Dags att fixa terroristerna?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dags att fixa terroristerna?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
918463
July 9, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: [quote=hawkie][quote=abishai][quote=Delph1][quote=Multiface]Ni som klagade på att Sverige inte stod emot Nazisterna. Det idag krigiska USA hade innan krigsutbrottet en av världens sämst rustade armeer. Dom väntade med att gå med så länge som möjligt för att rusta upp eller tills det inte fanns något alternativ till att gå med i kriget (Pearl Harbor). USA var jämte Sverige de land som tjänade mest på kriget.

Vad försöker du säga egentligen?

//Andreas

Man vinner mer på att vara feg än dum? 😎

Att kalla de allierade för dumma är nog att ta i lite om du tänker efter.

Hur många dagar tog det för Tyskland att piska skiten ur Frankrike? De tyckte nog som dig innan de förklarade krig mot Tyskland. Det enda som skyddade England var några kilometer vatten och Hitlers ovilja till kriget överhuvud taget, han hade ju helt andra planer på andra sidan.

Förstår inte riktigt vad du menar.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
918466
July 9, 2005 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag bara väntar på att det ska smälla i Sverige.

Tror nämligen att det finns lite självmordsbombare utplaserat lite strategiskt här och där i landet.

Så om det smäller här så kommer jag säga "Va var det jag sa?"

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
918476
July 9, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Jag bara väntar på att det ska smälla i Sverige.

Tror nämligen att det finns lite självmordsbombare utplaserat lite strategiskt här och där i landet.

Rosengård, krokan, Lindängen? Där finns de säkert, vissa av dom iaf...

EDIT: OBs, de var Malmö-ställen alla tre

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
918511
July 9, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: När jag satt och läste det här kom jag på en idé, vi kanske skulle använda oss av deras taktik? skicka lite bomber på civila i mellanöstern så får terroristerna se hur kul det är när civila och anhöriga dör! Eller så spränger man bara bort hela mellanöstern från kartan 🙂

Eller så slutar vi lägga näsan i blöt... 🙂

Kan vara ett av de dummaste inläggen jag läst. Du tror inte det är exakt vad västvärlden gjort mot arabländerna de senaste decennierna? Eller du kanske tror att USA och deras allierade utvecklat smarta bomber som ser skillnad på civila och kombatanter. Utan att ha några exakta siffror på det så lär antalet civila som dödats i arabländerna vara åtminste 100 gånger fler, troligtvis fler, än vad som dödats i teroorattackerna i USA, Spanien och England.

Den stora skillnaden ligger i att om en terrorist smäller en bomb i något land i väst så blir det en enormt stor nyhet. Men råkar en av amerikanernas kryssningmissiler slå ned i ett sjukhus istället för ett träningsläger för terrorister så blir det på sin höjd en notis i tidningarna.

Självklart kan man argumentera emot det genom att säga att när civila blir dödade i tex Irak så är det ett olycksfall, när samma sak sker i väst så är det de civila som alltid varit målen.
Men då måste man fråga sig varför det är på det sättet. En väldigt lätt och troligtvis riktigt förklaring är att det är deras enda sätt att slå tillbaka. Det är inte många terrorist-organisationer, om ens någon, som har vapen för att kunna slå tillbaka mot USAs och Englands stridande styrkor. Och då faller det sig ganska naturligt att det blir civila som blir målen istället. Det krävs inte särskilt mycket vapen och utbildning för att kunna ställa till med väldigt stor skada när man riktar sina aktioner mot civila.
Nu inte sagt att jag stödjer deras aktioner, tycker det är fruktansvärt fegt att ge sig på civila. Men samtidigt förstår jag varför de gör som de gör.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
918620
July 10, 2005 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: Nu börjar jag bli less på dessa j*vla terrorister.
Ge nån riktigt grym j**el befälet för en galet vass armé och spräng bort fanskapet, jaga dom tills det inte finns en enda kvar, skicka varenda specialstyrka efter dom och skit i om det "inte" går att gör hursomhelst pga nån fånig lag som inte riktigt funkar. Såhär går det ju inte att ha det.

Eller vad säger ni?

Håller med dig totalt! Tack.
Vi i de (enligt mig) civiliserade delarna av världen borde gå samman med alla våra militäraenheter och, ja, ja varför inte jag använder ordet massutrotning.
Så länge de kan hota hos är det de som har makten. De vill ha ett krig. Ge dem deras heligakrig, ge dem harmageddon (:bok:) Planeten är ju tydligen inte stor nog för oss bägge så, jag bevakar mina intressen, jag gillar det här sättet att leva, jag vill bevara det här sättet att leva. Alltså är svaret enkelt. Vi som tycker som jag ska göra allt som står i vår makt för att de antingen skall tvingas leva efter oss eller så ska de dö. Enklare kan det inte bli för det är ju de som skrivit reglerna.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
918630
July 10, 2005 - 4:13 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Skrev nyss ett låååångt välformulerat svar ang religioner/krig, men precis när jag tryckte på "skicka", så startade datorn om. Om det nu finns en gud så sitter han väl där uppe & garvar nu.

H-E!!!!!!!!

japp...

Stackars liten... 🙄

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
918634
July 10, 2005 - 6:58 am
sp_Permalink sp_Print

Jaha, "döda alla terrorister" verkar vara den generella åsikten. Under tiden som man dödar en terrorist så skapas det nya (släkt, vänner och bekanta till terroristen blir ju säkert sura och någon/några av dem går då över..)

Sedan, vad är en terrorist om inte den andres frihetskämpe?

Organisationen Hamas tex är populär i de palestinska territorierna och ses som frihetskämpar av sitt folk medans de är stämplade som terroristorganisation i "resten" av världen. MEK (Mujahadeen el-Khalq) är ju stämplad av FN som en terroristorganisation men av många exiliranier sedda som frihetskämpar när de bombar i Iran (förövrigt så får den organisationen fortfarande stöd av Irak trots att CIA tagit över Saddams Mukhabarats uppgifter...)

Det är inte så enkelt som man tror.

Multiface
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 247
918913
July 10, 2005 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Multiface uber taktik:
Istället för att lägga pengarna på dyra kryssningsmissiler så köp ett par tusen billiga solcellsdrivna laptops med tetris för varje missil, packetera väl och droppa. O vips efter ett tag blir alla potentiella terrorister till beroende datanördar som sitter och skriver på forum inte helt olika det här om hur dom vill se blod och död. Problemet Löst!

För att ta det ett steg längre kan man ju anordna Battling mellan Terroristnördarna och NHs Nerd Squad. Då blir ju alla nöjda!

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
919123
July 11, 2005 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Jag bara väntar på att det ska smälla i Sverige.

Sverige är terroristernas hemvist, inte sjutton bombar dom ett land där dom kan leva ostört, utan att knega. Socialbidragsfusk & lite bankrån då & då funkar uppenbarligen.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
919136
July 11, 2005 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Multiface wrote: Multiface uber taktik:
Istället för att lägga pengarna på dyra kryssningsmissiler så köp ett par tusen billiga solcellsdrivna laptops med tetris för varje missil, packetera väl och droppa. O vips efter ett tag blir alla potentiella terrorister till beroende datanördar som sitter och skriver på forum inte helt olika det här om hur dom vill se blod och död. Problemet Löst!

För att ta det ett steg längre kan man ju anordna Battling mellan Terroristnördarna och NHs Nerd Squad. Då blir ju alla nöjda!

hmm, de hade jag inte tänkt på, smart idé! Nu ska du bara föreslå den för ett par premiärministrar och presidenter :p

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
919322
July 11, 2005 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=Gueno]Jag bara väntar på att det ska smälla i Sverige.

Sverige är terroristernas hemvist, inte sjutton bombar dom ett land där dom kan leva ostört, utan att knega. Socialbidragsfusk & lite bankrån då & då funkar uppenbarligen.

Det var bland de bästa som skrivits i den här tråden.....

obelix
Member
Medlem
919326
July 11, 2005 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: [quote=C-J...][quote=Gueno]Jag bara väntar på att det ska smälla i Sverige.

Bra, då kan ni två backa upp detta med lite bevis på att det är så, eller?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
919341
July 11, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Spinnjonte][quote=C-J...][quote=Gueno]Jag bara väntar på att det ska smälla i Sverige.

Finns säkert att läsa här, här, här eller här. Alla är så klart helt neutrala och väldigt informativa och vinkar inte alls.

Jag börjar nästan bli mörkrädd av allt detta nonsens...

EDIT: Jag är uppväxt på landet och såg varje vår bönderna dra ut på sina åkrar för att gödsla, men om jag slår samman all skit de spritt kommer jag inte ens i närheten av vad som sprutts på detta forum den senaste tiden ...

//Andreas

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
919384
July 11, 2005 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=obelix][quote=Spinnjonte][quote=C-J...][quote=Gueno]Jag bara väntar på att det ska smälla i Sverige.

Finns säkert att läsa här, här, här eller här. Alla är så klart helt neutrala och väldigt informativa och vinkar inte alls.

Jag börjar nästan bli mörkrädd av allt detta nonsens...

EDIT: Jag är uppväxt på landet och såg varje vår bönderna dra ut på sina åkrar för att gödsla, men om jag slår samman all skit de spritt kommer jag inte ens i närheten av vad som sprutts på detta forum den senaste tiden ...

//Andreas

Ord, man undrar om Nsf eller nån försöker göra en intjack i NH:s forum?

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
919663
July 12, 2005 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

"Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer."

obelix
Member
Medlem
919665
July 12, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: "Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer."

En korkad kommentar... laugh

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
919666
July 12, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Extatic]"Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer."

ähh vadå, varför förstöra tråden genom att komma med nåt sakligt? 😉

Illogical_Squirrel
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
919685
July 12, 2005 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Grabbar; har ni kollat på för mycket Fox News?

smurfen- wrote: Kan vara ett av de dummaste inläggen jag läst. Du tror inte det är exakt vad västvärlden gjort mot arabländerna de senaste decennierna? Eller du kanske tror att USA och deras allierade utvecklat smarta bomber som ser skillnad på civila och kombatanter. Utan att ha några exakta siffror på det så lär antalet civila som dödats i arabländerna vara åtminste 100 gånger fler, troligtvis fler, än vad som dödats i teroorattackerna i USA, Spanien och England.

Den stora skillnaden ligger i att om en terrorist smäller en bomb i något land i väst så blir det en enormt stor nyhet. Men råkar en av amerikanernas kryssningmissiler slå ned i ett sjukhus istället för ett träningsläger för terrorister så blir det på sin höjd en notis i tidningarna.

Självklart kan man argumentera emot det genom att säga att när civila blir dödade i tex Irak så är det ett olycksfall, när samma sak sker i väst så är det de civila som alltid varit målen.
Men då måste man fråga sig varför det är på det sättet. En väldigt lätt och troligtvis riktigt förklaring är att det är deras enda sätt att slå tillbaka. Det är inte många terrorist-organisationer, om ens någon, som har vapen för att kunna slå tillbaka mot USAs och Englands stridande styrkor. Och då faller det sig ganska naturligt att det blir civila som blir målen istället. Det krävs inte särskilt mycket vapen och utbildning för att kunna ställa till med väldigt stor skada när man riktar sina aktioner mot civila.
Nu inte sagt att jag stödjer deras aktioner, tycker det är fruktansvärt fegt att ge sig på civila. Men samtidigt förstår jag varför de gör som de gör.

Smurfen skrev en av de vettigare sakerna i den här tråden.

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Håller med dig totalt! Tack.
Vi i de (enligt mig) civiliserade delarna av världen borde gå samman med alla våra militäraenheter och, ja, ja varför inte jag använder ordet massutrotning.
Så länge de kan hota hos är det de som har makten. De vill ha ett krig. Ge dem deras heligakrig, ge dem harmageddon () Planeten är ju tydligen inte stor nog för oss bägge så, jag bevakar mina intressen, jag gillar det här sättet att leva, jag vill bevara det här sättet att leva. Alltså är svaret enkelt. Vi som tycker som jag ska göra allt som står i vår makt för att de antingen skall tvingas leva efter oss eller så ska de dö. Enklare kan det inte bli för det är ju de som skrivit reglerna.

Och du - kråkan - du bli nog ingen bra politiker du. "Den civilicerade världen"... Är det bara jag som tycker att denna 'muslimutrotning' börjar likna mer och mer judehatet under andra världskriget? Snart börjar väl ni påstå att muslimer är smutsiga och att man kan jämföra de med råttor (precis som hitlertyskland gjorde). Nä grabbar - ni verkar inte ha lärt er någonting av vad som hände för 50 år sedan.

obelix
Member
Medlem
919686
July 12, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=obelix][quote=Extatic]"Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer."

ähh vadå, varför förstöra tråden genom att komma med nåt sakligt? 😉

Meh...

det är ju jag, gnällkärringen Obelix wink :bgrin:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 82
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL