March 8, 2004
hör bara på denna...
jag hjälper min kompis att plocka ihop en dator för circkus 15000 kronor..
allt är klart utom graffet som är ett 6800GT...
jag säger : du du får vänta ett tag med graffet det kommer inte in förens typ nån vecka...
Min kompis säger :okej, då tar jag det så pekar han---->FX 5950 vivo osv
Jag säger : ehhh :S det e hundra kronor billigare och är mycket sämre..
min kompis säger : skit samma det är det det bästa dom har i lager så..
jag säger : köp 9800 pro som e bättre och billigare (enligt mig) mer pisvärt iaf
så börjar vi disskutera om det och efter en stund häver han ur sig :
keften, det är min dator och det kortet ska jag ha för det e näst bäst för att det är näst dyrast 😀
jag bara började garva visste att jag inte kunde övertala honom inte ens med hot 🙄
ganska kul o få se hans min när vi kommer bencha i 3dmark03 osv och han får se att min dator som är sämre en hans endå klår honom 😀
March 8, 2004
m00pid00 wrote: Varför slog du inte ungen på käften?
Jag antar att ni båda är tretton år, om man kollar på stavningen iaf.
om du syftar på mig så har jag en del svårigheter.. jag är ordblind..
men det är alltid kul att någon kan tillföra något till en tråd som är medan till och vara just KUL .. Och sen så är jag 16 år bara så du vet det..
jag har även pratat mer med honom nu ikväll men han rå vägrar 😮
vissa tror fortfarande att dyrast är bäst som man gjorde när man va 4-5 år gammal 😀
July 13, 2002
Djeet wrote: [quote=m00pid00]Varför slog du inte ungen på käften?
men det är alltid kul att någon kan tillföra något till en tråd som är medan till och vara just KUL .. Och sen så är jag 16 år bara så du vet det..
vissa tror fortfarande att dyrast är bäst som man gjorde när man va 4-5 år gammal 😀
Tänkte inte ens på nått stavfel när jag läste ditt inlägg. Kollade igenom det igen nu; och visste, det innehöll en del småsaker som diSSkutera, endå osv. men faen ingen man bryr sig om när man läser igenom det lite snabbt. Satsindelningen och grammatiken (skiljetecken 🙄 ) är en annan sak, fast ärligt talat: "Orka engagera sig". Om det inte kommer naturligt, though shit, ska killen behöva anstränga sig varje ggn han skriver en post.
Så länge jag kan ögna igenom det utan att fasta en ggn per mening (som kråkans guide till internetragg eller vafasen det var) så är det skit det samma. Jag fattar utmärkt vad han vill ha sagt, och det ger tom. en bättre känsla av hur deras "relation" är då det beskrivs på hans eget "språk". Vill jag ha fint språk drar jag fram någon skönlitterär bok.
Och sparka din polare i pungen, hårt! Sen sätter du upp en annons på blocket och säljer en gf4mx för 11990:- och säger "KOLLA DÄR, min gode gode vän!!! Faen va dyrt! Måste vara asbra" så kan idioten köpa det och vara asglad med att innehava ett av sveriges "dyraste" grafikkort.
July 8, 2003
Elias667 wrote: [quote=Djeet][quote=m00pid00]Varför slog du inte ungen på käften?
Tänkte inte ens på nått stavfel när jag läste ditt inlägg. Kollade igenom det igen nu; och visste, det innehöll en del småsaker som diSSkutera, endå osv. men faen ingen man bryr sig om när man läser igenom det lite snabbt. Satsindelningen och grammatiken (skiljetecken 🙄 ) är en annan sak, fast ärligt talat: "Orka engagera sig". Om det inte kommer naturligt, though shit, ska killen behöva anstränga sig varje ggn han skriver en post.
Så länge jag kan ögna igenom det utan att fasta en ggn per mening (som kråkans guide till internetragg eller vafasen det var) så är det skit det samma. Jag fattar utmärkt vad han vill ha sagt, och det ger tom. en bättre känsla av hur deras "relation" är då det beskrivs på hans eget "språk". Vill jag ha fint språk drar jag fram någon skönlitterär bok.
Och sparka din polare i pungen, hårt! Sen sätter du upp en annons på blocket och säljer en gf4mx för 11990:- och säger "KOLLA DÄR, min gode gode vän!!! Faen va dyrt! Måste vara asbra" så kan idioten köpa det och vara asglad med att innehava ett av sveriges "dyraste" grafikkort.
En frågande angående det faktiskt... Om man säljer något extremt dyrt, nu snackar vi typ fyrdubbla priset jämfört med affärerna, kan man bli anmäld eller vad ska man säga? Alltså får man göra sånt?
July 13, 2002
caged wrote:
En frågande angående det faktiskt... Om man säljer något extremt dyrt, nu snackar vi typ fyrdubbla priset jämfört med affärerna, kan man bli anmäld eller vad ska man säga? Alltså får man göra sånt?
Ingen aning faktiskt, borde ju kunna vara nån sorts lurendrejeri. Men med hänsyn till sånt här skit http://www.aftonbladet.se/vss/.....84,00.html så tvivlar jag på det 😀
March 20, 2003
Elias667 wrote: [quote=caged] En frågande angående det faktiskt... Om man säljer något extremt dyrt, nu snackar vi typ fyrdubbla priset jämfört med affärerna, kan man bli anmäld eller vad ska man säga? Alltså får man göra sånt?
Ingen aning faktiskt, borde ju kunna vara nån sorts lurendrejeri. Men med hänsyn till sånt här skit http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,504784,00.html så tvivlar jag på det 😀
Aftonbladet är för roliga......budet slutade på EUR 28.050,00 och sist jag kollade så var nuffrorna efter kommat cent....visst 28.050 euro är massa pengar men ngra 93 miljoner är det itne...
February 1, 2002
Pim_ wrote: [quote=Elias667][quote=caged] En frågande angående det faktiskt... Om man säljer något extremt dyrt, nu snackar vi typ fyrdubbla priset jämfört med affärerna, kan man bli anmäld eller vad ska man säga? Alltså får man göra sånt?
Ingen aning faktiskt, borde ju kunna vara nån sorts lurendrejeri. Men med hänsyn till sånt här skit http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,504784,00.html så tvivlar jag på det 😀
Aftonbladet är för roliga......budet slutade på EUR 28.050,00 och sist jag kollade så var nuffrorna efter kommat cent....visst 28.050 euro är massa pengar men ngra 93 miljoner är det itne...
japp, 260000 sålde han den för... rätt mycket det med ändå 🙂
Edit: Polaren...
2 Guest(s)