Dagens ungdommar :cy:|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dagens ungdommar :cy:
desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
sp_UserOfflineSmall Offline
699742
August 20, 2004 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: [quote=caged]Det bästa tipset om man blir jagad och personen(erna) springer efter är att helt stanna upp och slå ETT slag. Träffar man när de springer emot en så kan även den största personen gå ner.

Om du nånsin sett en riktig fight så vet du också att ett slag inte slår en medvetslös, eller risken för det skulle hända är minimal.

Chansen att någon träffar rätt är minimal ja, tyvär så fattar inte folk vart dom ska slå utan dom vevar ju bara på för kung och fosterland. En smäll på hakspetsen och du sitter ner. Testa att slå till dig själv lite rakt upp på hakspetsen och du ser att du blir lite yr av det. Dra en rallarswing där så ligger du ner. Finns andra ställen som är bra också... =)

Man borde lägga in sprängdeg i sin gamla mobil som detonerar när man får ett SMS med ett viss kombination av siffror. Då får dom gärna råna mobben av en också, så skickar man ett sms efter 5 minuter och låter Darwin sköta resten.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
699753
August 20, 2004 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

jävligt friskt det där med sprängdegen ! 😀 kul om duråkar få en impuls av misstag genom den när du har den

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
699889
August 20, 2004 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Det verkar som om nästan allt det här händer i stockholms förorter?
Verkar ju helt livsfarligt att ens visa sig där.

Nejdå, det händer en hel del här nere i Malmö också. Vet inte om ni läste om han som blev knivskuren i Rosengård? Jo det var iallafall två gäng (typ 16år) som börja bråka på en fest. Så gick en kille (typ 20år) emellan men då blev han knivskuren och dog senare i av skadorna. Ambulansen kunde var i närheten och kunde kommit tidigt till platsen. Men eftersom att de fått direktiv att inte åka in där utan poliseskort (eftersom att polisen inte själv åker in där utan extra backup) så fick de stå och vänta.

Tur att man bor i "rikemanaområde" :cy:

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
699893
August 20, 2004 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Json_81]Det verkar som om nästan allt det här händer i stockholms förorter?

Nejdå, det händer en hel del här nere i Malmö också. Vet inte om ni läste om han som blev knivskuren i Rosengård? Jo det var iallafall två gäng (typ 16år) som börja bråka på en fest. Så gick en kille (typ 20år) emellan men då blev han knivskuren och dog senare i av skadorna. Ambulansen kunde var i närheten och kunde kommit tidigt till platsen. Men eftersom att de fått direktiv att inte åka in där utan poliseskort (eftersom att polisen inte själv åker in där utan extra backup) så fick de stå och vänta.

Knepigt läge, de i ambulansen skulle förmodligen begått tjänstefel om de åkte in också. :cy:

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
699895
August 20, 2004 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Bromma = mediaghetto=många "täta" personer. 🙄 + bortskämda unger like me 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
699896
August 20, 2004 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Händer även i denna lilla håla jag bor i.

Person som sköt tanter med luftgevär.
Bor mycket friskt folk runt om i landet.

ocz
Member
Medlem
699897
August 20, 2004 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Händer även i denna lilla håla jag bor i.

Person som sköt tanter med luftgevär.
Bor mycket friskt folk runt om i landet.

"Fucking-Åmål" 8)

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
699898
August 20, 2004 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Knepigt läge, de i ambulansen skulle förmodligen begått tjänstefel om de åkte in också. :cy:

Nja, det tror jag inte... Men jag hade iallafall inte rikserat att bli knivhuggen...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
699902
August 20, 2004 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Dra ett slag i tiningen hårt så mår personen ifråga inte så bra.

Hur som helst har man väl råkat ut för lite saker men inget jätteallvarligt mest folk som börjat kaxat och vevat och träffa en smäll för att sen gå därifrån.

Ett tex. är när jag och 6st varav 3 brudar polare står vid en busshållplats och väntar på bussen(hade varit på fest) så kommer ett gäng på kansek 7pers eller så som kommer fram och skriker och frågar när bussen går så vet inte polaren så hade jag varit och pissat och kommer upp där dem står så pekar polaren på mig och säger "han vet när den går" så säger jag "nej, jag har ingen aning det finns för fan en busstidstabell" så börjar han veva och träffat några slag dock inte så hårt men han träffade ett precis över tinigen på mig och det kändes ju men det var inte mycket att göra på dem där jävla pajasarna, dem slog även till min polare som var rätt borta när dem kom och frågade. Men det var väl det sen drog dem från busshålltsplatsen.. har väl hänt några liknande saker också.

Jag slår aldrig första slaget och tror jag aldrig kommer göra det därav kan man ligga risigt till. Jobbigt när större gäng ska komma och tjaffsa med typ 3st pers för dem inte kan gå på några som är fler eller så. Fegisar.

Callister
Member
Medlem
699905
August 20, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu fick du fel med quoten DiDi, jag skrev inte sådär. 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
699909
August 20, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Nu fick du fel med quoten DiDi, jag skrev inte sådär. 🙂

Nöjd?

Callister
Member
Medlem
699911
August 20, 2004 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Callister]Nu fick du fel med quoten DiDi, jag skrev inte sådär. 🙂

Nöjd?

Jepp, får ju inte förväxla mig med sådana meningar du hade innan, det är ju inte sån jag är. :-$

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
699943
August 20, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Json_81]Det verkar som om nästan allt det här händer i stockholms förorter?

Är väl 3 som dött nu i knivbråk de senaste två veckorna? Läste det i tidningen idag. Eller den tredje har inte dött, men fick kniv i lungan och hjärtat så han klarar sig troligtvis inte. Sen är det massa som blivit skadade också senaste tiden.

Var väl ett knivbråk mellan föräldrar i veckan också?

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
699965
August 20, 2004 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Bromma = mediaghetto=många "täta" personer. 🙄 + bortskämda unger like me 🙂

Menar du att Bromma är ett av rikemans-områdena i trakten av Stockholm ?

ocz
Member
Medlem
700103
August 20, 2004 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Super-Svensson wrote: [quote=ocz]Bromma = mediaghetto=många "täta" personer. 🙄 + bortskämda unger like me 🙂

Ja där jag bor. Sen finns det många sunkiga områden som vissa ser som bromma. Har flera kompisar vars föräldrar badar i pengar...

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
700121
August 20, 2004 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: lycka till att kasta dagens mobiler genom en fönsterruta.

btw, fulla mäniskor är jobbiga, var på en kamping i sommar, en polare som var med vars flickvän var på smällen ringde och lurade hem honom, men när vi skulle åka från kampingen (jag åkte bara med till porten i bilen) så var det en full fjortis som vägrade flytta på sig trots att jag vevade ner rutan och roppade att det var Akut.
så vi körde helt enkelt på honom.
aldrig känt så skönt i hela mitt liv.
det var inte hårt, han knuffades bara till men han hamnade på min sida av bilen och jag slängde upp dörren på han.
wow flera års av aggresioner som slank ut där.

meningslöst våld, aldrig känts så skönt bara man är på rätt sida av stryket.

dendär var riktigt bra.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
700150
August 20, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Super-Svensson][quote=ocz]Bromma = mediaghetto=många "täta" personer. 🙄 + bortskämda unger like me 🙂

Ja där jag bor. Sen finns det många sunkiga områden som vissa ser som bromma. Har flera kompisar vars föräldrar badar i pengar...

May you burn in hell. 🙄
Bor faxist i botkyrka, men inte bortåt Norsborg-Alby-Hallunda...:P

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
700534
August 21, 2004 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=Super-Svensson][quote=ocz]Bromma = mediaghetto=många "täta" personer. 🙄 + bortskämda unger like me 🙂

Haha !
Det finns rikt folk överallt, men om om vi jämför medelinkomsten i Bromma mot ställen såsom Djursholm och Danderyd så är ni fattiglappar hela bunten.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
700538
August 21, 2004 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Super-Svensson wrote: [quote=ocz][quote=Super-Svensson][quote=ocz]Bromma = mediaghetto=många "täta" personer. 🙄 + bortskämda unger like me 🙂

Haha !
Det finns rikt folk överallt, men om om vi jämför medelinkomsten i Bromma mot ställen såsom Djursholm och Danderyd så är ni fattiglappar hela bunten.

Ska vi sätta stopp för det här och vara glada för att vi inte bor i rinkeby? :bgrin: 😉

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
700540
August 21, 2004 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote:
Ska vi sätta stopp för det här och vara glada för att vi inte bor i rinkeby? :bgrin: 😉

heh jag bor granne med rinkeby...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 209
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL