Dagens fysiklektion...HAHA|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dagens fysiklektion...HAHA
Marqz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 283
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 21, 2003 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Följande är hämtat direkt från vår fysiklektion idag. Läraren har vi förresten både i matte och fysik och han undervisar Fy A-B och Ma A-E. Han håller på att gå igenom ett tal som handlar om v-t-grafer o sånt.
Talet ser ut så här:
((6+2)*2)/2
Han stryker tvåorna eftersom de tar ut varandra och då är det alltså bara 6+2 kvar. Då säger han, helt allvarligt:
-6+2.. Det blir 7, tror jag. Varefter han skrev att 6+2=7
Då ropade nån i klassrummet:
-Men det är ju fel. Det ska vara 8.
Läraren vänder sig om, funderar lite och säger:
-Ja just det, det blir det. Men jag sa ju att jag bara trodde det blev 7.
Alla i klassen: laugh laugh laugh laugh

Nån mer som har roliga erfarenheter av lärare?

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
293615
March 21, 2003 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

sånt händer dagligen på min högskola... men... lixom d e rätt irrelevant om d händer för svaret är är inte det viktiga i sådana sammanhang.. utan det är beräkningarna o och analyserna som är det viktiga.. sen om d råkar bli nåt slarvfel på svaret, tror knappt vi får fel på det på våra tentor.. kanske nån poängs avdrag lr så...

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
293620
March 21, 2003 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, vår mattelärare är omänsklig. Hon räknar rätt på allting. Och dessutom grym på huvudräkning.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
293663
March 21, 2003 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo. Min lärare i fysik på högstadiet var helt sjuk. Han var störtskön!! Vi hade lektion i astrofysik och Anna i vår klass satt och läste lite i fysikboken samtidigt. Plötsligt lyfte hon blicken från boken och frågade vår lärare:

-"Det står nåt här om ko-meter. Vad är det?"

Då ritade lärarn upp en ko på tavlan med en avståndspil från var ände av kon och sa:

-"Så här långt är en ko-meter. Det är ett avstånd i rymden."
-"Jaha", svarar hon och fortsätter att läsa i boken medan lärarn fortsätter undervisningen.

Alla i klassen försöker hålla sig men det småfnittras ändå. Till slut så gick det upp ett ljus för henne och frågade:

-"Men vänta... kometer? Är inte det såna där grejer som flyger omkring i rymden?"

Då brast det totalt i klassrummet laugh

För övrigt, vilken klass har inte råkat ut för en lärare som skrivit på whiteboard med overheadpenna? Det gjorde vår MATERIALFÖRVALTARE en gång när han var vikarie. Även det på högstadiet. (Visserligen hänt på Chalmers också) laugh

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
293664
March 21, 2003 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi hade en kille i klassen som fick gå fram o förklara smidigare formler för läraren flera gånger..

Ogrebeast
Member
Medlem
293666
March 21, 2003 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: Vi hade en kille i klassen som fick gå fram o förklara smidigare formler för läraren flera gånger..

Kass lärare laugh

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
293697
March 21, 2003 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

vår fysik-lärare har kört fotboll med en papperskorg en gång 🙂

Biblo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 975
293735
March 21, 2003 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe mattefysiklärare kan vara härliga! 😀
Vår "Örjan" är grymmast! helt klart...
vet inte vart jag ska börja...
I matten då... Där har vi två stora svartatavlor plus en liten och en whiteboard endå skriver han på dörrarna o väggarna i klassrummet 😀
Sen om ingen vill svara går han o slår huvet i nåt lämpligt föremål ex rutor, tavlor väggar! ... för nån vecka sen i en fysiklektion för en etta.. blev det tyst... han går fram o slår huvet i en sån där kabelhållare vid en bänkrad och nån plåtbit från tackets kabelstege far ner o träffar en stackars etta i huvet 😀

Btw...han e skåning med som nu undervisar i småland... hellt klar störskön...

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
293755
March 21, 2003 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, ja kom ihåg i 9:an när vi hade fysikprov, och våran helt-jävla-off-fysiklärare (ful tjej med hår på näsan :spy:, trots att hon va typ 27) hade skrivit fel på formelsamlingen man fick. Jag rättade henne men hon höll fast vid att det va rätt. Men tillsslut så gick hon ändå och kollade upp det och självklart hade JAG rätt 8) laugh Ganska skoj med tanke på att typ nästan alla VG/MVG uppgifter skulle lösas med bl.a. just den formeln.

Fan va hon skämdes, man tycker ju att hon borde åminstånde sett felet när hon såg på det :arg:

ps: Ja jag fick alla rätt wink 😀 :bgrin:

ps2: mina gymnasie lärare r00xar :eye:

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
293934
March 21, 2003 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Våran NO-vikarie i högstadiet slog sönder en Coca Cola flaska med ett slag mot wirhborden. Han var bara liiiiiiitte förbannad på oss laugh vi garvade som fan, sen gick han ut och kom inte till baka den dagen lol

Marqz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 283
294341
March 22, 2003 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote:
För övrigt, vilken klass har inte råkat ut för en lärare som skrivit på whiteboard med overheadpenna? Det gjorde vår MATERIALFÖRVALTARE en gång när han var vikarie. Även det på högstadiet. (Visserligen hänt på Chalmers också) laugh

På en spanskalektion i nian gick läraren ut och då passade jag o min kompis på att gå fram o kladda på whiteboardtavlan. Vi hade ritat på hela tavlan när läraren kom in. Hon upptäckte då en sak vi inte upptäckt: Det var inte whiteboard-pennor vi använt utan såna där vars färg inte försvinner när man suddar. Fy fan va skämmigt. embarassed embarassed embarassed embarassed

Ogrebeast
Member
Medlem
294347
March 22, 2003 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Marqz wrote: [quote=Ogrebeast] För övrigt, vilken klass har inte råkat ut för en lärare som skrivit på whiteboard med overheadpenna? Det gjorde vår MATERIALFÖRVALTARE en gång när han var vikarie. Även det på högstadiet. (Visserligen hänt på Chalmers också) laugh

På en spanskalektion i nian gick läraren ut och då passade jag o min kompis på att gå fram o kladda på whiteboardtavlan. Vi hade ritat på hela tavlan när läraren kom in. Hon upptäckte då en sak vi inte upptäckt: Det var inte whiteboard-pennor vi använt utan såna där vars färg inte försvinner när man suddar. Fy fan va skämmigt. embarassed embarassed embarassed embarassed

Ouch!! That gotta hurt embarassed

Vore hemsk om ni hade kladdat en massa skit om läraren och sedan försökt sudda ut precis innan hon kom tillbaka. Då hade det varit panik laugh

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
295189
March 23, 2003 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

"Nu ska ni rä(c)kna med kurd-division"
Janina, min mattelärare...

Ogrebeast
Member
Medlem
295195
March 23, 2003 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu ska vi läsa fysik sa han och skrev "fisik" på tavlan. Inte min lärare, men ändå laugh

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
295215
March 23, 2003 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

det bästa är de där lärarna man aldrig får respekt för.. på högstadiet(många år sen) hade jag en vikarie som skulle presentera sig för oss.. han tänkte ett tag varpå han sa "hej, jag heter leif(kommer inte ihåg vad han hette men men). Jag ser illa, hör illa och jag luktar illa."

det var så han beskrev sig själv.. sen när han skulle gå ut och hämta en bok på lärarrummet missade han dörrhandtaget och gick rakt in i dörren.. han var ball, men inte så bra 🙂 och han luktade illa

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
295222
March 23, 2003 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: det bästa är de där lärarna man aldrig får respekt för.. på högstadiet(många år sen) hade jag en vikarie som skulle presentera sig för oss.. han tänkte ett tag varpå han sa "hej, jag heter leif(kommer inte ihåg vad han hette men men). Jag ser illa, hör illa och jag luktar illa."

det var så han beskrev sig själv.. sen när han skulle gå ut och hämta en bok på lärarrummet missade han dörrhandtaget och gick rakt in i dörren.. han var ball, men inte så bra 🙂 och han luktade illa

Hahahahahahaha... Fasiken vilken 0wnz0r1z1ng-lärare! 😛

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
295277
March 23, 2003 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

jag hade en idrottslärare som hade näshår ner till munnen typ 😕 😮

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 311
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL