May 1, 2005
Drar mig nästan för att skriva detta, men nån borde vara nördigare eller stördare än mig, så kastar ut frågan. 🙂 Vem vill inte digitalisera sin vardag in absurdum?!
Vem har inte brottats med problemet att man inte vet inte vilken kartong grejer ligger i på vinden, eller vilka grejer man har över huvud taget? Jag är ute efter att katalogisera mina grejer! Inte bara saker på vinden, utan även saker i köksskåp osv.
Just nu har jag det ändå ganska städat i förrådet med skrift på alla lådor vilken typ av grejer som ligger i dem, men det är ändå ett antal "blandat"-lådor. Sen har jag inte koll på allt heller (bov: inredningsintresserad flickvän). Är det nån som känner till nåt program som skulle kunna uppfylla följande:
- Möjlighet att katalogisera grejer i en SQL-databas (mao webb-baserat).
- Lägga till foton på objekten i fråga
- Sätta sökbara nyckelord på objekt
- Ange "hyllplats" (alltså vilken låda/skåp) saker finns i.
- Kunna sammanställa en "inköpslista" med objekt och hyllplats som snarare innebär en slänga/skänka-lista då jag vill rensa saker.
Jag tänkte först installera nån webbshop/onlinekatalog som skulle kunna tjänstgöra som system för detta, men det är lite mycket onödigt bös runtomkring känns det som. Undrar om det finns nåt mer bantat system. Ett mer renodlat inventariesystem.
Tips?
June 11, 2001
Microsoft Acess är fullt programerbart och du kan dessutom programera ditt eget gränssnitt och egna sökfunktioner samt använda både sökord och bilder. Vad jag vet är det fullt kompatibelt med visual basic, om det inte tom på senare tid är kompatibelt med C++ eller C#.
May 1, 2005
Sebbe;1272551 wrote: Microsoft Acess är fullt programerbart och du kan dessutom programera ditt eget gränssnitt och egna sökfunktioner samt använda både sökord och bilder. Vad jag vet är det fullt kompatibelt med visual basic, om det inte tom på senare tid är kompatibelt med C++ eller C#.
Då är jag klar 2013. Har alldeles för lite fritid. 🙂 Så undrar om det finns nåt färdigt verktyg. Det som ligger närmast är att skala ner en webbshop.
November 27, 2003
dreamweaver;1272566 wrote: Då är jag klar 2013. Har alldeles för lite fritid. 🙂 Så undrar om det finns nåt färdigt verktyg. Det som ligger närmast är att skala ner en webbshop.
Jag tror det är det bästa och enklaste.
Och du ... att du är supernörd har vi vetat i många år 😉
1 Guest(s)