi se hur länge den håller ifall man ska tävlingsköra... 🙂
Edit: Cannondale åt folket... 😀
June 20, 2002
Coore wrote: [quote=boogey][quote=Iskall][quote=shlumpen][quote=Iskall]Utvecklingen på cyklar går framåt och skivbromsar (antar att det var främst de du anmärkte på...) har ju många fördelar jämfört med traditionella bromsar med belägg mot fälgsidan. Dämpning fram börjar ju bli standard på MTB - mycket trevligt enl mig då det blir bekvämare åkning och avlastar ramen från viss belastning vid hopp och sådant 🙂
Köp en cykel för för 500:- du så får vi se hur länge den håller ifall man ska tävlingsköra... 🙂
Edit: Cannondale åt folket... 😀
Ska inte tävlingsköra, utan cykla till skolan. 😉
Bara reagerade på att orden medelsvensson, cykel och 8-10 lakan på något sätt hamnade i samma inlägg.
Tyckte inte riktigt de passade ihop.
1 Guest(s)