November 10, 2003
January 12, 2004
det är inte så mycket kulan det är fel på, om du syftar på polisens ammo.
det är att dom saknar bättre och fler ickedödliga vapen som "stungun".
som det är nu går dom från batong till pistol, och med tanke på hur pass oskickliga dom är med sina vapen så är det ingen hit.
January 6, 2002
Vad ska de använda istället?
Är det bättre med kulor som går rakt igenom och kan skada/döda oskyldiga i närheten?
Svaret är kanske att svensk polis borde få använda tazer och andra icke dödliga vapen.
Sidan är ju för ensidig, tar inte upp vad som skall användas istället, möjligtvis att de ska gå tillbaka till den gamla ammon.
December 27, 2003
jag stöder hålspetsen, men tycker (givetvis) samtidigt att svenska polisen borde ha lite mer icke-dödliga vapen (det har börjat användas, i liten skala; alldeles för liten skala.
Sigen ska användas som en sista utväg, mot tungt beväpnade personer (läs: aktiva skjutare (rånarna i malexander mfl.))
April 18, 2003
Det har aldrig hänt att tredje part blivit skadad pga en genomskjutning men däremot är det många som blivit dödad pga dagens ammuniton, så för mej är valet enkelt, ta tillbaka den gamla ammon. Det är inte polisen som ska döma brottslingar till döden på brottsplatsen, vi har domstolar till det.
Sen ska polisen få tillgång till bättre skyddsmedel såsom elpistoler osv.
January 12, 2004
_Bjornstrom_ wrote: Varför ska man skriva på? kommer ju hjälpa skit mycke det vet ju alla!!!1
Sen så är det ynka 3 idioter där alla dragit kniv? mot polisen, så jag säger bara shit happens...
med tanke på hur pass inkompetenta poliserna är med sina vapen, så har det en stor betydelse.
December 17, 2005
obelix wrote: [quote=_Bjornstrom_]Varför ska man skriva på? kommer ju hjälpa skit mycke det vet ju alla!!!1
Sen så är det ynka 3 idioter där alla dragit kniv? mot polisen, så jag säger bara shit happens...
med tanke på hur pass inkompetenta poliserna är med sina vapen, så har det en stor betydelse.
Så du drar alla poliser över en kant ?
November 13, 2001
Polisen borde få fler vapen så dom åtminstone har bråkdelen av arsenalen de kriminella har. Det är inte mycket dödskjutningar av rabiata knarkmissfoster till kriminella i sverige.
Men visst, låt idioterna döda poliserna istället för det är mycket vettigare. Dom är bara inkompetenta idioter som inte gör någon nytta alls, man borde kanske rent av avskaffa hela polisväsendet?
Bullseye tröjor och inga vapen, det är något för poliserna så folk vet vart dom ska sikta med sina vapen.
Död åt alla poliser och leve de kriminella!!
November 4, 2001
Ammunition som är förbjuden i krig används av polisen... Vilken är lite fel.
Argumentet är att kulan inte ska fara vidare, men då ställer jag en motfråga:
Hur många poliser avlossar skott när det är folk runt omkring?
Är det inte värre att missa med en hålspetskula än att en vanlig kula går igenom en person on in i en annan?
Visst man kan missa med en vanlig kula också men den är ju inte lika skadlig.
Hålspeptskula = ganska säker död. Träffas man i benet tex, sliten den ju sänder allt inkl stora artärer/vener så man förblöder....
Samtidigt är det synd om polisen i sverige för dom ska nästan bli ihälsjutna innan dom får skjuta tillbaka.
August 2, 2001
SuperNova wrote: Ammunition som är förbjuden i krig används av polisen... Vilken är lite fel.
Argumentet är att kulan inte ska fara vidare, men då ställer jag en motfråga:
Hur många poliser avlossar skott när det är folk runt omkring?
Är det inte värre att missa med en hålspetskula än att en vanlig kula går igenom en person on in i en annan?
Visst man kan missa med en vanlig kula också men den är ju inte lika skadlig.Hålspeptskula = ganska säker död. Träffas man i benet tex, sliten den ju sänder allt inkl stora artärer/vener så man förblöder....
Samtidigt är det synd om polisen i sverige för dom ska nästan bli ihälsjutna innan dom får skjuta tillbaka.
Precis, en polis som skjuter ett skott mot en person när det är andra bakom borde inte ha vapen överhuvudtaget.
March 30, 2003
gilgo wrote: Polisen borde få fler vapen så dom åtminstone har bråkdelen av arsenalen de kriminella har. Det är inte mycket dödskjutningar av rabiata knarkmissfoster till kriminella i sverige.
Menar du att det borde vara fler dödsskjutningar? 😮 Om polisen ska storma en pundarkvart har dom span på det innan och kommer förberedda med automatvapen och motsvarande utrustning. Det är inte så att dom sparkar in dörrar på random för att det luktar knark när dom går förbi balkongen.
Polisen går inte runt och leker insatsstyrka. Därför behöver dom inte vara beväpnade som det. En pistol är nog respektingivande och kraftig. Kanske lite väl mycket faktiskt, speciellt om den är laddad med kulor som är gjorda för att döda.
March 11, 2003
Vad folk inte verkar förstå är att den här sortens ammunition ofta är mindre benägen att döda målet. Den skadar allvarligt, och det är precis meningen. Däremot leder helmantlad ammunition ofta till dödliga skador, då målet ofta är aktivt ända fram tills dess att polisen träffar ett ställe där boven dör.
Innan ni protesterar, kan ni ju fråga er själva vilket ni tror är värst. Att bli träffad av en av de här kulorna en gång, eller bli träffad av 7-8 stycken helmantlade.
Som obelix säger, så är problemet inte kulorna, utan polisens brist på utbildning och alternativa vapen mot våldsverkare.
Sen skulle jag vilja ha reda på var det berättas att Israel och USA skulle använda den här typen av ammunition mer än någon annan?
August 7, 2001
denstore wrote: Vad folk inte verkar förstå är att den här sortens ammunition ofta är mindre benägen att döda målet. Den skadar allvarligt, och det är precis meningen. Däremot leder helmantlad ammunition ofta till dödliga skador, då målet ofta är aktivt ända fram tills dess att polisen träffar ett ställe där boven dör.
Innan ni protesterar, kan ni ju fråga er själva vilket ni tror är värst. Att bli träffad av en av de här kulorna en gång, eller bli träffad av 7-8 stycken helmantlade.Som obelix säger, så är problemet inte kulorna, utan polisens brist på utbildning och alternativa vapen mot våldsverkare.
Sen skulle jag vilja ha reda på var det berättas att Israel och USA skulle använda den här typen av ammunition mer än någon annan?
Japp.
Vi i sverige ska alltid gå runt dom bra dyra lösningarna.
Det är enklare att säga t.ex. "stoppa kulan" "använd cykelhjälm".
December 17, 2005
denstore wrote: Vad folk inte verkar förstå är att den här sortens ammunition ofta är mindre benägen att döda målet. Den skadar allvarligt, och det är precis meningen. Däremot leder helmantlad ammunition ofta till dödliga skador, då målet ofta är aktivt ända fram tills dess att polisen träffar ett ställe där boven dör.
Innan ni protesterar, kan ni ju fråga er själva vilket ni tror är värst. Att bli träffad av en av de här kulorna en gång, eller bli träffad av 7-8 stycken helmantlade.Som obelix säger, så är problemet inte kulorna, utan polisens brist på utbildning och alternativa vapen mot våldsverkare.
Är det inte bra att dom dör i stället för att åka i fängelse. Och slösa en massa skattepengar på det ?
August 7, 2001
_Bjornstrom_ wrote: [quote=denstore]Vad folk inte verkar förstå är att den här sortens ammunition ofta är mindre benägen att döda målet. Den skadar allvarligt, och det är precis meningen. Däremot leder helmantlad ammunition ofta till dödliga skador, då målet ofta är aktivt ända fram tills dess att polisen träffar ett ställe där boven dör.
Är det inte bra att dom dör i stället för att åka i fängelse. Och slösa en massa skattepengar på det ?
Det där är en attityd jag föraktar. PENGAR! PENGAR!
March 11, 2003
dree wrote:
Japp.
Vi i sverige ska alltid gå runt dom bra dyra lösningarna.
Det är enklare att säga t.ex. "stoppa kulan" "använd cykelhjälm".
Det som kanske känns som det största problemet är väl att ligister och våldsverkares inställning verkar ha nått punkten där de tycker sig tycka att det inte medför några allvarliga problem när uniformerad polis drar vapen. På fullt allvar anser jag att alla som agerar våldsamt mot en polis med draget vapen är värd att skjutas. Är man så jävla dum, så bör ens gener inte få föras vidare.....
December 17, 2005
dree wrote: [quote=_Bjornstrom_][quote=denstore]Vad folk inte verkar förstå är att den här sortens ammunition ofta är mindre benägen att döda målet. Den skadar allvarligt, och det är precis meningen. Däremot leder helmantlad ammunition ofta till dödliga skador, då målet ofta är aktivt ända fram tills dess att polisen träffar ett ställe där boven dör.
Det där är en attityd jag föraktar. PENGAR! PENGAR!
Bara för att du är fattig ;p
men om du missat det, så handlar nästan allt om pengar..
January 12, 2004
_Bjornstrom_ wrote: [quote=denstore]Vad folk inte verkar förstå är att den här sortens ammunition ofta är mindre benägen att döda målet. Den skadar allvarligt, och det är precis meningen. Däremot leder helmantlad ammunition ofta till dödliga skador, då målet ofta är aktivt ända fram tills dess att polisen träffar ett ställe där boven dör.
och hur mycket förloras i skatteintäkter om en oskyldig eller sjuk dödas?
1 Guest(s)