Dagens ungdommar :cy:|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dagens ungdommar :cy:
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
698688
August 18, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte för att verka vara rasist, men hur kan det finnas folk som inte förstår varför många (Jag t.ex.) har fördommar om invandrare?

Jag säger inte att alla invandrare är körd. Så lägg ner.

Miiicke
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 136
698689
August 18, 2004 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

är inget emot invandrade . det jag menade är att vad dom killarna hade kunnat göra.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
698702
August 19, 2004 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

Mind och Keffing, helt rätt gjort ;D!

Har själv varit med om detta ett flertal gånger. Blivit jagad, hotad osv. Själv givit stryk i självförsvar.

Det är osäkra invandrare i större gäng som håller till i centrala delar av stan. Dem går och viftar med sina knivar och har sig. Polisen gör inte mycket åt saken heller, precis som om dem skulle vara rädda. Dem känner ju för fan igen alla dessa ansikten efter att dem stått och lodat sig över allt där det finns små, skabbiga flickor (i ocz ålder).

Usch, avskyr det. Man kan inte gå förbi dessa gäng, skratta och ha kul utan att dem skall dra igång något. Troligtvis känner dem likadant, då det finns en hel del svenskar som uttrycker sig för att vara rasister. Jag anser dock att denna lilla skara som dem utgör inte är något hot jämfört med alla invandrare. Dem värsta rasisterna är fan Sveriges invandrare. Hade jag fått avgöra hade dem varit ute ur landet för länge sedan.

Har ni någon gång stött på äldre personer som skall försöka vara tuffa? Det har jag också gjort ett flertal gånger (~5). Sist för några dagar sedan, då var det en man som var lång och halvfet som kom fram till mig när jag stod och samtalade med min kusin och några kamrater som jag inte mött under hela sommarn. Han håll sin skalle 10 cm från min och snackade en massa skit. I sådana lägen är det bara att kolla dem i ögat och vara beredd på det värsta. Nåja, det löste sig smärtfritt denna gång då han insåg vad han höll på att ge sig in på.

En annan händelse, som utspelade sig för ca 2 veckor sedan då. Det var som så att jag mötte upp en kompis till mig på busstorget för att ha lite kul på krogen.
När vi är på väg därifrån kommer även då en äldre man (~35 år) fram till mig och höjer gadden. "Vill du boxas?", säger han otydligt, söpen som han var. "Nej, tack. Jag avstår.", svarar jag och tänker gå vidare. Jag förstod att detta inte skulle fungera, så jag tittar på honom, som då står ca 30-40 cm framför mig, fortfarande med gadden uppe. Han fortsätter att vifta hotfullt med nävarna inte många centimeter från ansiktet, så jag backar och varnar honom samtidigt, men han fortsätter. Rätt som det är dyker ännu en person upp framför mig och trycker sig intill mig, det visar sig vara hans kamrat. Vid detta tillfälle blir jag så sur att det blixtrar till i mig. Jag stannar upp och gör mig redo för slagsmål; "Jag känner mig hotad", säger jag och fyrar av en hastig, rak vänster mot "kompisen" som faller omkull på stört. Inte ett ord utväxlades efter det och dem vågade inte längre rikta sina blickor mot oss, utan försvinner därifrån så fort "kompisen" blivit stabil på fötterna igen.
I.o.m. det slaget hade jag visat vem som bestämde. Jag markerade att dem hade gått över gränsen. Jag anser inte att jag gjorde fel då jag klart och tydligt sade att jag inte ville bråka, men om dem inte slutade så skulle jag försvara mig.

Dessa ungdomsgäng har verkligen något fel i huvuduet. Deras föräldrar borde göra någonting åt det, likaså staten. De äldre männen som ger sig på mig har jag verkligen ingen förståelse för. Varenda gång har samtliga situationer kommit helt oprovocerat. Helt helvete med dem!

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
698783
August 19, 2004 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

NH|SiBBoR wrote: Mind och Keffing, helt rätt gjort ;D!

Har själv varit med om detta ett flertal gånger. Blivit jagad, hotad osv. Själv givit stryk i självförsvar.

Det är osäkra invandrare i större gäng som håller till i centrala delar av stan. Dem går och viftar med sina knivar och har sig. Polisen gör inte mycket åt saken heller, precis som om dem skulle vara rädda. Dem känner ju för fan igen alla dessa ansikten efter att dem stått och lodat sig över allt där det finns små, skabbiga flickor (i ocz ålder).

Usch, avskyr det. Man kan inte gå förbi dessa gäng, skratta och ha kul utan att dem skall dra igång något. Troligtvis känner dem likadant, då det finns en hel del svenskar som uttrycker sig för att vara rasister. Jag anser dock att denna lilla skara som dem utgör inte är något hot jämfört med alla invandrare. Dem värsta rasisterna är fan Sveriges invandrare. Hade jag fått avgöra hade dem varit ute ur landet för länge sedan.

Har ni någon gång stött på äldre personer som skall försöka vara tuffa? Det har jag också gjort ett flertal gånger (~5). Sist för några dagar sedan, då var det en man som var lång och halvfet som kom fram till mig när jag stod och samtalade med min kusin och några kamrater som jag inte mött under hela sommarn. Han håll sin skalle 10 cm från min och snackade en massa skit. I sådana lägen är det bara att kolla dem i ögat och vara beredd på det värsta. Nåja, det löste sig smärtfritt denna gång då han insåg vad han höll på att ge sig in på.

En annan händelse, som utspelade sig för ca 2 veckor sedan då. Det var som så att jag mötte upp en kompis till mig på busstorget för att ha lite kul på krogen.
När vi är på väg därifrån kommer även då en äldre man (~35 år) fram till mig och höjer gadden. "Vill du boxas?", säger han otydligt, söpen som han var. "Nej, tack. Jag avstår.", svarar jag och tänker gå vidare. Jag förstod att detta inte skulle fungera, så jag tittar på honom, som då står ca 30-40 cm framför mig, fortfarande med gadden uppe. Han fortsätter att vifta hotfullt med nävarna inte många centimeter från ansiktet, så jag backar och varnar honom samtidigt, men han fortsätter. Rätt som det är dyker ännu en person upp framför mig och trycker sig intill mig, det visar sig vara hans kamrat. Vid detta tillfälle blir jag så sur att det blixtrar till i mig. Jag stannar upp och gör mig redo för slagsmål; "Jag känner mig hotad", säger jag och fyrar av en hastig, rak vänster mot "kompisen" som faller omkull på stört. Inte ett ord utväxlades efter det och dem vågade inte längre rikta sina blickor mot oss, utan försvinner därifrån så fort "kompisen" blivit stabil på fötterna igen.
I.o.m. det slaget hade jag visat vem som bestämde. Jag markerade att dem hade gått över gränsen. Jag anser inte att jag gjorde fel då jag klart och tydligt sade att jag inte ville bråka, men om dem inte slutade så skulle jag försvara mig.

Dessa ungdomsgäng har verkligen något fel i huvuduet. Deras föräldrar borde göra någonting åt det, likaså staten. De äldre männen som ger sig på mig har jag verkligen ingen förståelse för. Varenda gång har samtliga situationer kommit helt oprovocerat. Helt h*****e med dem!

Tycker du gjorde helt rätt, fyfan va man kan bli sur på sådana personer. Som ska vara nått genom att slåss, sen åker de på däng och då får de en jävla fart därifrån. Fyfan.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
698997
August 19, 2004 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz: Haha, jag hade när jag va 8, men mina klasskompisar... Dessutom har ju inte några 13 åringar fått några muskler. Min kompis lillebrorsa är 13 bast, 1 dm längre än mig och 20 kg lättare. Och jag har inte mycket fett på kroppen... Så visst, ni får gärna försöka bryta nacken av mig, en femma på att ni inte orkar...

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
699002
August 19, 2004 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]ocz: Haha, jag hade när jag va 8, men mina klasskompisar... Dessutom har ju inte några 13 åringar fått några muskler. Min kompis lillebrorsa är 13 bast, 1 dm längre än mig och 20 kg lättare. Och jag har inte mycket fett på kroppen... Så visst, ni får gärna försöka bryta nacken av mig, en femma på att ni inte orkar...

Okej, är ungefär 169+att jag väger 60 kg... Säg vad ni vill, men jag har fan inge fett, ganska stora biceps+ sixpack. 8)

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
699012
August 19, 2004 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

du har väl en enorm penis då eftersom du väger så mycket...

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
699013
August 19, 2004 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]ocz: Haha, jag hade när jag va 8, men mina klasskompisar... Dessutom har ju inte några 13 åringar fått några muskler. Min kompis lillebrorsa är 13 bast, 1 dm längre än mig och 20 kg lättare. Och jag har inte mycket fett på kroppen... Så visst, ni får gärna försöka bryta nacken av mig, en femma på att ni inte orkar...

Okej, är ungefär 169+att jag väger 60 kg... Säg vad ni vill, men jag har fan inge fett, ganska stora biceps+ sixpack. 8)

Bildbevis krävs innan jag tror på dig, så det är bara slänga upp en eller flera bilder på webben så vi alla kan avvundas din vältränade kropp :P.

Jaja, varför jag egentligen svarar är för att jag tänkte säga: håller er till ämnet!

ocz
Member
Medlem
699023
August 19, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]du har väl en enorm penis då eftersom du väger så mycket...

Vad fan vet du om det? Jag har väl normal, peddo 🙄

NH|Sibbor, synd att digitalcams'en drog till arlanda för 30 min sen. Hah, får väl bygga muskler ett tag tills dom e tebax wink

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
699024
August 19, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]ocz: Haha, jag hade när jag va 8, men mina klasskompisar... Dessutom har ju inte några 13 åringar fått några muskler. Min kompis lillebrorsa är 13 bast, 1 dm längre än mig och 20 kg lättare. Och jag har inte mycket fett på kroppen... Så visst, ni får gärna försöka bryta nacken av mig, en femma på att ni inte orkar...

Vad gör det? Muskler spelar en väldigt liten roll i slagsmål... Jag är 186 och väger runt 66 kg. Tror nog att jag skulle sänka dig ganska lätt. 😉

ocz
Member
Medlem
699032
August 19, 2004 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ocz][quote=[Gamepredator] Sulan]ocz: Haha, jag hade när jag va 8, men mina klasskompisar... Dessutom har ju inte några 13 åringar fått några muskler. Min kompis lillebrorsa är 13 bast, 1 dm längre än mig och 20 kg lättare. Och jag har inte mycket fett på kroppen... Så visst, ni får gärna försöka bryta nacken av mig, en femma på att ni inte orkar...

Vad gör det? Muskler spelar en väldigt liten roll i slagsmål... Jag är 186 och väger runt 66 kg. Tror nog att jag skulle sänka dig ganska lätt. 😉

Gör du säkert

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
699036
August 19, 2004 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

jag är jättestark och jag spöar nog er allihopa, jag går i boxning och sånt!

haha, ser ni inte hur löjligt det ser ut? lägg ner nu 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
699040
August 19, 2004 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: jag är jättestark och jag spöar nog er allihopa, jag går i boxning och sånt!

haha, ser ni inte hur löjligt det ser ut? lägg ner nu 😉

Precis, ingen står upp efter en fot i nötterna. 😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
699042
August 19, 2004 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte precis skriva det.

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
699425
August 19, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

*blitz* wrote: Det är för j**la illa om man får uttrycka det så, detta har hänt mig endast en gång och då bor jag i en liten skit stad i småland. Men jag lyckades att parta mig ur det.

Hehe, fan va schysst, det är nog bästa metoden ändå. 🙂
Nä men det är trevligare när folk som är skitfulla blir jätteglada och tycker om alla jättemycket. Fan så mycket trevligare än dom som vill slå ner folk.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
699627
August 20, 2004 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Sortima][quote=Ctrl]"Never underestimate stupid people in large groups"

se bara på nazismen extremt bra exempel på att man ej ska underskatta dom

Vad jag har fått erfara så är det inte nazisterna som bråkar mest. Inte här i.a.f...

På min skola kan man knappt gå in en korridor utan att bli hotad. Eller på högstadiet var det så. Sen satte jag en kille på plats. Så slutade de bråka med mig och mina vänner. 😛

Syftade mest på 30-40 talet ... har åkt i backen ett par gånger pga "utlänningar" det är mest otrevligt ...tycker det suger att man ska behöva gå runt med sug i magen så fort det är stora grupper av ovannämnda i närheten

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
699638
August 20, 2004 - 1:53 am
sp_Permalink sp_Print

mm... men iaf, jag går alltid omkring med en teleskop-batong nuförtiden... förut så tänkte jag att om det kom några wallas så kunde man slå ner dom, men efter att en polare till mig blev nerslagen utanför sin skola i rissne (it-gymnasiet, vet att några här ska börja där) av ett pack me bl... utlänningar så har jag ändrat min ståndpunkt... har faktiskt fått användning för den, inte i slagsmål men i avskräckande syfte... kan ju berätta en kort historia till..

det var i rinkeby centrum typ i somras... jag var där med en polare o skulle köpa ett flak läsk på en turkkiosk (3 för 10), och när vi var påväg hem så kom det då ett pack me turkar.. dom typ börjar hålla på och så, men jag drar bara upp batonen o håller den i handen... har aldrig sett ett gäng skingra sig så snabbt... antar att ingen ville riskera en spräckt skalle, det är ju bara kul att hoppa på folk när man själv inte riskerar nåt

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
699656
August 20, 2004 - 6:48 am
sp_Permalink sp_Print

Det verkar som om nästan allt det här händer i stockholms förorter?
Verkar ju helt livsfarligt att ens visa sig där.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
699657
August 20, 2004 - 6:51 am
sp_Permalink sp_Print

Haha tydligen, här är det aldrig något sådant iaf (Upplands Väsby). =)

McFatty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
699715
August 20, 2004 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Det verkar som om nästan allt det här händer i stockholms förorter?
Verkar ju helt livsfarligt att ens visa sig där.

Absolut. Brända bilvrak och gängslagsmål varje helg när tunnelbanan slutat gå. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL