February 11, 2004
jag o nåra kompisar va ute o gick en sväng förrut, vi går då förbi 3 killar, och vi pratar väll o skrattar och har kul som vanligt.
"Hårdingarna" börjar KONSTIGT nog o skrika nått kom da lr nått annat som hårdingar skriker. När vi sedan stannar vid ens hus. Så kommer dessa tre killar efter. Dom skriker nått om att vi skrattar för att deras kompis tydligen grät, lr nått. Hmm sa vi, det hörde vi inte ens. (dom lukta sprit kan tilläggas på en måndag). Efter diverse skrik och knuffar så går dom till baka. Vi står kvar och pratar ett tag, när en av dom kommer tillbaka igen. Han skriker lite till, och går sedan tillbaka. Vi fortsätter sedan att gå hem till mig. När vi gått 200 meter så vänder vi oss om och ser att han är efter oss igen. Han hara nu med sig nån annan ganska vettig kompis som tykr att den andra ska lugna ner sig. Sedan ser vi att det kommer en massa folk längre ner på gatan. Den vettiga säger då skynda er, dom kommer för att slå ner er nu !
Asså vart är folket på väg. Dom första vi prata me va nog inte mer än 90:ier, en som kände igen dom, men dom andra va nog äldre.
Inte för att jag är speceiellt gammal men... På den tiden som jag gick i högstadiet så va de inte så ialla fall :blink:
November 4, 2001
Mycket bråk och skit idag.
Finns egentligen bara ett tips:
Gå där ifrån.. kommer det ett gäng på 5-6 personer och man kanske lyckas slå ner 2-3 så drar resten kniv eller pistol. När du sedan ska kuta är du så trött efter fighten så du är körd.
Lite allmäna tipps som kan rädda livet på än i sånna här situationer är:
1. Gå sakta och håll koll på vart dom befinner sig. Närmar dom sig försök komma utom synhåll och sedan kuta uta bara H-Vette, Ser dom att du springer blir det sport att jaga än.
2. Ha nycklar eller mobil i värsta fall i handen och gå så nära hus (gärna där det lyser i fönstrena). Skulle dom komma för nära och ta tag i dig eller så kasta det du har i handen rakt igenom en ruta bara. betala ägaren tar du hand om sedan. Gör man detta och samtidigt skriker hjälp eller liknande kn du vara tämmligen säker på att ägaren till rutan kommer och kollar vafan det är som försegår.
En sa som kanske skulle kunna fungera:
När allt är kört och man kanske får tanken att slåss efter bästa förmåga eller skydda sig efter bästa förmåga finns det en sak kvar:
Nu kommer alla garva och säga du är inte klock men men.
Spela helt idiotisk, tänk er själva om det kommer fran en kille som inte verkar klok. Det inns ett tillfälle då utseende, storlek inte spelar någon roll. Hur vinner man över någon som är berädd att förlora allt?
Om du skulle skrämma skiten ur killarna som "skall bråka" kanske, med lite tur att dom tänkker "han är inte klok han kan ju göra vad som hellst.. vi lägger ner".
Sakerna jag har sagt är bara "i fall att" ni använder alla tips osv på egen risk osv. jag ansvarar inte för er!
bästa sättet är att prata sig ur situationerna. har alltid fungerat för mig.
September 3, 2001
minns att jag för 4-5 år sedan brukade besöka en kompis i Flemmingsberg här i sthlm. Då var de rena kriget varje dag. Dom ville beskydda "sitt revir" från andra från närliggande kommuner som kom och kaxade. Dom tyckte att dom var balla o sprang runt med butterfly's, luftpistoler, järnrör o allt det där. Egentligen var det bara småbarn som höll på så här (13-16 år) och den ena galnare än den andra, alla hade väl någon slags damp/adhd.
Var på ett disko en gång med ovannämnda kompis och jag trodde att vi var där för att ha kul, dansa o kanske få sig nån fin tös. Tydligen inte. Det var fullt av fjortisar med pubertetsproblem som bara ville ha bråk o tjaffsa med väktarna och allt som rörde sig. Räknade upp till 5 mindre allvarliga tjaffs och två slagsmål i vilket en annan barndomsvän var inblandad (han skallade sönder näsan på en tjaffsande idiot). Detta var i huddinge. Ah.. dessutom fanns två stora grupper där som skulle slåss då några av killarna i ena gruppen hade slagit ner en av den andra gruppen för att den killen i sin tur hade slagit brorsan till första gruppen osv osv...
Det ska tilläggas att dessa områden inte ens är de värsta i trakterna.
Jadu... Dagens ungdomar.... ingen aning.
November 26, 2002
SuperNova wrote:
2. Ha nycklar eller mobil i värsta fall i handen och gå så nära hus (gärna där det lyser i fönstrena). Skulle dom komma för nära och ta tag i dig eller så kasta det du har i handen rakt igenom en ruta bara. betala ägaren tar du hand om sedan. Gör man detta och samtidigt skriker hjälp eller liknande kn du vara tämmligen säker på att ägaren till rutan kommer och kollar vafan det är som försegår.
det är dessutom inte ens olagligt
November 4, 2001
är / var discjockey när man gick på mellan/högstatidet.
Vid ett tillfälle kollade vi i "beslagtagna saker" skåpet..
Här var det allt ifrån 20cm köksknivar till fruktknivar som var fastlödda på knogjärn osv. notera att detta var ungar som gick i 6an till 9an.. helt sjukt.
November 6, 2001
Kame_boy wrote: minns att jag för 4-5 år sedan brukade besöka en kompis i Flemmingsberg här i sthlm. Då var de rena kriget varje dag. Dom ville beskydda "sitt revir" från andra från närliggande kommuner som kom och kaxade. Dom tyckte att dom var balla o sprang runt med butterfly's, luftpistoler, järnrör o allt det där. Egentligen var det bara småbarn som höll på så här (13-16 år) och den ena galnare än den andra, alla hade väl någon slags damp/adhd.
Var på ett disko en gång med ovannämnda kompis och jag trodde att vi var där för att ha kul, dansa o kanske få sig nån fin tös. Tydligen inte. Det var fullt av fjortisar med pubertetsproblem som bara ville ha bråk o tjaffsa med väktarna och allt som rörde sig. Räknade upp till 5 mindre allvarliga tjaffs och två slagsmål i vilket en annan barndomsvän var inblandad (han skallade sönder näsan på en tjaffsande idiot). Detta var i huddinge. Ah.. dessutom fanns två stora grupper där som skulle slåss då några av killarna i ena gruppen hade slagit ner en av den andra gruppen för att den killen i sin tur hade slagit brorsan till första gruppen osv osv...
Det ska tilläggas att dessa områden inte ens är de värsta i trakterna.Jadu... Dagens ungdomar.... ingen aning.
Flemingsberg, där går jag i skolan 😀
February 1, 2002
hmm sjukt, jag blev jagad av 2 st för några år sen... riktigt galna va dem men hann i fatt mig för de sprang framför ett tåg vilket jag aldrig trodde de skulle göra så jag saktade ner och andades..
De tröck upp mig mot en vägg och fråga varför jag tjaffsade, kom på nu att en av dem va mkt mindre än mig så han tog jag i riktigt hårt och kastade åt sidan och började lungt snacka med den andre och han smälte till slut och höll bort sin arge polare som tydligen hade druckit ganska så mkt.
Har stött på dem flera ggr efter och de har båda två varit nästan överdrivet trevliga.
Detta va ganska många år sen nu men man tackar ju nån där uppe för inte de va två galningar med knivar.
Just ja, sen bara några veckor efter så åkte jag bil genom stan för att komma hem efter ha varit hos en kompis då ett större gäng går mitt i vägen och dricker öl.
Jag lägger mig bakom i ca 1min men de flyttar sig inte en centimeter åt sidan så jag tutar lite lätt då flyttar de på sig så jag tackar och åker iväg, några meter frånför dem så ser jag glasflaskor landa framför mig.. tror en träffade antennen och missade bilen som tur var.
July 18, 2003
Det är för jävla illa om man får uttrycka det så, detta har hänt mig endast en gång och då bor jag i en liten skit stad i småland. Men jag lyckades att parta mig ur det.
Supernovas tips var annars rätt bra!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 14, 2002
Polaren blev nedslagen en gång här i stuvsta när "hagsätra gang" kom hit som de alltid brukar göra... och detta bara för att han inte hade några ciggaretter att bjuda på (han röker inte ens).. han hamnade på sjukhus med ett brutet revben eller vad det var, han heter miiicke på NH 😛
December 18, 2002
Ctrl wrote: "Never underestimate stupid people in large groups"
True true! :)R
Yäyä, de blir nog normala på ett par år... om man så måste banka in folkvett i dom.
Inte jag då men... nåt annat snille som hamnar i girlfajt med dessa pojkar. :bgrin:
Dagens ungdomar blir som dom blir pga föräldrarna.
skulle jag vilja påstå. 🙄
2 Guest(s)