April 5, 2002
Följande är hämtat direkt från vår fysiklektion idag. Läraren har vi förresten både i matte och fysik och han undervisar Fy A-B och Ma A-E. Han håller på att gå igenom ett tal som handlar om v-t-grafer o sånt.
Talet ser ut så här:
((6+2)*2)/2
Han stryker tvåorna eftersom de tar ut varandra och då är det alltså bara 6+2 kvar. Då säger han, helt allvarligt:
-6+2.. Det blir 7, tror jag. Varefter han skrev att 6+2=7
Då ropade nån i klassrummet:
-Men det är ju fel. Det ska vara 8.
Läraren vänder sig om, funderar lite och säger:
-Ja just det, det blir det. Men jag sa ju att jag bara trodde det blev 7.
Alla i klassen:
Nån mer som har roliga erfarenheter av lärare?
December 24, 2002
sånt händer dagligen på min högskola... men... lixom d e rätt irrelevant om d händer för svaret är är inte det viktiga i sådana sammanhang.. utan det är beräkningarna o och analyserna som är det viktiga.. sen om d råkar bli nåt slarvfel på svaret, tror knappt vi får fel på det på våra tentor.. kanske nån poängs avdrag lr så...
February 21, 2003
Jo. Min lärare i fysik på högstadiet var helt sjuk. Han var störtskön!! Vi hade lektion i astrofysik och Anna i vår klass satt och läste lite i fysikboken samtidigt. Plötsligt lyfte hon blicken från boken och frågade vår lärare:
-"Det står nåt här om ko-meter. Vad är det?"
Då ritade lärarn upp en ko på tavlan med en avståndspil från var ände av kon och sa:
-"Så här långt är en ko-meter. Det är ett avstånd i rymden."
-"Jaha", svarar hon och fortsätter att läsa i boken medan lärarn fortsätter undervisningen.
Alla i klassen försöker hålla sig men det småfnittras ändå. Till slut så gick det upp ett ljus för henne och frågade:
-"Men vänta... kometer? Är inte det såna där grejer som flyger omkring i rymden?"
Då brast det totalt i klassrummet
För övrigt, vilken klass har inte råkat ut för en lärare som skrivit på whiteboard med overheadpenna? Det gjorde vår MATERIALFÖRVALTARE en gång när han var vikarie. Även det på högstadiet. (Visserligen hänt på Chalmers också)
August 24, 2002
hehe mattefysiklärare kan vara härliga! 😀
Vår "Örjan" är grymmast! helt klart...
vet inte vart jag ska börja...
I matten då... Där har vi två stora svartatavlor plus en liten och en whiteboard endå skriver han på dörrarna o väggarna i klassrummet 😀
Sen om ingen vill svara går han o slår huvet i nåt lämpligt föremål ex rutor, tavlor väggar! ... för nån vecka sen i en fysiklektion för en etta.. blev det tyst... han går fram o slår huvet i en sån där kabelhållare vid en bänkrad och nån plåtbit från tackets kabelstege far ner o träffar en stackars etta i huvet 😀
Btw...han e skåning med som nu undervisar i småland... hellt klar störskön...
July 13, 2002
Hehe, ja kom ihåg i 9:an när vi hade fysikprov, och våran helt-jävla-off-fysiklärare (ful tjej med hår på näsan :spy:, trots att hon va typ 27) hade skrivit fel på formelsamlingen man fick. Jag rättade henne men hon höll fast vid att det va rätt. Men tillsslut så gick hon ändå och kollade upp det och självklart hade JAG rätt 8) Ganska skoj med tanke på att typ nästan alla VG/MVG uppgifter skulle lösas med bl.a. just den formeln.
Fan va hon skämdes, man tycker ju att hon borde åminstånde sett felet när hon såg på det :arg:
ps: Ja jag fick alla rätt 😀 :bgrin:
ps2: mina gymnasie lärare r00xar :eye:
April 5, 2002
Ogrebeast wrote:
För övrigt, vilken klass har inte råkat ut för en lärare som skrivit på whiteboard med overheadpenna? Det gjorde vår MATERIALFÖRVALTARE en gång när han var vikarie. Även det på högstadiet. (Visserligen hänt på Chalmers också)
På en spanskalektion i nian gick läraren ut och då passade jag o min kompis på att gå fram o kladda på whiteboardtavlan. Vi hade ritat på hela tavlan när läraren kom in. Hon upptäckte då en sak vi inte upptäckt: Det var inte whiteboard-pennor vi använt utan såna där vars färg inte försvinner när man suddar. Fy fan va skämmigt.
February 21, 2003
Marqz wrote: [quote=Ogrebeast] För övrigt, vilken klass har inte råkat ut för en lärare som skrivit på whiteboard med overheadpenna? Det gjorde vår MATERIALFÖRVALTARE en gång när han var vikarie. Även det på högstadiet. (Visserligen hänt på Chalmers också)
På en spanskalektion i nian gick läraren ut och då passade jag o min kompis på att gå fram o kladda på whiteboardtavlan. Vi hade ritat på hela tavlan när läraren kom in. Hon upptäckte då en sak vi inte upptäckt: Det var inte whiteboard-pennor vi använt utan såna där vars färg inte försvinner när man suddar. Fy fan va skämmigt.
Ouch!! That gotta hurt
Vore hemsk om ni hade kladdat en massa skit om läraren och sedan försökt sudda ut precis innan hon kom tillbaka. Då hade det varit panik
September 11, 2002
det bästa är de där lärarna man aldrig får respekt för.. på högstadiet(många år sen) hade jag en vikarie som skulle presentera sig för oss.. han tänkte ett tag varpå han sa "hej, jag heter leif(kommer inte ihåg vad han hette men men). Jag ser illa, hör illa och jag luktar illa."
det var så han beskrev sig själv.. sen när han skulle gå ut och hämta en bok på lärarrummet missade han dörrhandtaget och gick rakt in i dörren.. han var ball, men inte så bra 🙂 och han luktade illa
September 1, 2002
fet_loa wrote: det bästa är de där lärarna man aldrig får respekt för.. på högstadiet(många år sen) hade jag en vikarie som skulle presentera sig för oss.. han tänkte ett tag varpå han sa "hej, jag heter leif(kommer inte ihåg vad han hette men men). Jag ser illa, hör illa och jag luktar illa."
det var så han beskrev sig själv.. sen när han skulle gå ut och hämta en bok på lärarrummet missade han dörrhandtaget och gick rakt in i dörren.. han var ball, men inte så bra 🙂 och han luktade illa
Hahahahahahaha... Fasiken vilken 0wnz0r1z1ng-lärare! 😛
2 Guest(s)