Dags att börja träna?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dags att börja träna?
Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
sp_UserOfflineSmall Offline
511927
January 16, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

181 / 65

Tränar 3 dar i veckan och har gjort så i ett år nu - Har bara gått upp 2-3 kg på den tiden.. Äter hamburgare 1 ggr/vecka och pizza då och då, men kan f*n inte gå upp mer/snabbare 😕

Ska iväg till gymmet nu förresten! 🙂

Milos
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
511957
January 16, 2004 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Iskall wrote: 181 / 65

Tränar 3 dar i veckan och har gjort så i ett år nu - Har bara gått upp 2-3 kg på den tiden.. Äter hamburgare 1 ggr/vecka och pizza då och då, men kan f*n inte gå upp mer/snabbare 😕

Ät, ät, ät!!! Fast nyttigt. När jag började med lite halvseriös ätning/träning på inrådan av en kille som visste vad han snackade om gick jag upp 5 kilo på 3 månader.... Så behövde jag inte se ut som en 2meter lång rem längre! (Fast jag tränade bara 2-3 ggr i veckan.) Och jag blev ingen tjockis heller...

Allvarligt, käka havregrynsgröt 2 ggr per dag, 1 timme före träning + till frukost! Ät proteinrik mat efter träningen. ät jordnötter! ät frukt! Blanda allt möjligt så har du större möjligheter att det kombineras i magen på dig och blir till essentiella proteiner!!!! Och skippa alla tilskott, ät mat i massor! Sen är det förstås lite genetiskt oxå, hur lätt man har att växa.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
511980
January 16, 2004 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller inte rikigt med att man ska skippa alla tillskott, finns inget bättre än att ta en rikigt proteindrink direkt efter träningen med frukt till.. för att sen fixa mat.
Och drick vatten, så mkt som möjligt..

Milos
Medlem
511984
January 16, 2004 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, har man bara råd så gör de ju förstås ingen skada!

Starscream
Member
Medlem
511988
January 16, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Milos wrote: Jo, har man bara råd så gör de ju förstås ingen skada!

Jo precis, det är ju det... men det är lite lättare att dricka än att smälla i sig massa mat direkt efter träningen..

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
511992
January 16, 2004 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

En poäng ni kan tänka på är att merparten av de där specialdrinkarna innehåller större doser än vad som ni klarar av att ta upp. Likaså är det ingen större nytta att dricka vatten i onödan. Är ni inte törstiga, drick inte.
20000 år av utveckling lurar ni inte med ett preparat. Däremot lurar någon er plånbok, bigtime...

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
511997
January 16, 2004 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: Håller inte rikigt med att man ska skippa alla tillskott, finns inget bättre än att ta en rikigt proteindrink direkt efter träningen med frukt till.. för att sen fixa mat.
Och drick vatten, så mkt som möjligt..

Right on 😀

Har tränat seriöst nu de senaste 4 månaderna typ... inte ätit godis eller chips på ett halvår (det blev kanske ett hekto nån ggn på bion iof :roll:). Resultatet? Gick först ned drastiskt i vikt (från 70-60 på typ 3 månader) så jag började käka proteintillskott å sånt och har nu gått upp till 64, och vikterna sitter på andra ställen 😉 har aldrig kännt mig så vältränad, hur skönt som helst. Är ca 178 lång... växer ännu.

Juste, jag tränar typ 5ggr veckan... lirar även bandy 1 ggn å ibland badminton. Och NEJ jag överanstränger mig inte.

Starscream
Member
Medlem
512038
January 16, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: En poäng ni kan tänka på är att merparten av de där specialdrinkarna innehåller större doser än vad som ni klarar av att ta upp. Likaså är det ingen större nytta att dricka vatten i onödan. Är ni inte törstiga, drick inte.
20000 år av utveckling lurar ni inte med ett preparat. Däremot lurar någon er plånbok, bigtime...

Samma sak med en hamburgare/strips/o skit, man blir inte fet av en men i längden så växer man.. fast på bredden 😉

denstore
Member
Medlem
512053
January 16, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: [quote=denstore]En poäng ni kan tänka på är att merparten av de där specialdrinkarna innehåller större doser än vad som ni klarar av att ta upp. Likaså är det ingen större nytta att dricka vatten i onödan. Är ni inte törstiga, drick inte.

Samma sak med en hamburgare/strips/o skit, man blir inte fet av en men i längden så växer man.. fast på bredden 😉

Skillnaden är väl att kroppen är så finurligt funtad att just fett kan den ta upp nästan hur mycket som helst. Det är bara att inse, vi är konstruerade för att frossa vid plötslig tillgång på föda. Om man studerar naturfolk, och deras vanor, så förstår man det lite bättre. De äter tills det inte finns mer. Men poängen är att man lagrar fett så bra att man nästan kan se toblerone-biten skymta under huden. 🙂
Men, proteiner, vitaminer, salter och mineraler spolas antingen ut eller omvandlas i våra kroppar. Därför är det inte någon större mening att dra i sig dubbla proteinbehovet på en dag. Kan till och med vara rent negativt.
Tänk också på att man behöver en viss mängd fett om dagen. Om man äter en extremt fettfattig kost, men ändå gör av med energi, så får man muskelförtäring. Alltså, ni kan träna hur mycket som helst utan att öka i muskelmassa, om ni inte ser till att få i er en balanserad kost.

Milos
Medlem
512106
January 16, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Word! (I den mån vi nu är just konstruerade....??) Läste om en undersökning som visade på att överdosering av protein leder till benskörhet. Eskimoer lider tydligen av benskörhet i större utsträckning än några andra folk, och de har ju som bekant ett högt proteinintag. (Inte så konstigt med tanke på vad som erbjuds...)

Starscream
Member
Medlem
512111
January 16, 2004 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo självklart, men det är rätt fetter man ska äta... och om man äter mer protein än vad man behöver, hur vet man exakt hur mkt man behöver?
Njea.. därför äter man ett lämpligt mål var 3-4h..
Du vet, muskelerna byggs upp av just proteiner/vatten....
Är man väldigt smal så ska man käka mer kolhydrater, vilket dem som är lite tjockare ska vara försiktig med.. men jag tipsar inte om någon ketodiet för det..
Skulle nästan rekommendera att den som skapade tråden o alla andra som är intresserad av att veta mer, läser på kolozzeum.com's forum istället 🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
512120
January 16, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Träna = självplågeri..

Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
512156
January 16, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Milos wrote: [quote=Iskall]181 / 65

Ät, ät, ät!!! Fast nyttigt. När jag började med lite halvseriös ätning/träning på inrådan av en kille som visste vad han snackade om gick jag upp 5 kilo på 3 månader.... Så behövde jag inte se ut som en 2meter lång rem längre! (Fast jag tränade bara 2-3 ggr i veckan.) Och jag blev ingen tjockis heller...

Allvarligt, käka havregrynsgröt 2 ggr per dag, 1 timme före träning + till frukost! Ät proteinrik mat efter träningen. ät jordnötter! ät frukt! Blanda allt möjligt så har du större möjligheter att det kombineras i magen på dig och blir till essentiella proteiner!!!! Och skippa alla tilskott, ät mat i massor! Sen är det förstås lite genetiskt oxå, hur lätt man har att växa.

Jo, jag äter en hel del faktiskt - har just ätit kvällsmat med bla färsk pasta för 2-3 pers... 🙂 Äpple till efterätt
Jordnötter brukar jag också äta - främst då det lagas mat, men gröt kan jag bara inte få i mig... det går inte. 😕 Äter fullkornsbröd ist
Det där med genetiskt kan det nog ligga mycket i då ingen i familjen/släkten är speciellt bred... Förutom en då, han är/var med i sverigetoppen i bodybuilding och är stor som ett hus...(!) 🙂

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
512240
January 16, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Vaniljflickan]

Kom hit ska du få en omgång du sent glömmer. Jag vill testa mina nya handskar...

Latex, eller?:D

Ne, operationshandskar... såna man har när man ska kolla prostatan...

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
512243
January 16, 2004 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Blev ju nästa sugen.. 😀
Men handskar... Hur funkar de då? 😕

Jag sätter dem på händerna.... sen låtsas vi att jag är slagperson och du är mits 😀

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
512265
January 16, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: 189 / 82

Rullstolsbunden

kommer du alltid att vara rullstolsbunden eller är det en tilllfällig skada?

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
512281
January 16, 2004 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Blev ju nästa sugen.. 😀

Jag sätter dem på händerna.... sen låtsas vi att jag är slagperson och du är mits 😀

Phu... Trodde först de innefattade min rumpa och ett par genomskinliga handskar... 🙂

denstore
Member
Medlem
512285
January 16, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Blev ju nästa sugen.. 😀

Jag tror att kråkan är mer sugen på idén med bara dig, dina latex och en burk vaselin....:)
Han har ju suktat på att bli lagd av dig en hel vecka nu....

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
512545
January 17, 2004 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Mmm.. och jag spelar svåråtkomlig, precis som det ska va!

Konstigt bara att inte fler tävlar om min gunst? hoho..

denstore
Member
Medlem
512569
January 17, 2004 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Mmm.. och jag spelar svåråtkomlig, precis som det ska va!

Konstigt bara att inte fler tävlar om min gunst? hoho..

Vissa saker skrämmer mer än skattmasen....;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL