January 4, 2001
Blaxxor wrote: Coore, Cannondale ser ut att vara ett dyrt märke. Har du en sån cykel själv ?
Tjaaa.. dyrt och dyrt.. det är bra grejjer... 🙂 men tyvärr har jag inte spn själv...
Var längesen jag cyklade "seriöst" men är bra sugen på att börja igen... men då måste jag ha ny cykel, och det är ju så jäkla mycket pengar som behövs...
November 4, 2001
Bogus^ wrote: [quote=boogey]
8-10 papp för en cykel. :cy:
Maxpris är 500:-
ja, då ska du veta att KONA säljer cyklar för 50kkr...
[Image Can Not Be Found]
SUGGESTED RETAIL PRICE
USA $4999.00
CANADA $6499.00
UK £3600.00
EUROPE €4999.00
Kona är väll knappast ensamma om att göra det...
Inte svårt att hitta en hoj för 50 000kr.
April 18, 2003
Kolla på tex Avalancheprylar, bara gaffeln springer lös på 3695$, bakdämpen från 795.95$ och uppåt om man vill ha deras värre prylar. Sen tillkommer ram, däck, hjul, växlar osv. Man spräcker utan problem 100k om man plockar ihop lite extremare prylar själv.
Eller varför inte en tvåhjulsdriven Christini för ca. 35k http://www.christini.com/
Cannondales dyrare cyklar springer iväg på dryga 70k numera
Men som Coore säger:
Coore wrote: Cannondale åt folket... 😀
Kan inte annat än hålla med när jag cyklar runt på min C-dale 🙂
Mind wrote: men skivbroms är ju inte så jättebra det heller, själv föredrar jag ett par bra Vbromsar, bäst känsla i dom.
Vad är det du inte gillar med skivor då? Bromskraften är bättre, modulationen är bättre, man slipper justera dom hela tiden, man slipper nöta sönder fälgar för 7,5k stup i kvarten 🙂 samt att dom är lika lätt som v-bromsar nuförtiden.
Men helt klart funkar ett par bra justerade v-bromsar riktigt bra.
July 22, 2003
Men skillnaden mellan hydraliska och mekaniska skivbromsar då ? Hur stor är skillnaden ?
Någon som testat båda sorterna ?
Och vilket väljer man av mekaniska skivbromsar och vanliga V-bromsar ?
Och Jekyll 3000. vad är det för special special på cykeln i din avatar ? :bgrin:
May 12, 2002
badbolll wrote: Just därför jag ska sälja min cykel som det stod om uppe där..
Ska köpa en "tantcykel" av en kompis för 100 kr..
Mycket sköna att glida omkring på när moppen inte funkar :p
Tantcyklar kan vara hur bra som helst. De rullar som smör i en bunke såpa. Militärcyklar är också fina.
April 18, 2003
Blaxxor wrote: Men skillnaden mellan hydraliska och mekaniska skivbromsar då ? Hur stor är skillnaden ?
Någon som testat båda sorterna ?
Och vilket väljer man av mekaniska skivbromsar och vanliga V-bromsar ?
Och Jekyll 3000. vad är det för special special på cykeln i din avatar ? :bgrin:
Lite krasst brukar man säga att man kan lika gärna ha v-bromsar som mekaniska skivbromsar, men prisskillnaden mellan mek och hydrauliska skivor är så liten så om man ska köpa så kan man lika gärna köpa hydrauliska på en gång.
Det som är special special på min avatar är en Leftygaffel. Det är en sån hoj jag har 🙂
December 28, 2003
Jag har testat båda sortens, då frambromsen är en Magura Clara och bakbromsen är en Hayes Mekaninsk..
Båda tar mycket bra i alla väder men en hydralisk har jämt mer "råkraft" och nyper nå så grymt mycket hårdare..
Angående min cykel nu så är den renoverad!
Bytt Handtag, Lackerat styret, Luftat Frambromsen samt bytt olja, Nya bromsbackar i bakbromsen och en ny sadel..
Nu är den Defenetivt värd runt 3k om någon vill köpa 😀
2 Guest(s)