June 10, 2005
Smirnoff wrote: Enklaste är mest logiska: rör inte dom så rör dom inte dig.
Ingen tycker att det är kul att döda, men iom med terrordåd så visar det sitt budksap
Och syftet med terrordåd är att givetvis ta på sig ansvaret och givetvis inte tiga, annar ingen poäng...
Hur kommer det sig att Finland, Sverige, Scheiz här så bra skonade från Terrorn? för vi lägger inte vår näsa i blöt.
Äntligen något vettig som detta sosseland har åstadkommit...
Nej, för att vi är ynkryggar som aldrig kan stå upp för något överhuvudtaget.
Se bara under andra världskriget när vi lät Tysksvinen vandra rakt över oss. Om jag hade varit Finne eller Norrman, så hade jag avskytt Sverige och vårt fega agerande under de senaste 150 åren.
July 11, 2002
C-J... wrote: [quote=Smirnoff]Enklaste är mest logiska: rör inte dom så rör dom inte dig.
Ingen tycker att det är kul att döda, men iom med terrordåd så visar det sitt budksap
Och syftet med terrordåd är att givetvis ta på sig ansvaret och givetvis inte tiga, annar ingen poäng...
Hur kommer det sig att Finland, Sverige, Scheiz här så bra skonade från Terrorn? för vi lägger inte vår näsa i blöt.
Se bara under andra världskriget när vi lät Tysksvinen vandra rakt över oss. Om jag hade varit Finne eller Norrman, så hade jag avskytt Sverige och vårt fega agerande under de senaste 150 åren.
Nåja, Allt är Historia nu..
Se som ett exempel alla länder som sammarbetar med USA har fått Däng.
USA själva med WTC och 3000pers, spnajorerna med Madridbomberna, och nu London, Ryssland- Tjetjenien (dock är det helt en annan Konflikt och svårt o säga vad som är rätt o fel)...
Låt muslimerna har sin egen lilla diktatur, låt de förtrycka sitt folk, inget vi borde bry oss, förr eller senare faller diktaturer samman. Bara en tidsfråga... Ett gott exempel är Sovjet.
och på tal om sverige under WW2...
Vi hade inget val, fårt försvar var ganska nedsmulat. (och är precis vad det är idag), så vi hade inga alternativ än att slicka röv. sorgligt..
Dock så hjälpte det att sverige Utvecklades till ett av världens rikaste land tack vara WW2 (inte nu längre men men)....
C-J... Och allla andra sverige hatare, ni behöver inte bo i landet.
gränserna har inte varit så pass öppna som nu. Ut o far.
:blink:
June 10, 2005
Smirnoff wrote: [quote=C-J...][quote=Smirnoff]Enklaste är mest logiska: rör inte dom så rör dom inte dig.
Nåja, Allt är Historia nu..
Se som ett exempel alla länder som sammarbetar med USA har fått Däng.
USA själva med WTC och 3000pers, spnajorerna med Madridbomberna, och nu London, Ryssland- Tjetjenien (dock är det helt en annan Konflikt och svårt o säga vad som är rätt o fel)...
Låt muslimerna har sin egen lilla diktatur, låt de förtrycka sitt folk, inget vi borde bry oss, förr eller senare faller diktaturer samman. Bara en tidsfråga... Ett gott exempel är Sovjet.
och på tal om sverige under WW2...
Vi hade inget val, fårt försvar var ganska nedsmulat. (och är precis vad det är idag), så vi hade inga alternativ än att slicka röv. sorgligt..
Dock så hjälpte det att sverige Utvecklades till ett av världens rikaste land tack vara WW2 (inte nu längre men men)....
C-J... Och allla andra sverige hatare, ni behöver inte bo i landet.
gränserna har inte varit så pass öppna som nu. Ut o far.
:blink:
För veka för att göra annat än att ge upp bara man ser fienden. Jag hatar inte Sverige, men jag hatar vissa delar av sättet det styrs på.
Vi borde sluta tänka på alla andra och istället fokusera på oss själva ett tag, om folk inte insett det så håller Sverige på att åka åt helvete i en handväska.
June 10, 2005
Zeth wrote: Det finns en lösning på detta. Dock en extrem sådan.
Alla d.v.s. precis alla muslimer skickas till sina egna hemländer.
Vad får man på köpet? -Jo, betydligt mindre kriminalitet.Om Sverige blir deras nästa mål, så är nog ovanstående det enda alternativet!
Kommer aldrig att ske, men om vi siktar på att utrota terrorismen, så hade det varit det enda alternativet.
January 12, 2004
C-J... wrote: [quote=Zeth]Det finns en lösning på detta. Dock en extrem sådan.
Vad får man på köpet? -Jo, betydligt mindre kriminalitet.Om Sverige blir deras nästa mål, så är nog ovanstående det enda alternativet!
Kommer aldrig att ske, men om vi siktar på att utrota terrorismen, så hade det varit det enda alternativet.
Tvivlar på att det ens är en möjlighet att utrota terrorism.
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=C-J...][quote=Zeth]Det finns en lösning på detta. Dock en extrem sådan.
Tvivlar på att det ens är en möjlighet att utrota terrorism.
Människorasen är helt enkelt för dum för att kunna leva tillsammans.
Religioner är bara till ondo..
June 10, 2005
February 4, 2003
zubbe wrote: [quote=Spinnjonte]
Edit: Bush och Blair är ju dom enda som vågar göra nåt.....
Det är ju de som har nåt att vinna på en terrorattack mot G8, chansen är ju större att de får resten av världen med sig samtidigt som de kan hålla sitt "krig mot terrorism" igång, vem vet, Blair hade kanske redan sitt tal färdigt. 🙄
Svinigt intressant att vissa kan vrida saker och alltid få det till att vara "andras fel".
Det är säkert Blairs fel att det exploderade. Det är säkert hans fel att säkerheten var för låg (det hände ju). Även om Storbrittanien är ett av de som satsat mest på antiterrorism i Europa.
Vad ska han göra menar du? Kolla igenom varenda människia i tunnelbanan? Lovar du att inte klaga på nått annat då? Typ personlig integritet?
För visst är du alltid missnöjd och lyckas lägga skulden på andra?
Jag fattar inte vitsen med ditt inlägg riktigt? (mitt är inte särskillt relevant, men jag svarar bara på ditt).
Påstår du att dagens händelser är:
1.)Storbrittaniens fel eftersom de krigar i Irak?
2.) Storbritaniens fel eftersom de har för låg säkerhet i landet?
3.) Blair har medvetet låtit terrorister spränga för att vinna förtroende?
Och varför sprängde terroristerna JUST idag (under G8) om de riskerar att få världen emot sig? Är de dumma i huvudet (ja det är dem i o försig, men jag menar på ett annat sätt). De sprängde idag eftersom de ville visa världen vem som har makt, vem som bestämmer, vem som styr. Att vi ska vara påminda att vi inte går säkra. Vi ska ha respekt och lyssna. Vi ska retirera. Vi ska vara rädda helt enkelt. Och kanske i slutändan fega!
Terroristerna bombade inte idag att ett misstag så kom inte och påstå att det är Blair som tjänat på detta? Men du kanske menar att Blair bombade sig själv?
Ser inte logiken, kan inte följa resonemnaget i ditt inlägg. Tyvärr. Det säger emot sig själv som du ser.
Och ja, detta inlägg är rättså irrelevant. Men jag blir förbannad när folk vrider och skyller på politiker för precis allting.
January 12, 2004
C-J... wrote: [quote=obelix][quote=C-J...]
Människorasen är helt enkelt för dum för att kunna leva tillsammans.Religioner är bara till ondo..
Det är inte religionerna det är fel på, det har inte funnits ett enda krig som har startats av en religion.
Skämtar du med mig nu eller?
Vilket syftar du på?
November 26, 2002
obelix wrote: [quote=C-J...]
Människorasen är helt enkelt för dum för att kunna leva tillsammans.Religioner är bara till ondo..
Det är inte religionerna det är fel på, det har inte funnits ett enda krig som har startats av en religion.
Korstågen då? Räknas de inte som krig eller var de inte tillräckligt religiösa?
February 4, 2003
obelix wrote: [quote=C-J...][quote=obelix][quote=C-J...]
Skämtar du med mig nu eller?
Vilket syftar du på?
Det är utövarna av religionen det är fel på. De som använder religionen på fel sätt.
Kan lika gärna hända i Sverige som i vilket annat land som helst. Bara att relgionen inte fått det fästet här på senare tid. Allmänt och radikalt.
Pratar inte emot dig nu Obelix, utan allmänt. Men indirekt är det ju religionens fel eftersom den existerar. Men samtidigt så hade folk använt nått annat om inte religionen fanns för att styra och vilseleda folk.
January 12, 2004
davidhellmyrs wrote:
Det är utövarna av religionen det är fel på. De som använder religionen på fel sätt.Kan lika gärna hända i Sverige som i vilket annat land som helst. Bara att relgionen inte fått det fästet här på senare tid. Allmänt och radikalt.
Pratar inte emot dig nu Obelix, utan allmänt. Men indirekt är det ju religionens fel eftersom den existerar. Men samtidigt så hade folk använt nått annat om inte religionen fanns för att styra och vilseleda folk.
Håller med.
Det är tolkningarna som skapar en massa elände.
November 26, 2002
davidhellmyrs wrote: Massa text
Jag säger inte att det är Blairs eller Bush fel, bara att det kan vara det, mig veterligen är det oftast USA som har ubildat och/eller placerat de värsta orosmomenten i mellanöstern.
Sen är frågan vad terroristerna tjänar på att bomba? creds i sitt eget land? De vet ju att de kommer att få duktigt med vedergällningar när de gjort det, men det är möjligt att jag inte alltid förstår terroristers taktik, eftersom jag inte är en religiös fanatiker.
June 10, 2005
January 11, 2002
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
LÄS OCH LÄR. Väldigt bra skrivet i min mening.
Visst vanliga krig mot en annan nation kanske går att "vinna" (t.ex. mot nazityskland). Men jag kan verkligen inte tänka mig att någon någonsin kommer vinna ett krig mot terrorism genom att försöka döda alla terrorister du hittar.
Alltså storbrittanien den senaste veckan... du får leta ganska länge för att hitta ett säkrare land. G8-ledarna är förmodligen de 8 personerna i världen med mest makt. Storbrittanien VET att de har fått mycket skit för krigen i irak/afghanistan. De visste att de mycket väl kunde bli attackerade denna veckan. De har en av världens mest erfarna underrättelsetjänster/antiterrorist-organisationer.
Ändå lyckades terrorister sätta ut 4 st. bomber på 4 olika platser. = Det går tyvärr inte att skydda sig mot terrorism. Det man kan göra är att sätta sig ner vid förhandlingsbordet, i förebyggande syfte.
September 5, 2001
[PITA wrote: Neo]http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=436517&previousRenderType=6
LÄS OCH LÄR. Väldigt bra skrivet i min mening.
Visst vanliga krig mot en annan nation kanske går att "vinna" (t.ex. mot nazityskland). Men jag kan verkligen inte tänka mig att någon någonsin kommer vinna ett krig mot terrorism genom att försöka döda alla terrorister du hittar.
Alltså storbrittanien den senaste veckan... du får leta ganska länge för att hitta ett säkrare land. G8-ledarna är förmodligen de 8 personerna i världen med mest makt. Storbrittanien VET att de har fått mycket skit för krigen i irak/afghanistan. De visste att de mycket väl kunde bli attackerade denna veckan. De har en av världens mest erfarna underrättelsetjänster/antiterrorist-organisationer.
Ändå lyckades terrorister sätta ut 4 st. bomber på 4 olika platser. = Det går tyvärr inte att skydda sig mot terrorism. Det man kan göra är att sätta sig ner vid förhandlingsbordet, i förebyggande syfte.
Heeeeeeeeeeeeeeeeelt offtopic men när kommer du hit egentligen?
puss&kram 🙂
ontopic. terrorister är dumma.
July 27, 2002
C-J... wrote: [quote=Smirnoff]Enklaste är mest logiska: rör inte dom så rör dom inte dig.
Vi ska vara glada över att Hitler ens gav oss ett val, vi skulle blivit kalvsylta i annat fall. Kolla på blitzkrieg, Polen fick inte ens någon förvarning.
Ang. Sveriges neutrala ställning så är jag stolt över Sverige då vi aldrig ses ut som "the bad guy" av terrorister m.m... allting har något gott i sig.
1 Guest(s)